A Henkel kiegyensúlyozott teljesítménye a harmadik negyedévben is folytatódik
- – Az árbevétel 1,7 százalékkal 4,028 milliárd euróra nőtt (szerves nö
vekedés: +6,5%)
– Korrigált* üzemi eredmény: 4,7 százalékkal 541 millió euróra nőtt
– Korrigált* árbevétel-arányos megtérülés (EBIT marzs): 0,4
százalékponttal 13,4 százalékra nőtt
– Minden üzletág jelentős megtérülés növekedést hozott
– Elsőbbségi részvények korrigált* hozama (EPS): 6,3 százalékkal 0,85
euróra emelkedett
– További kétszámjegyű növekedés a fejlődő régiókban (szerves növekedés:
+10,9%)
* Az egyszeri költségek/bevételek és átszervezési költségek hatásával
korrigált érték
A Henkel a harmadik negyedévben is folytatta kiegyensúlyozott
teljesítményét. A nehéz piaci körülmények ellenére ismét túlteljesítettük
piacaink növekedését a szerves árbevétel-növekedés terén. A növekedéshez
valamennyi üzletágunk hozzájárult, és a fejlődő piacaink teljesítményének
kétszámjegyű növekedésével 43 százalékra emelkedett az itt realizált
részesedés a teljes árbevételből. Az emelkedő alapanyagárak ellenére
minden üzletágban növeltük a nyereségességünket – mondta Kasper Rorsted,
az igazgatóság elnöke.
A teljes 2011-es pénzügyi évre Rorsted a következő előrejelzést adta: A
gazdasági környezet továbbra is nagy kihívást jelent. Az erős verseny és a
z emelkedő alapanyagárak mellett az eurózóna adósságválsága is tovább
növeli a piacok bizonytalanságát. Ilyen körülmények között tovább
folytatjuk struktúránk átalakítását, hogy gyorsabban és rugalmasabban
tudjunk reagálni a piacaink változásaira, és hogy szigorú ellenőrzés alatt
tudjuk tartani költségeinket. A Henkel kis mértékben növelte a 2011-es
szerves árbevétel-növekedéssel kapcsolatos várakozásait is: A teljes
pénzügyi évre vonatkozóan 5 és 6 százalék közötti szerves
árbevétel-növekedést várunk. Várakozásaink szerint – összhangban a korábbi
előrejelzésünkkel – a korrigált árbevétel-arányos megtérülésünk (EBIT
marzs) körülbelül 13 százalékra nő, valamint az elsőbbségi részvényenkénti
korrigált hozam pedig körülbelül 10 százalék körüli értéket ér majd el –
tette hozzá Rorsted.
A Henkel árbevétele 2011 harmadik negyedévében 4,028 milliárd euróra
emelkedett, ami 1,7 százalékos növekedést jelent az előző év azonos
negyedévéhez képest. Az árfolyamhatások kiszûrése utáni
árbevétel-növekedés 5,7 százalék volt. A szerves árbevétel – tehát az
árfolyamhatások és felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatásainak
kiszűrése után – jelentős mértékben, 6,5 százalékkal nőtt.
Ehhez a pozitív teljesítményhez a Henkel mindhárom üzletága hozzájárult: A
Mosó- és háztartási tisztítószerek üzletága 3,8 százalékos szerves
árbevétel-növekedést könyvelt el, amely kizárólag az árváltozásnak
köszönhető. A Kozmetika üzletág szerves árbevétel-növekedése 5,6
százalékos volt, amelyet elsősorban az értékesítési volumen jelentős
növekedése adott. Az Adhesive Technologies erős, 8,7 százalékos szerves
árbevétel-növekedése a mennyiségi növekedésnek és az áremeléseknek is
köszönhető. Ennek eredményeképp a Henkel mindhárom üzletága tovább tudta
növelni globális piaci részesedését.
Az egyszeri bevételek, egyszeri költségek és átszervezési költségek
hatásának kiszűrésével a korrigált üzemi eredmény 4,7 százalékkal, 517
millió euróról 541 millió euróra nőtt, amelyhez mindhárom üzletág
hozzájárult. Az üzleti eredmény (EBIT) 451 millió euró volt a 2010-es év
azonos negyedévének 501 millió eurós értékéhez képest.
