A Henkel kiadta 2011-es fenntarthatósági jelentését
A két évtizedes hagyománynak megfelelően, a Henkel az éves pénzügyi eredményeivel egy időben idén is közzé tette fenntarthatósági jelentését. A most megjelent 21. kiadásban a vállalat bemutatja új, 2030-ig szóló fenntarthatósági stratégiáját, amely az összes üzletágra és a teljes értékláncra kiterjed. Ennek középpontjában az a törekvés áll, hogy a vállalat kevesebb ráfordítással jobb eredményeket érjen el, és háromszorosára növelje a hatékonyságát.
A Henkel célja, hogy 2030-ra minden megtermelt euró harmadannyi ráfordítást igényeljen, mint jelenleg. Ökológiai lábnyomának csökkentése és a fenntartható fogyasztás biztosítása érdekében a vállalat három fő területre koncentrál: a termékekre, a partnerekre és az emberekre. A Henkel világszerte dolgozó közel 47 000 alkalmazottja elkötelezettségével és szaktudásával nagymértékben hozzájárul az új fenntarthatósági stratégia megvalósításához. Az alaptevékenységébe tartozó innovatív termékek fejlesztése és gyártása mellett a vállalat arra is törekszik, hogy ügyfeleit, fogyasztóit, beszállítóit és ipari felhasználóit még szorosabban bevonja a teljes értékláncra kiterjedő fenntarthatóság támogatásába. A Henkel ezen felül abban is segíti ügyfeleit, hogy azok csökkentsék saját ökológiai lábnyomukat.
Meg kell találnunk a módját, hogy többet érjünk el kevesebb ráfordítással – hangsúlyozta Kasper Rorsted, a Henkel igazgatóságának elnöke. Meggyőződésünk, hogy a fenntartható fejlődésre való törekvés nem csupán kötelességünk a jövő generációi felé, hanem gazdaságilag is ésszerű, és fontos tényező a piaci versenyben. Csökkenti a költségeket, innovációra ösztönöz és megerősíti a pozíciónkat a jövő piacain.
Vezető szerep a fenntarthatóság terén
A Henkel elmúlt tíz év során elért fenntarthatósági eredményeiből látható, hogy a vállalat folyamatosan törekszik a hatékonyság és biztonság növelésére: az energia- és vízfogyasztás 42 százalékkal, a hulladék mennyisége pedig 50 százalékkal csökkent a kibocsátás metrikus tonnában mért mennyiségére vetítve. Ugyanezen időszakban a munkahelyi balesetek száma 85 százalékkal csökkent.
A Henkel vezető szerepét a fenntarthatóság terén független minősítések, díjak és rangsorok is rendszeresen megerősítik. Ennek egyik példája, hogy a Henkel a Dow Jones Fenntarthatósági Index 1999-es megalapítása óta minden évben szerepel a listán. A vállalat a tavalyi évben sorozatban ötödször végzett a nem tartós háztartási cikkek kategóriájának első helyén.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Az ételmentés menő! De vajon mennyire?- Lezajlott a Munch sajtóeseménye
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >Lidl Magyarország idén is zárva tart szenteste: az ünnep békéjét támogatja az áruházlánc
A Lidl Magyarország tavaly elindított hagyományát követve idén sem nyitja…
Tovább olvasom >