A Henkel csaknem 700 millió, 100%-ban újrahasznosított műanyagból készült flakont dobott piacra Európában
A Henkel fontos mérföldkőhöz érkezett a fenntartható csomagolás iránti elkötelezettségében: A vállalat Európában eddig csaknem 700 millió, 100 százalékban újrahasznosított műanyagból készült flakont használt fel Laundry & Home Care termékeihez, melyből több mint 400 milliót csak 2020-ban. Az újrahasznosított anyag a fogyasztói felhasználás utáni hulladékból származik, ideértve a Social Plastic®-ot, ami a Henkel és a Plastic Bank együttműködéséből jött létre. Az újrahasznosított anyagokból készült csomagolások számának növelésével a Henkel nemcsak a körforgásos gazdasághoz járul hozzá, hanem a klímavédelemhez is: Az újrahasznosított PET szén-dioxid-kibocsátása csaknem 80 százalékkal alacsonyabb, mint a szűz műanyagé.
„A Henkelnél a fenntartható csomagolási megoldásokra összpontosítunk, és az értéklánc mentén a körforgásos gazdaságot támogatjuk, mert fogyasztási cikkek gyártójaként elkötelezettek vagyunk amellett, hogy felelősségteljesen járjunk el. A teljes portfóliónkban növeljük az újrahasznosított anyagok mennyiségét, és sok csomagolás már tartalmaz újrahasznosított műanyagot. A kiváló minőségű újrahasznosított anyagok korlátozott elérése miatt azonban nem mindig lehetséges a 100%-os megvalósítás. Ennek ellenére jelentősen megnöveltük a 100 százalékban újrahasznosított műanyagból készült flakonokkal rendelkező fogyasztási cikkek számát. A 700 milliós határ elérése egyszerre nagy eredmény és motiváció erőfeszítéseink további fokozására” – mondta Abdullah Khan, Laundry & Home Care fenntartható csomagolásáért felelős vezető.
Fogyasztási cikkek fenntartható csomagolása
Számos Henkel márka és termékkategória használ 100%-ban újrahasznosított műanyagból készült csomagolást. A Henkel európai Laundry & Home Care üzletágában a legtöbb PET-palackot már 100%-ban újrahasznosított anyaggá alakították. Ide tartoznak a mosogatáshoz, tisztításhoz, öblítéséhez és mosáshoz kapcsolódó Pril, Mir, Pur, Somat, Bref, Biff, Sidolin, Clin, Silan és Vernel márkák – egyes országokban azonos termékek más néven ismertek – műanyag flakonjai. Például, a ProNature termékcsalád PET-flakonjai 100%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek és 50 százalékuk Social Plastic®.
A Henkel és a Plastic Bank közötti partnerségből származó Social Plastic® hozzájárul a környezeti és a társadalmi ügyekhez egyaránt: A műanyagot működőképes újrahasznosítási infrastruktúrával nem rendelkező országokban szegénységben élő emberek gyűjtik össze mielőtt azok óceánokba vagy vízi utakba kerülnének.
Előrelépés történt a Beauty Care portfólióban is: A Henkel haj- és testápolási márkája, a Nature Box volt az első, amely éppen a közelmúltban vezette be a Social Plastic®-et, mint csomagolóanyagot teljes flakon portfóliójához: A Nature Box összes flakonja 98%-ban Social Plastic®-ből készül és a Henkel jelenleg azon dolgozik, hogy a maradék 2 százalékos szűz műanyagot is újrahasznosított anyaggal cserélje. Ennek érdekében a vállalat már tesztel egy Social Plastic®-ot tartalmazó színhordozót.
Henkel célok a fenntartható csomagolás és klímavédelme terén
A fogyasztói felhasználás utáni újrahasznosított műanyagok használata a Henkel 2025-re vonatkozó csomagolási célkitűzéseinek fontos pillére. Azon ambiciózus célkitűzésünkön dolgozunk, hogy 2025-ig 50%-kal csökkentsük a fosszilis forrásokból származó szűz műanyagok mennyiségét fogyasztási termékeink csomagolásában. Ezt úgy kívánjuk elérni, hogy 2025-re az újrahasznosított műanyag arányát több mint 30%-ra növeljük, csökkentjük a teljes műanyag mennyiségét és egyre inkább bioalapú műanyagot használunk. Ezenkívül a Henkel által használt csomagolóanyagok 100%-a újrahasznosítható vagy újrafelhasználható lesz*. A Henkel továbbá hozzá kíván járulni ahhoz, hogy elkerüljük a műanyag hulladékok környezetbe jutását. Ennek elérése érdekében a Henkel támogatja például a hulladékgyűjtési és újrafeldolgozási kezdeményezéseket.
„A fenntartható csomagolási megoldások nemcsak a műanyaghulladék globális kihívásait kezelik, hanem hozzájárulnak a klímavédelmi célkitűzéseinkhez is. 2040-re a Henkel célja, hogy klíma-pozitív vállalattá váljon. Egyre több újrahasznosított műanyagot használunk fel, s ezáltal tovább csökkentjük szén-dioxid-kibocsátásunkat, és így haladunk a fenntartható fejlődés felé” – teszi hozzá Abdullah Khan.
*Kivéve azokat a ragasztó termékeket, amelyekben a maradékanyagok befolyásolhatják az újrahasznosíthatóságát vagy szennyezik az újrahasznosítási folyamatokat.
Kapcsolódó cikkeink
A Henkel Magyarország idén is kitűzte a rózsaszín szalagot
Folytatódik a tavaly megkezdett „Pink Október” kampány. A „Pink Október”…
Tovább olvasom >100%-ban megújuló energiára vált a Henkel kenyai gyártóüzemében
Teljesen megújuló energiára állt át a Henkel kenyai gyártóüzemében, amely…
Tovább olvasom >Emeli a tétet az Aldi és a Schwarz Csoport a fenntartható kiskereskedelmi működés terén
A német diszkontok elkötelezettek a működésükből származó kibocsátás 2050-ig nettó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >Új szereplő a magyar légi piacon: decemberben indulhat a Hungary Airlines
A Cargo Facts nemzetközi légi teherszállítási portál jelentése szerint a…
Tovább olvasom >