A Henkel csatlakozik az Amazon és a Global Optimism által alapított Climate Pledge-hez
A Henkel megerősíti elkötelezettségét a klímavédelem iránt, és csatlakozik az Amazon és a Global Optimism által közösen alapított, különböző gazdasági ágazatok közötti nemzetközi klímavédelmi kezdeményezéshez. A Climate Pledge aláírásával a Henkel elkötelezte magát amellett, hogy az ENSZ Párizsi Megállapodásban foglalt 2050-es időpont előtt tíz évvel eléri az éves nulla nettó szén-dioxid-kibocsátást – ez a törekvés összhangban van a vállalat hosszú távú céljával, miszerint a Henkel 2040-re klímapozitív vállalattá válik.
„Az éghajlatváltozás globális kihívás, amelyhez együttes fellépés szükséges. A Henkel pozitívan kíván hozzájárulni a klímavédelemhez. Eddigi eredményeink alapján és az elkövetkező évek céljainak megfelelően nagy örömmel csatlakozunk és támogatjuk a kezdeményezést. Az Amazonnal, a Global Optimism-el és a többi aláíróval együtt teljes mértékben eltökéltek vagyunk mérhető haladást elérni, és közösen intézkedéseket hozni a globális felmelegedés korlátozása érdekében” – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.
A fenntarthatóság terén történő fejlődés érdekében a Henkel az értéklánc mentén szoros együttműködésre fókuszál. A Henkel és az Amazon egy ideje szorosan együttműködik a fenntartható innovációk terén – például, az új és fenntartható csomagolásokkal történő vásárlói élmény tovább javítása érdekében.
Szilárd elkötelezettség és együttműködés
A Climate Pledge 2019-ben indult, és célja, hogy a vezető globális vállalkozásokat a klímaváltozás iránt elkötelezett hosszútávú tervek mentén egyesítse. A Henkel a tizenkettedik vállalat, amely csatlakozott a kötelezettségvállaláshoz. A Climate Pledge aláírójaként a Henkel vállalja a következőket:
- Az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának rendszeres mérése és jelentése
- Dekarbonizációs stratégiák végrehajtása a Párizsi Megállapodással összhangban valódi üzleti változások és innovációk révén, beleértve az energiahatékonyság javítását, a megújuló energiák felhasználását, az anyagmegtakarításokat és a szén-dioxid-kibocsátás elkerülésére irányuló egyéb intézkedéseket.
- A fennmaradó kibocsátások semlegesítése további, számszerűsíthető, valós, állandó és társadalmilag előnyös kompenzációkkal annak érdekében, hogy 2040-re elérje az éves nulla nettó szén-dioxid-kibocsátást.
„A tudósok szerint csak korlátozott időnk van arra, hogy jelentős előrelépéseket tegyünk korunk legnagyobb válságára, a klímaválság megoldására. A Climate Pledge lehetőséget kínál a vállalatok a kollektív fellépésre, hogy megóvjuk bolygónkat a klímaváltozással járó pusztító hatásoktól. Örülünk, hogy a Henkel csatlakozott kezdeményezésünkhöz, az éghajlatváltozás problémájával igyekszünk megbirkózni és szebb jövőt építünk mindannyiunk számára” – mondta Kara Hurst, az Amazon Világszintű Fenntarthatósági Egységének alelnöke.
„A Párizsi Megállapodás egységes ütemtervet fogalmaz meg minden ország, minden vállalat és minden ember számára, hogy olyan intézkedések meghozatalával kezelje a klímaválságot, amelyek biztosítják, hogy a globális felmelegedés nem haladja meg a 1,5°C-ot” – nyilatkozta Christiana Figueres, az ENSZ éghajlatváltozásért felelős korábbi vezetője, a Global Optimism alapító tagja. „A Climate Pledge-hez való csatlakozással ezek a vállalatok megmutatják mind a jövőre, mind a fellendülésre vonatkozó törekvéseiket. Intézkedéseik és beruházásaik munkahelyeket teremtenek, amelyekre égető szükség van, ösztönzik az innovációt, segítenek megóvni környezetünket és támogatják a fogyasztókat a fenntarthatóbb termékek vásárlásában. A Climate Pledge-hez csatlakozó, a tudományos állásponttal összhangban tevékenykedő vállalatok növekvő csoportja bizakodásra ad okot.”
A Henkel által elért haladás a klímapozitív vállalattá válás felé vezető úton
A Climate Pledge elkötelezettség összhangban van a Henkel azon hosszú távú céljával, miszerint 2040-re klímapozitívvá váljon. Közbenső lépésként a Henkel 2025-re 65%-kal, 2030-ra 75%-kal kívánja csökkenti termelésének szénlábnyomát a 2010-es bázisévhez képest. A vállalat ezt energiahatékonyságának folyamatos javításával és megújuló energiák felhasználásával kívánja elérni. 2030-ra a villamos energia 100 százalékának megújuló forrásokból kell származnia. 2040-re a cél az, hogy a termelés során felhasznált összes fosszilis tüzelőanyagot klímasemleges alternatívával helyettesítse a vállalat, és a többlet szénsemleges energiát átadja harmadik felek számára. Ezenkívül a Henkel márkáival és technológiáival támogatni kívánja az ügyfeleket, a fogyasztókat és a beszállítókat abban, hogy 2016 és 2025 között, tíz év alatt 100 millió tonna szén-dioxid megtakarítást érjenek el.
A Climate Pledge-hez való csatlakozás újabb lépés a Henkel környezeti lábnyomának csökkentésére irányuló elkötelezettségében. A társaság a közelmúltban nagyszabású virtuális áramvásárlási megállapodást (VPPA) írt alá egy új texasi szélerőműparkra vonatkozóan. A kölcsönösen elfogadott kapacitás megegyezik a Henkel egyesült államokbeli tevékenységének villamosenergia-igényével.
A Science Based Targets (SBTi) korábban megerősítette, hogy a Henkel tudományos alapú kibocsátás-csökkentési célkitűzései megfelelnek a Párizsi Megállapodás céljainak eléréséhez szükséges követelményeknek. A CDP, az ENSZ Global Compact, a World Resources Institute és a World Wide Fund for Nature (WWF) szervezetek állnak a SBTi kezdeményezés mögött. Az SBTi meghatározza és elősegíti a tudományos alapú célokitűzések bevált gyakorlatát, és függetlenül értékeli a vállalatok céljait.
A Henkel fenntarthatósági stratégiájáról, teljesítményéről és előrehaladásáról szóló további információkért látogasson el a www.henkel.hu/fenntarthatóság oldalra.
Kapcsolódó cikkeink
A Henkel Magyarország idén is kitűzte a rózsaszín szalagot
Folytatódik a tavaly megkezdett „Pink Október” kampány. A „Pink Október”…
Tovább olvasom >100%-ban megújuló energiára vált a Henkel kenyai gyártóüzemében
Teljesen megújuló energiára állt át a Henkel kenyai gyártóüzemében, amely…
Tovább olvasom >A Henkel jó szerves árbevétel-növekedést és nagyon erős eredményjavulást ért el 2024 első felében
2024 első félévében a Henkel jó szerves árbevétel-növekedést és nagyon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >