A helyi termékeket népszerűsíti a Magyar Vidékakadémia

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 12. 15. 12:59

December 10-én a helyi termékekkel kapcsolatos előadásokkal Budapesten indult útjára a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat szervezte Magyar Vidékakadémia második rendezvénysorozata.

Az akadémia a vidéki élet kérdéseinek megvitatására indult, és ezúttal a helyi termékekkel kapcsolatos témákat helyezi előtérbe. Ehhez, mondhatni programadóként szolgált a budapesti nyitó rendezvény, amelyen a politikai, a tudományos és a civil szféra képviselői tartottak előadásokat.

Kardeván Endre, a Vidékfejlesztési Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkára a helyi termékek jelentőségéről beszélt, Dr. G. Fekete Éva, a Miskolci Egyetem docense pedig a helyi termékek piacra jutásának koordinációjáról, a szemléletformálás jelentőségéről adott elő. Polereczki Zsolt, a Kaposvári Egyetem tanársegédje a helyi termékek marketingjét helyezte előadása középpontjába, Dr. Erdős Zoltán, a Hagyományos Termék Kerekasztal elnöke pedig néhány, a témához kapcsolódó mozgalmat mutatott be. Szabadkai Andrea, a Szövetség az Élő Tiszáért Egyesület elnökségi tagja a kistermelői jogszabályokról, végül Muhari Zoltán panyolai polgármester a helyi értékesítés gyakorlati megvalósításáról, a panyolai „Adj egy méter esélyt!” kezdeményezésről tartott beszámolót.

A rendezvénysorozat budapesti programindítója után áprilisban Kaposváron, májusban Hévízen és Mórahalmon, júniusban pedig Tokajban lesznek hasonló rendezvények, melyekre a szervezők, regisztrációt követően, mindenkit várnak – írja az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP) sajtóközleménye nyomán a szabadfold.hu.

Kapcsolódó cikkeink