Az emelkedő alapanyag- és csomagolóanyag árak ellenére a korrigált
árbevétel-arányos megtérülés (EBIT marzs) 0,4 százalékponttal 13,0
százalékról 13,4 százalékra nőtt. Az árbevétel-arányos megtérülés 11,2
százalék lett az előző év azonos időszakának 12,7 százalékos értékével
szemben.
Üzleti teljesítmény 2011. január és szeptember között
A 2011-es pénzügyi év első kilenc hónapjában a Henkel 3,9 százalékkal
növelte árbevételét, így 11,804 milliárd eurós bevételt könyvelhetett el.
Az árfolyamhatások kiszűrése utáni árbevétel-növekedés 6,2 százalék volt.
A szerves árbevétel 6,6 százalékos növekedése lényegesen jobb, mint az
előző év azonos idõszakában. A korrigált üzemi eredmény 8,0 százalékkal,
1,414 milliárd euróról 1,528 milliárd euróra nőtt, mely pozitív
eredményhez a Kozmetika és az Adhesive Technologies üzletágak jelentős
mértékben járultak hozzá. Az üzemi eredmény (EBIT) 5,5 százalékkal, 1,344
milliárd euróról 1,418 milliárd euróra nőtt. A korrigált árbevétel-arányos
megtérülés (EBIT marzs) 12,4 százalékról 12,9 százalékra emelkedett. Az
árbevétel-arányos megtérülés 11,8 százalékról 12,0 százalékra emelkedett.
Árbevétel- és nyereség-elõrejelzés 2011-re
Az első három negyedév után a Henkel biztos abban, hogy szerves
árbevétel-növekedése ismét felülmúlja piacai növekedését. A vállalat
várakozásai szerint a szerves árbevétel-növekedés 5 és 6 százalék közötti
értékre várható (előző előrejelzés: körülbelül 5 százalék). A Henkel
megerősíti a korrigált árbevétel-arányos megtérülésre (EBIT) vonatkozó 13
százalékos (2010: 12,3 százalék) várakozást, valamint az elsőbbségi
részvényenkénti korrigált eredmény 10 százalék körüli növekedését is. A
Henkel ezt az előrejelzést az értékesítési árak általa várt növekedésére,
illetve a vállalati struktúra piaci feltételekhez történő folyamatos
igazítására alapozza. Ezekkel az intézkedésekkel, valamint a szigorú
költségvetéssel és annak betartásával a Henkel célja, hogy ellensúlyozza
az emelkedő alapanyagáraknak a pénzügyi eredményeire gyakorolt hatását.
A jelen dokumentum olyan jövőre vonatkozó állításokat tartalmaz, amelyek a
Henkel AG & Co. KGaA vezetőségének jelenlegi becsléseit és feltevéseit
tükrözik. A jövőre vonatkozó állításokat a „számít”, „szándékozik”,
„tervez”, „jósol”, „feltesz”, „hisz”, „becsül”, „előre jelez” stb. szavak
használata jellemzi. Ezek az állítások nem jelentenek garanciát a jövőbeni
teljesítményre. A Henkel AG & Co. KGaA és társult vállalkozásai tényleges
jövőbeli teljesítménye és eredményei számos kockázattól és
bizonytalanságtól függnek, ezért lényegesen eltérhetnek a jövőre vonatkozó
állításoktól. Az említett tényezők közül sokat a Henkelnek nem áll
módjában befolyásolni vagy pontosan megbecsülni, mint például a jövőbeli
gazdasági környezetet, valamint a versenytársak és a piac többi
résztvevőjének viselkedését. A Henkel nem tervezi és nem is vállalja
semmilyen jövőre vonatkozó állítás aktualizálását.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Az ételmentés menő! De vajon mennyire?- Lezajlott a Munch sajtóeseménye
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >Lidl Magyarország idén is zárva tart szenteste: az ünnep békéjét támogatja az áruházlánc
A Lidl Magyarország tavaly elindított hagyományát követve idén sem nyitja…
Tovább olvasom >