A helyi termékek ereje
Az Auchan Magyarország Kft. magyar termékekért tett tevékenységét ezüstéremmel jutalmazták az idei Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjért versenyen. A vállalat mindig is fontos szerepet tulajdonított a helyi termékeknek, ami a továbbiakban is így lesz.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01 lapszámában olvasható.
A vállalat stratégiájának központi eleme a helyi termékek, valamint a magyar termelők támogatása, ezért a beszerzési forrásai kiválasztásánál mindig először a helyit, a lokálist keresik, és előnyben részesítik a rövid ellátási lánc nyújtotta előnyöket, a minőséget, a frissességet, a lokalitást és a fenntarthatóságot.
A vállalat létrehozta a Gazdától az asztalig elnevezésű saját programját, amelyet a hazai termelők közül is azok számára tartanak fenn, akik megkülönböztető, tudatos mezőgazdasági módszereket alkalmaznak, ilyen például a biológiai növényvédelem, egy speciális állati takarmányozási módszer vagy akár a zöld energia előállítása, illetve felhasználása. Mindezzel a tudatos magatartással a természet védelmét szolgálják, és olyan minőségi élelmiszereket állítanak elő a vásárlók számára, amelyek a teljes értékláncon át szigorúan nyomon követhetők, ezzel garantálva a megbízható eredetet. Ez a program is évről évre egyre kiterjedtebb, már több mint 90 hazai termékkel rendelkeznek.
Ezenfelül a vásárlók jelenleg közel 2000 saját márkás termékkel találkozhatnak az üzletekben, amelyet az Auchan magyar termelőkkel közösen állít elő, napjainkban is nagyjából 200 partnerrel dolgoznak együtt. Az Auchan saját márkás termékek közül több mint száz árucikk rendelkezik a Magyar Termék, Hazai termék vagy a Hazai feldolgozású termék védjeggyel. Ezek a tanúsító védjegyek garanciát jelentenek arra, hogy a termék maradéktalanul megfelel a tanúsítási szabályzatban rögzített feltételeknek.
Az áruházlánc beszerzési politikájában is célként tűzte ki a magyar termékek arányának folyamatos növelését a választékban, a helyi beszerzési piacok felkutatását, valamint a helyi termelők, gyártók támogatását és termékeik előtérbe helyezését. Kommunikációban is erősen hangsúlyozzák a magyar termékek előnyeit, fontosságát, valamint felhívják a figyelmet a Gazdától az asztalig programra.
A vállalat évről évre azon dolgozik, hogy minél többet tegyen a hazai termékek népszerűsítése érdekében, mert meggyőződésük, hogy ezzel a termelő és a vásárló is csak jól jár. //
Kapcsolódó cikkeink
Lendületet vett a növényi alapú élelmiszerek eladása Európában
Lendületesen ível felfelé a növényi alapú élelmiszerek forgalma Európában, mely…
Tovább olvasom >Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >