A Henkel 50%-kal csökkenti a szűz fosszilis alapú műanyag felhasználást
A Henkel fokozza a fenntarthatóság iránti elkötelezettségét, és további ambiciózus csomagolási célokat tűzött ki 2025-re a körforgásos gazdaság előmozdítása érdekében. Addigra a Henkel csomagolásának 100%-a újrahasznosítható vagy újrafelhasználható* lesz, és a vállalat 50%-kal csökkenti fogja a szűz fosszilis alapú műanyagokat fogyasztási cikkei csomagolásában. Ezenkívül a Henkel hozzá kíván járulni ahhoz, hogy elkerüljük a műanyag hulladékok környezetbe jutását.
(*Kivéve azokat a ragasztó termékeket, amelyekben a maradékanyagok befolyásolhatják az újrahasznosíthatóságát vagy szennyezik az újrahasznosítási folyamatokat.)
Globális fogyasztási cikkekkel foglalkozó vállalatként a Henkel a körforgásos gazdaság előmozdítását kívánja támogatni – ami azt jelenti, hogy a csomagolóanyagok, amíg csak lehet, a gazdasági ciklusban maradnak és nem kerülnek a környezetbe. A Henkelnél már számos előrelépés történt a fenntartható csomagolás területén. Például a vállalat tovább növelte az újrahasznosított műanyag részarányát a csomagolásában, és számos Henkel termék csomagolása már 100%-ban újrahasznosított anyagból készül. Új, ambiciózus csomagolási stratégiájával a Henkel arra törekszik, hogy fenntartható forrásokból származó anyagokat használjon, és okos tervezés alkalmazásával zárja a kört.
„A csomagolás és a műanyag a világ minden táján minden eddiginél jobban felhívta a nyilvánosság, a kormányok és a vállalkozások figyelmét – a környezetben végződő műanyag hulladék az egyik legnagyobb globális kihívás. A megoldások keresése már folyamatban van, és csomagolási szakértőink intenzíven dolgoznak ambiciózus céljaink elérésén. A további előrelépés és a körforgásos gazdaság előmozdítása érdekében szorosan együttműködünk partnereinkkel az egész értéklánc mentén” – mondta Sylvie Nicol, a Henkel Humán Erőforrások részlegének alelnöke és a Henkel Fenntarthatósági Tanácsának elnöke.
Új csomagolási célok 2025-re: 100 / 50 / Nulla
A Henkel fenntartható csomagolás iránti elkötelezettségét új, még ambiciózusabb célok erősítik:
- 100 százalékban újrahasznosítható vagy újrafelhasználható*: 2025-re az összes csomagolóanyag újrahasznosítható vagy újrafelhasználható lesz; a vállalat ma már 85 százaléknál jár. A fő cél az egyes csomagolási kategóriákra jellemző újrahasznosítási nehézségek leküzdése – például többrétegű rugalmas vagy fekete csomagolási megoldások bevezetésével. A Henkel olyan, országokon átívelő partnerségek keretén belül foglalkozik ezekkel a kihívásokkal, mint például a CEFLEX (Körkörös gazdaság a rugalmas csomagolásért), egy több mint 130 vállalatból és szervezetből álló konzorcium, amelynek célja a rugalmas csomagolás újrahasznosítása.
- 50%-kal kevesebb fosszilis műanyag: A Henkel 50%-kal csökkenti a fosszilis forrásokból származó szűz műanyag mennyiségét a Beauty Care és a Laundry & Home Care üzletágakban – a csomagolás mennyiségének csökkentésével, a fogyasztási cikkek csomagolásában az újrahasznosított anyag arányának világszerte több mint 30%-os növelésével és bioalapú műanyagok felhasználásával.
- Hulladékmentesség: A Henkel segíteni akar annak megakadályozásában, hogy a hulladék a környezetbe kerüljön. Ezért a vállalat támogatja a hulladékgyűjtési és újrahasznosítási kezdeményezéseket, innovatív megoldásokba és technológiákba fektet be a zártláncú újrahasznosítás előmozdítása érdekében. Erre példa a Henkel hosszú távú partnersége a Plastic Bank társadalmi vállalkozással vagy a vállalat tagsága a globális Alliance to End Plastic Waste (Szövetség a Világ Műanyaghulladékainak Megszüntetésére) szervezetben. Ezenkívül a Henkel célja, hogy támogassa fogyasztóit a termékek felelősségteljes használatában és ártalmatlanításában. A vállalat évente több mint 2 milliárd fogyasztót kíván elérni az újrahasznosításról és a hulladék helyes ártalmatlanításáról szóló célzott információk biztosításával, például a csomagoláson elhelyezett speciális ikonokkal.
További információ elérhető: https://www.henkel.hu/fenntarthatosag/fenntarthato-csomagolas
Kapcsolódó cikkeink
Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >További cikkeink
Telt ház lesz 10 km-en a 30. ALDI Női Futógálán
Kiemelkedő érdeklődés előzi meg Magyarország egyetlen női futóversenyét, a 30.…
Tovább olvasom >Ismét lép a Lidl: több mint 150 háztartási és szépségápolási termék árát csökkenti
A Lidl Magyarország csökkenti és tartósan lent tartja az árakat.…
Tovább olvasom >10 előadó, 1 ügy, 1 SUPERALBUM – mert minden gyermek hangja számít
A Banana Records kiadó és kreatív ügynökség egy különleges zenei…
Tovább olvasom >