A Henkel erős szerves árbevétel-növekedést ért el az első negyedévben
2024 első negyedévében a Henkel-csoport mintegy 5,3 milliárd eurós árbevételt ért el, és 3,0 százalékos, erős szerves árbevétel-növekedést produkált. A növekedést mindkét üzletág pozitív áralakulása okozta. A volumen alakulása csoportszinten – amelyre még mindig hatással vannak a Consumer Brands üzletágban hozott portfólióintézkedések – további szekvenciális javulást mutatott 2023 negyedik negyedévéhez képest. Nominálisan -5,2 százalékkal csökkent az árbevétel az előző év azonos negyedévéhez képest – elsősorban az oroszországi üzleti tevékenységek értékesítése és a negatív árfolyamhatások miatt.
„Nagyon jól indult az év. Emellett a vártnál gyorsabban le tudtuk zárni a Seal for Life Industries és a Vidal Sassoon felvásárlását Kínában, és ezzel tovább erősítjük üzleti tevékenységünket”
– mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke. „Ezen fejlemények tükrében a múlt héten jelentősen megemeltük a 2024-re vonatkozó árbevétel- és eredmény kilátásainkat. Ez azt mutatja, hogy világos stratégiánk van, amelyet szigorúan végrehajtunk. Betartjuk, amit ígértünk, és jó úton haladunk a további nyereséges növekedés felé.”
Az Adhesive Technologies üzletág pozitív szerves árbevétel-növekedése az első negyedévben elsősorban a Mobility & Electronics üzleti terület erős szerves árbevétel-növekedésének köszönhető. A Consumer Brands üzletág nagyon erős szerves árbevétel-növekedését valamennyi üzleti terület támogatta, különösen a Hair terület járult hozzá.
Csoportszintű értékesítési teljesítmény
2024 első negyedévében a csoport árbevétele 5 317 millió eurót tett ki, ami nominálisan
-5,2 százalékos alakulást jelent az előző év azonos negyedévhez képest (5 609 millió euró). Szervesen (azaz árfolyam- és felvásárlásokkal/eladásokkal kiigazítva) az árbevétel 3,0 százalékkal nőtt. A csoportszintű erőteljes szerves árbevétel-növekedés az árképzésnek köszönhető. Az akvizíciók/értékesítések -4,3 százalékkal csökkentették az árbevételt. Az árfolyamhatások további -3,9 százalékos negatív hatással voltak az árbevétel alakulására.
Az európai régióban az első negyedévben 2,5 százalékos volt a szerves árbevétel-növekedés. Az IMEA régióban az árbevétel szervesen 26,9 százalékkal nőtt. Az észak-amerikai régióban -3,0 százalékos negatív szerves árbevétel alakulás volt tapasztalható. Latin-Amerikában az értékesítés szervesen -2,7 százalékkal maradt el az előző negyedévtől. Az ázsiai és csendes-óceáni régió 3,5 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el.
Adhesive Technologies árbevétel teljesítménye
Az Adhesive Technologies üzletág 2024 első negyedévében 2 677 millió eurós árbevételt ért el, ami az előző év azonos negyedévhez (2 791 millió euró) képest -4,1 százalékos nominális csökkenést jelent. Szervesen (azaz árfolyam- és felvásárlásokkal/eladásokkal kiigazítva) az árbevétel 1,3 százalékkal nőtt 2023 első negyedévéhez képest. Mind az ár, mind a mennyiség pozitív fejlődést mutatott. Az árfolyamhatások -3,8 százalékkal csökkentették az árbevételt. Az akvizíciók/értékesítések további -1,7 százalékos negatív hatást gyakoroltak.
Az Adhesive Technologies üzletág első negyedévi pozitív szerves árbevétel-növekedését elsősorban a Mobility & Electronics üzleti terület hajtotta, amely 3,7 százalékos erős növekedést ért el. Ezt a növekedést az autóipar és az elektronikai ágazat hajtotta, míg az ipari szektor üzleti tevékenysége pozitívan fejlődött. A folyamatosan kihívásokkal teli piaci környezetben a Packaging & Consumer Goods üzleti terület összességében -0,2 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el, ami a pozitív volumennövekedésnek köszönhető. A Packaging üzleti terület pozitív növekedést ért el, kihasználva a kereslet fellendülésének első jeleit. A Consumer Goods üzleti terület enyhe visszaesést könyvelhetett el az előző év nagyon erős negyedévéhez képest. A Craftsmen, Construction & Professional üzleti területen a szerves árbevétel-növekedés 0,3 százalékkal nőtt az előző év azonos negyedévéhez képest. Ezt különösen az Construction terület támogatta, amely jó növekedést ért el. Ezzel szemben a Manufacturing & Maintenance üzleti terület általános visszaesést könyvelhetett el, ami elsősorban a jelenlegi kihívásokkal teli piaci környezetnek tudható be.
Regionális szempontból az Adhesive Technologies üzletág szerves árbevétel teljesítménye vegyes fejlődést mutatott. Európában az eladások összességében szervesen elmaradtak az előző év azonos negyedévéhez képest, annak ellenére, hogy a Craftsmen, Construction & Professional üzleti terület pozitív szerves növekedést ért el. Míg Észak-Amerikában a Mobility & Electronics üzleti területen pozitív szerves árbevétel-növekedés volt tapasztalható, a régió általános árbevétel teljesítménye elmaradt az első negyedévben. Az IMEA régió kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést ért el, amelyhez minden üzleti divízió kétszámjegyű növekedési rátával járult hozzá. Latin-Amerikában az értékesítés minden üzleti szegmensben csökkent az előző év azonos negyedévéhez képest. Ezzel szemben az ázsiai és csendes-óceáni régióban az árbevétel növekedése nagyon erős volt, ami elsősorban a jelentősen pozitív kínai fejlődésnek tulajdonítható. A tavalyi kihívásokkal teli körülmények után a piaci környezet stabilizálódásának első jelei észrevehetőek voltak.
Consumer Brands árbevétel teljesítménye
2024 első negyedévében a Consumer Brands üzletág árbevétele 2 605 millió eurót tett ki, ami nominálisan -6,0 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos negyedévéhez képest. Szervesen (azaz árfolyam- és felvásárlásokkal/eladásokkal kiigazítva) az árbevétel 5,2 százalékkal nőtt. Az üzletág árképzése továbbra is nagyon erős maradt 2023 első negyedévéhez képest. A volumen kismértékben csökkent, főként a folyamatban lévő portfólióintézkedések hatásai miatt. Az árfolyamhatások -4,0 százalékos negatív hatással voltak az árbevételre. Az akvizíciók/értékesítések szintén negatív hatással voltak az árbevételre, -7,2 százalékkal.
Az első negyedévben a Laundry & Home Care üzleti terület nagyon erős, 4,6 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el. A Laundry (mosószer) szegmens erős növekedést ért el, elsősorban az Fabric Care kategória kétszámjegyű növekedésének köszönhetően. A Home Care (tisztítószer) szegmens jelentős szerves árbevétel-növekedést ért el, amelyet különösen különösen a WC-tisztítószerek kategóriájában elért kétszámjegyű árbevétel-növekedésnek és a mosogatószerek kategóriájában elért nagyon erős növekedésnek köszönhetően.
A Hair üzleti terület nagyon erős, 6,9 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el. A Consumer üzlet növekedése jelentős volt, különösen a hajformázási kategóriának köszönhetően. A Professional (fodrászati) üzlet nagyon erős szerves árbevétel-növekedést ért el.
Az Egyéb fogyasztói üzleti területek erős, 3,4 százalékos szerves árbevétel-növekedést értek el.
Regionális szempontból a Consumer Brands üzletág a vizsgált időszakban vegyesen alakult. Az európai régió az első negyedévben nagyon erős szerves árbevétel-növekedést ért el, amelyet mind a Hair, mind pedig a Laundry & Home Care üzleti területeknek köszönhetett. Az észak-amerikai régió negatív szerves árbevétel-növekedést regisztrált, elsősorban a Laundry & Home Care üzleti területen végrehajtott portfólióintézkedések miatt. Az IMEA régió minden üzleti területen kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést ért el. Latin-Amerikában a pozitív szerves árbevétel-növekedés a Hair üzleti területnek köszönhető, ahol mind a Consumer, mind pedig a Professional üzlet hozzájárult a növekedéshez. Az ázsiai és csendes-óceáni régióban az árbevétel növekedése stagnált, amit a Laundry & Home Care üzleti terület támogatott.
A Csoport nettó eszközei és pénzügyi helyzete
A beszámolási időszakban nem történt jelentős változás a Csoport nettó eszközállományában és pénzügyi helyzetében 2023. december 31-hez képest.
A Henkel-csoport kilátásai
A 2024-es pénzügyi évre vonatkozó, március 4-én közzétett előrejelzést május 3-án megemelték.
A folyó évre vonatkozóan a Henkel most 2,5-4,5 százalékos (korábban: 2,0-4,0 százalék) szerves árbevétel-növekedést vár. Az Adhesive Technologies esetében továbbra is 2,0 és 4,0 százalék közötti szerves árbevétel-növekedésre számítanak. A Consumer Brands esetében a vállalat most 3,0-5,0 százalékos szerves árbevétel-növekedésre számít (korábban: 2,0-4,0 százalék).
A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (korrigált EBIT ráta) csoportszinten most várhatóan 13,0-14,0 százalék között lesz (korábban: 12,0-13,5 százalék). Az Adhesive Technologies esetében a korrigált árbevétel-arányos megtérülés most várhatóan 16,0 és 17,0 százalék között lesz (korábban: 15,0 és 16,5 százalék között), a Consumer Brands esetében pedig 12,0 és 13,0 százalék között (korábban: 11,0 és 12,5 százalék között).
Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) tekintetében a Henkel most +15,0 és +25,0 százalék közötti növekedést vár, változatlan árfolyamon számolva (korábban: +5,0 és +20,0 százalék között).
A Henkel a következő várakozásokat is frissítette:
- Akvizíciók/eladások: semleges hatás a nominális árbevétel-növekedésre
(korábban: negatív hatás az alacsony, egyszámjegyű százalékos tartományban)
- A külföldi pénznemben történő értékesítés átváltása: negatív hatás az alacsonytól a közepesig terjedő egyszámjegyű százalékos tartományban (korábban: negatív hatás a középső egyszámjegyű százalékos tartományban).
A következő, 2024-re vonatkozó várakozások változatlanok maradtak:
- A direkt anyagok árai: stabil fejlődés1
- 250-300 millió eurós szerkezetátalakítási kiadások
- Ingatlanokba, gépekbe és berendezésekbe, valamint immateriális javakba történő beruházások kifizetése 650 millió euró és 750 millió euró között
1Az előző évi átlaghoz képest.
Kapcsolódó cikkeink
Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >A Henkel Magyarország idén is kitűzte a rózsaszín szalagot
Folytatódik a tavaly megkezdett „Pink Október” kampány. A „Pink Október”…
Tovább olvasom >100%-ban megújuló energiára vált a Henkel kenyai gyártóüzemében
Teljesen megújuló energiára állt át a Henkel kenyai gyártóüzemében, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >