A Henkel alapító tagja az új globális „Szövetség a Műanyag Hulladékok Megszüntetésére” mozgalomnak
A globális kihívásokhoz globális megoldások szükségesek – ez az oka annak, hogy közel 30 műanyag és fogyasztási cikk gyártó vállalat elindította az új „Szövetség a Műanyag Hulladékok Megszüntetésére” (AEPW) szervezetet. A Szövetség nagyszabású megoldásokat fog kidolgozni és bevezetni, hogy minimalizálja és kezelje a műanyag hulladékokat. A használt műanyagok megoldásai révén ez lehetővé teszi a körkörös gazdaság megvalósítását. A fenntarthatóság érdekében tett jelenlegi erőfeszítésekre és a körkörös gazdaság melletti elkötelezettségre építve, a Henkel az egyik alapító tagként csatlakozott a Szövetséghez.
„Globális fogyasztási cikk gyártó és ipari vállalatként, a Henkel hozzá kíván járulni a műanyag hulladékok megszüntetéséhez. Fenntartható megoldások kidolgozása erre a kihívásra csak úgy lehetséges, ha az egész értéklánc összefog és együttműködik: szállítók, kereskedelmi partnerek, fogyasztók és a szervezetektől a kormányzatokig mindenki” – nyilatkozta Hans Van Bylen, a Henkel igazgatóságának elnöke, a Német Vegyipari Szövetség (VCI) elnöke.
Elkötelezettség az műanyag értéklánc egészén
A Szövetség több mint 1 milliárd USD kötelezettséget vállalt azzal a céllal, hogy a következő öt év során 1,5 milliárd USD befektetést végez a műanyag hulladékok eltávolítására a környezetből. A vegyszer- és műanyaggyártók, a fogyasztási cikkek gyártói, a forgalmazók, a feldolgozók és a hulladékgazdálkodási vállalatok sokféle vállalatot képviselnek, amelyek műanyagot készítenek, használnak, árusítanak, feldolgoznak, gyűjtenek és újrahasznosítanak. A Szövetség stratégiai partnerként együttműködik a „Világ Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért” (World Business Council for Sustainable Development) szervezettel, mint alapító taggal.
A globális Szövetség célja, hogy előmozdítsa a megoldásokat, különösen az óceánban lévő műanyag hulladékok eltávolítására. Ezért kidolgozza és végrehajtja a Szövetség által támogatott projekteket más egyedi, vállalatok által irányított beruházásokkal együtt, amelyek négy kulcsfontosságú területen fokozzák a fejlődést:
§ Infrastruktúra fejlesztése a hulladék gyűjtésére, kezelésére és az újrafeldolgozás fokozására.
§ Innováció az új műanyagok újrahasznosítási technológiáinak támogatására és nagyságrendjének növelésére, amelyek megkönnyítik a műanyagok újrahasznosítását és kiaknázását, valamint érték létrehozását minden elhasznált műanyagból.
§ Oktatás és együttműködés a kormányok, vállalatok és közösségek részéről, hogy előmozdítsák a cselekvést.
§ Összegyűjtés a környezetben lévő műanyag hulladékok koncentrált területein, különösen a nagyobb hulladék elvezető csatornákban, mint a folyók, amelyek a szárazföldi műanyag hulladékot a tengerbe hordják.
A Henkel fenntartható csomagolási erőfeszítéseinek fokozása
„Úgy döntöttünk, hogy a Szövetség alapító tagja leszünk, és ez megerősíti elkötelezettségünket a műanyag értéklánc körkörös gazdaságának elősegítésére, ahogy azt stratégiánk és a fenntartható csomagolásra törekvő ambiciózus céljaink is demonstrálják” – mondta Hans Van Bylen.
2025-re a Henkel csomagoló anyagainak 100 százaléka újrahasznosítható, újrahasználható vagy komposztálható lesz*. Egyidejűleg Európában a Henkel fogyasztási cikkek csomagoló anyagainak 35%-a újrahasznosított műanyagot fog tartalmazni. A Henkel átfogó megközelítést követ, hogy a fejlődést a műanyag értéklánc körkörös gazdasága felé terelje.
*Kivéve a ragasztó termékek, amelyeknél a termék maradéka befolyásolhatja az újrahasznosítást.
A Henkel felvállalt több, iparágak közötti kezdeményezést, hogy a csomagolás fejlesztését fokozza és olyan hatékony megoldásokat találjon, amelyek széles körben alkalmazhatók. A vállalat tagja az Új Műanyag Gazdálkodás (NPEC) kezdeményezésnek, amelyet az Ellen MacArthur alapítvány vezet, és amely a legfontosabb érdekelt feleket fogja össze, hogy újratervezzék a műanyagok jövőjét. Az NPEC célja egy mozgalom kiépítése a körkörös gazdaság elvét követő műanyagrendszer irányába.
Amikor fenntarthatóbb megoldásokat fejleszt ki a termékek csomagolására, a Henkel szorosan együttműködik az értékláncon lévő partnereivel. A saját fejlesztések mellett, a Henkel nemrég 5 millió angol fontot fektetett be egy tőkealapba a körkörös gazdasági tőkéből, hogy még jobban előre lendítse a körkörös gazdaságot.
A Henkel támogatja a különböző szervezeteket és kezdeményezéseket, amelyek fejlesztik az újrahasznosítási infrastruktúrát, hogy lehetővé váljon a körkörös gazdálkodás. A Plastic Bank 2017 óta a Henkel fontos stratégiai partnere. A szociális vállalkozás megoldásokat kínál a műanyag hulladékok környezeti problémáira és a szegénység, valamint a munkalehetőségek hiánya miatti szociális gondokra is. A helyi közösségek visszaválthatják az általuk összegyűjtött műanyag hulladékokat, cserébe pénzt, árut, vagy szolgáltatást kaphatnak. Ily módon érték lesz a műanyag, és nem a vízi utakban vagy az óceánokban köt ki. A Henkel már sikeresen integrálta ezt az úgynevezett „szociális műanyagot” egyes kiválasztott csomagolásaiba.
A fenntartható csomagolás irányába történő fejlődés csak akkor lehetséges, ha az érintett felek a csomagolási értéklánc valamennyi szakaszán együttműködnek. Ez az oka annak, hogy a Henkel is kezdeményezéseket indít, amelyek növelik a felhasználók és fogyasztók tudatosságát az olyan erőforrások felelősségteljes használatáról, mint például a műanyag, hogy a műanyagokat is körkörös gazdálkodással kezelhessük. Ezért a vállalat azt a célt tűzte ki magának, hogy a több mint 1 milliárd fogyasztót érjen el az újrahasznosításról szóló információkkal.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >