A Henkel jelentős szerves árbevétel-növekedést ért el az első negyedévben
2023 első negyedévében a Henkel csoport árbevétele mintegy 5,6 milliárd euróra nőtt. A nagyon erős, 6,6 százalékos szerves árbevétel-növekedés a kétszámjegyű árképzésnek köszönhető, miközben a volumenek elmaradtak az előző évi szinttől. Az árbevétel nominálisan 6,4 százalékkal nőtt.
- A növekedés mindkét üzletágban a nagyon erős árbevétel-növekedésnek köszönhető:
- Az Adhesive Technologies 6,8 százalékos szerves növekedéssel, nominálisan 6,1 százalék
- A Consumer Brands 7,0 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el, nominálisan 7,3 százalék
- Az oroszországi üzleti tevékenységből való kivonulás befejeződött
- További előrelépés a stratégiai növekedési program végrehajtásában
- A 2023-as pénzügyi év kilátásai megerősítve
„Jól kezdtük az évet – a folyamatos kihívásokkal teli piaci környezet ellenére. Az árbevétel nagyon erős növekedése mindkét üzletágban igazolja sikeres márkákból és innovatív technológiákból álló portfóliónk erejét. Az első negyedévben folytattuk árképzési intézkedéseinket, hogy tovább kompenzáljuk a nyersanyag- és logisztikai költségekből eredő ellenszelet. Ma megerősítettük a 2023-as évre vonatkozó előrejelzésünket, és az első negyedév nagyon erős szerves árbevételének alakulása alapján bizakodva tekintünk az idei pénzügyi évre”
– mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.
Az Adhesive Technologies üzletág nagyon erős szerves árbevétel-növekedése az első negyedévben minden üzleti területnek köszönhető. Az új Consumer Brands üzletág szintén nagyon erős szerves árbevétel-növekedést ért el, amelyhez minden üzleti terület hozzájárult.
„Stratégiai célkitűzéseink megvalósítását felgyorsítottuk, és jelentős előrelépést értünk el. Consumer Brands üzletágunkban szigorúan hajtjuk végre az integrációt és a portfólió-optimalizálást, Adhesive Technologies üzletágunk szervezeti struktúráját pedig még inkább vevőink igényeihez igazítjuk, továbbá mindkét üzletágban jelentős innovációkat valósítottunk meg”
– ismertette Carsten Knobel.
A tőkeallokációs stratégia részeként a Henkel 2022-ben első alkalommal indított részvény-visszavásárlási programot. A program 2023 első negyedévében sikeresen lezárult: március végéig a vállalat összesen közel1 milliárd euró értékben vásárolt vissza részvényeket.
2023. április 20-án a Henkel bejelentette, hogy megállapodást írt alá oroszországi üzleti tevékenységeinek eladásáról egy helyi pénzügyi befektetőkből álló konzorciummal. A Henkel tavaly, Oroszország Ukrajna elleni támadását követően bejelentette, hogy kivonul az oroszországi üzleti tevékenységeiből. A tranzakció időközben lezárult; az eladási ár 54 milliárd rubel (mintegy 600 millió euró).
A vállalatcsoport árbevétel eredményei
2023 első negyedévében a csoport árbevétele nominálisan 6,4 százalékkal, az előző évi
5.271 millió euróról 5.609 millió euróra nőtt. Szervesen (azaz árfolyam- és felvásárlásokkal/eladásokkal kiigazítva) az árbevétel 6,6 százalékkal nőtt. A csoportszintű értékesítés igen erőteljes növekedése az áremeléseknek köszönhető. Az akvizíciók/értékesítések -1,1 százalékkal csökkentették az eladásokat. Az árfolyamhatások enyhén pozitív, 0,9 százalékos hatást gyakoroltak az árbevételre.
Az európai régióban az első negyedévben 4,2 százalékos volt a szerves árbevétel-növekedés. Az IMEA régióban az árbevétel szervesen 27,8 százalékkal nőtt. Az észak-amerikai régióban szervesen 7,1 százalékkal növeltük az eladásokat. A latin-amerikai régióban 17,6 százalékos szerves árbevétel-növekedést értünk el. Az ázsiai-csendes-óceáni régióban a szerves árbevétel alakulása -4,8 százalékos volt.
Adhesive Technologies árbevétel teljesítménye
2023 első negyedévében az Adhesive Technologies üzletág árbevétele nominálisan 6,1 százalékkal, az előző évi 2.631 millió euróról 2.791 millió euróra nőtt. Szervesen (azaz árfolyam- és felvásárlásokkal/eladásokkal kiigazítva) 6,8 százalékkal növeltük az árbevételt 2022 első negyedévéhez képest. Kétszámjegyű százalékos áremelkedést értünk el, miközben a volumenek elmaradtak az előző negyedévtől. Az árfolyamhatások 1,1 százalékkal növelték az eladásokat; az akvizíciók/eladások -1,8 százalékos negatív hatást gyakoroltak.
Az Adhesive Technologies üzletág nagyon erős szerves árbevétel-növekedése az első negyedévben az összes üzleti területnek köszönhető. A Mobility & Electronics üzleti terület kétszámjegyű, 12,6 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el. Ezt a növekedést az autóipari és az ipari területek biztosították, míg az elektronikai terület a nehéz piaci környezet következtében csökkent. A Packaging & Consumer Goods üzleti terület 1,0 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el. A Consumer Goods terület nagyon erős árbevétel növekedése több mint ellensúlyozta a Packaging árbevételének visszaesését. A Craftsmen, Construction & Professional üzleti terület árbevétele szervesen 7,0 százalékkal nőtt az előző negyedévhez képest, amihez minden terület hozzájárult.
Regionális szempontból az Adhesive Technologies üzletág Európában jelentős szerves árbevétel-növekedést ért el. Itt a Packaging & Consumer Goods üzleti terület negatív alakulását bőven ellensúlyozta a Mobility & Electronics üzleti terület növekedése. Észak-Amerika szintén jelentős árbevétel-növekedést mutatott, a Mobility & Electronics üzleti területnek köszönhetően. IMEA és Latin-Amerika egyaránt kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést ért el, mindkét régióban a Mobility & Electronics üzleti területnek köszönhetően. Ezzel szemben az ázsiai és csendes-óceáni térségben az árbevétel szervesen elmaradt az előző évi szinttől. Ennek oka különösen Kínában a COVID-19-hez kapcsolódó korlátozások megszűnése után a továbbra is fennálló nehéz piaci környezetből ered, valamint az Electronics területen bekövetkezett, a piaccal összefüggő visszaesés volt.
Consumer Brands értékesítési teljesítménye
A Consumer Brands üzletágban az árbevétel nominálisan 7,3 százalékkal, 2.772 millió euróra nőtt 2023 első negyedévében. Szervesen (azaz árfolyam- és felvásárlásokkal/eladásokkal kiigazítva) az árbevétel 7,0 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Azonos időszakra vetítve az üzletág kétszámjegyű áremelkedést valósított meg, miközben a volumenek csökkentek, részben a portfólióoptimalizálási intézkedések következtében. Az árfolyamhatásnak 0,8 százalékos pozitív eredménye volt az árbevételre. Az akvizíciók/eladások -0,5 százalékkal csökkentették az árbevételt.
Az első negyedévben a Mosószerek és tisztítószerek kategóriája (Laundry & Home Care üzleti terület) nagyon erős, 6,3 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el. A Mosószer (Laundry Care) üzlet jelentős szerves árbevétel-növekedést ért el, elsősorban a Fabric Cleaning kategória jelentős árbevétel-növekedésének és a Fabric Care kategória kétszámjegyű növekedésének köszönhetően. A Tisztítószer (Home Care) üzlet jó növekedését elsősorban a Mosogatás (Dishwashing) kategória kétszámjegyű árbevétel-növekedése eredményezte. A Professional üzletet is magába foglaló Hajápolás (Hair) üzleti területen 9,9 százalékos volt a szerves árbevétel-növekedés. A Consumer üzletben kétszámjegyű növekedést értünk el, amelyet elsősorban a Hajformázás (Hair Styling) kategória hajtott. A Prosfessional üzlet erős szerves árbevétel-növekedést ért el.
Az első negyedévben a Consumer Brands üzletág minden régiója szerves árbevétel-növekedést ért el. Az európai régió az első negyedévben pozitív szerves árbevétel-növekedése – elsősorban a Hair üzleti területnek köszönhető –, míg a Laundry & Home Care üzleti terület árbevétele elmaradt az előző negyedévitől. Az észak-amerikai régió nagyon erős szerves árbevétel-növekedést ért el, amelyhez minden terület hozzájárult. Az IMEA és Latin-Amerika régiók minden üzletágban kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést értek el. Az ázsiai és csendes-óceáni régióban az árbevétel növekedése nagyon erős volt, amihez minden terület hozzájárult.
A Csoport nettó eszközei és pénzügyi helyzete
A vizsgált időszakban 2022. december 31-hez képest nem történt lényeges változás a Csoport nettó eszközeiben és pénzügyi helyzetében.
A Henkel-csoport kilátásai
A 2023-as pénzügyi évre vonatkozó, 2023. március 7-én közzétett előrejelzést megerősítették.
A folyó évre vonatkozóan a Henkel továbbra is 1,0-3,0 százalék közötti szerves árbevétel-növekedésre számít, mindkét üzletág várhatóan ebben a sávban lesz. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (korrigált EBIT ráta) továbbra is a 10,0 és 12,0 százalék közötti tartományban várható. Az Adhesive Technologies esetében 13,0 és 15,0 százalék közötti, a Consumer Brands esetében pedig 7,5 és 9,5 százalék közötti korrigált árbevétel-arányos megtérülésre számítanak. Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) tekintetében a Henkel továbbra is -10,0 és +10,0 százalék közötti növekedést vár, változatlan árfolyamon számolva.
A 2023 első negyedévétől elfogadott módosított jelentéstételi struktúra részletei
2023 első negyedévétől kezdődően a Henkel módosította beszámolási struktúráját, hogy az tükrözze új szervezeti felépítését. A jövőben a vállalat két üzletágának, az Adhesive Technologies és a Consumer Brands üzletágaknak a teljesítményéről fog beszámolni. A bejelentésnek megfelelően a Henkel az üzleti területek szintjén is beszámol majd a kulcsfontosságú árbevételi adatokról, ezzel is növelve az átláthatóságot. Konkrétan a vállalat mostantól az árbevételről, valamint a nominális és szerves árbevétel-növekedésről is beszámol. A Consumer Brands üzletágban ezeket a számokat a Laundry & Home Care, a Hair és az Other Consumer üzletekre vonatkozóan jelentik. Emellett a Henkel optimalizálja szervezeti struktúrát az Adhesive Technologies üzletágon belül, hogy a méret- és kompetencia-előnyöket még hatékonyabban használja ki, miközben biztosítja a szoros ügyfél- és piacközelséget. A jövőben az üzletág a Mobility & Electronics, a Packaging & Consumer Goods, valamint a Craftsmen, Construction & Professional üzleti területeket fogja magában foglalni. Ez az új struktúra már a jelen, 2023 első negyedévére vonatkozó negyedéves beszámolóban is megjelenik, tehát megelőzi a 2023 második negyedévében hatályba lépő teljes szervezeti megvalósítást.
A vállalat a regionális jelentési struktúrát is kissé módosította, hogy jobban tükrözze a vezetői felelősségek elosztását. A Henkel 2023 első negyedévétől kezdve az európai, az IMEA (India, Közel-Kelet, Afrika), az észak-amerikai, a latin-amerikai és az ázsiai-csendes-óceáni régió üzleti teljesítményéről fog nyilatkozni.
Megjegyzés: Ebben a dokumentumban minden egyes számadat kereskedelmi kerekítéssel készült. Az összeadás a feltüntetett összegektől való eltérést eredményezhet.
Kapcsolódó cikkeink
Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >A Henkel Magyarország idén is kitűzte a rózsaszín szalagot
Folytatódik a tavaly megkezdett „Pink Október” kampány. A „Pink Október”…
Tovább olvasom >100%-ban megújuló energiára vált a Henkel kenyai gyártóüzemében
Teljesen megújuló energiára állt át a Henkel kenyai gyártóüzemében, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >