A Henkel kiadta 2011-es fenntarthatósági jelentését
A két évtizedes hagyománynak megfelelően, a Henkel az éves pénzügyi eredményeivel egy időben idén is közzé tette fenntarthatósági jelentését. A most megjelent 21. kiadásban a vállalat bemutatja új, 2030-ig szóló fenntarthatósági stratégiáját, amely az összes üzletágra és a teljes értékláncra kiterjed. Ennek középpontjában az a törekvés áll, hogy a vállalat kevesebb ráfordítással jobb eredményeket érjen el, és háromszorosára növelje a hatékonyságát.
A Henkel célja, hogy 2030-ra minden megtermelt euró harmadannyi ráfordítást igényeljen, mint jelenleg. Ökológiai lábnyomának csökkentése és a fenntartható fogyasztás biztosítása érdekében a vállalat három fő területre koncentrál: a termékekre, a partnerekre és az emberekre. A Henkel világszerte dolgozó közel 47 000 alkalmazottja elkötelezettségével és szaktudásával nagymértékben hozzájárul az új fenntarthatósági stratégia megvalósításához. Az alaptevékenységébe tartozó innovatív termékek fejlesztése és gyártása mellett a vállalat arra is törekszik, hogy ügyfeleit, fogyasztóit, beszállítóit és ipari felhasználóit még szorosabban bevonja a teljes értékláncra kiterjedő fenntarthatóság támogatásába. A Henkel ezen felül abban is segíti ügyfeleit, hogy azok csökkentsék saját ökológiai lábnyomukat.
Meg kell találnunk a módját, hogy többet érjünk el kevesebb ráfordítással – hangsúlyozta Kasper Rorsted, a Henkel igazgatóságának elnöke. Meggyőződésünk, hogy a fenntartható fejlődésre való törekvés nem csupán kötelességünk a jövő generációi felé, hanem gazdaságilag is ésszerű, és fontos tényező a piaci versenyben. Csökkenti a költségeket, innovációra ösztönöz és megerősíti a pozíciónkat a jövő piacain.
Vezető szerep a fenntarthatóság terén
A Henkel elmúlt tíz év során elért fenntarthatósági eredményeiből látható, hogy a vállalat folyamatosan törekszik a hatékonyság és biztonság növelésére: az energia- és vízfogyasztás 42 százalékkal, a hulladék mennyisége pedig 50 százalékkal csökkent a kibocsátás metrikus tonnában mért mennyiségére vetítve. Ugyanezen időszakban a munkahelyi balesetek száma 85 százalékkal csökkent.
A Henkel vezető szerepét a fenntarthatóság terén független minősítések, díjak és rangsorok is rendszeresen megerősítik. Ennek egyik példája, hogy a Henkel a Dow Jones Fenntarthatósági Index 1999-es megalapítása óta minden évben szerepel a listán. A vállalat a tavalyi évben sorozatban ötödször végzett a nem tartós háztartási cikkek kategóriájának első helyén.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >