A helyi termékekről és az agroturisztikai lehetőségekről is felmérés készül
A helyi termékek előállításáról és a fogyasztási szokásokról készít felmérést a Széchenyi István Egyetem. Az agroturizmus fejlesztésével kapcsolatban is felmérés indult, amelynek eredményei nyomán a gazdálkodás diverzifikációját segítő intézkedésekről szóló javaslatok készülhetnek. Mindkét kutatást a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara támogatja.
A helyi termékekről készít széleskörű felmérést a Széchenyi István Egyetem. A kutatás fókuszában a rövid ellátási láncok, s ezen belül is elsősorban a helyi termékek előállítása, illetve a fogyasztási és vásárlási szokások állnak. Az egyetem munkatársai két kérdőívvel is készültek, így a termelők és a fogyasztók is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a felmérés sikeres legyen, ezáltal pontos képet kapjunk a helyi termékek előállítóiról, a termelői szolgáltatásokról, valamint a fogyasztási és vásárlási szokásokról. A kutatás eredményei hozzájárulhatnak a helyi termékek népszerűségének növeléséhez és értékesítési lehetőségeinek javításához.
Több szempontból is fontosak a helyi termékek
A hazai földben megtermelt helyi termékek és az azokból készült élelmiszerek hazai értékesítése támogatja környezetünk gazdasági fejlődését, az élhető, fenntartható vidéki életet és hazánk élelmiszer-ellátásának biztonságát is. A piacokon ráadásul a vásárlók meggyőződhetnek az általuk kedvelt termékek eredetéről, a termelők pedig közvetlen visszacsatolást kaphatnak a munkájuk eredményéről.
A helyben megtermelt alapanyag feldolgozása mellett egyre több gazdálkodó igyekszik egyéb szolgáltatással is bővíteni a kínálatát
Az agroturizmus terén azonban bőven van még tere a fejlesztéseknek. Ezt a célt szolgálja az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ felmérése is, amelyben a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat, valamint a Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége is részt vesz. A kutatás célja, hogy a hazai agroturizmus helyzetét vizsgálva, az eredmények birtokában széles szakmai körben javaslat készüljön a fejlesztésekre és intézkedésekre, valamint, hogy konkrét projektek induljanak a termelők diverzifikációjának támogatása érdekében. A kérdőív az alábbi linkre kattintva érhető el. Mindkét felmérés a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara együttműködésével valósul meg. Célunk, hogy pontosabb képet kapjunk a helyi termékek előállítókról, a termelői szolgáltatásokról, valamint a fogyasztási és vásárlási szokásokról.
NAK
Kapcsolódó cikkeink
Varga Mihály: a kormány kiáll a magyar gazdák érdekei mellett
A kormány a szuverenitás egyik pilléreként tekint az agráriumra, ezért…
Tovább olvasom >Fókuszban a közvetlen termelői értékesítés erősítése
Napjainkban kiemelt kérdés életünk minden területén a fenntarthatóság. Gazdasági és…
Tovább olvasom >Szorosabbra fűzi az együttműködését a NAK és a Magyar Jogász Egylet
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke, Papp Zsolt György bemutatkozó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >