A helyi termékek ereje
Az Auchan Magyarország Kft. magyar termékekért tett tevékenységét ezüstéremmel jutalmazták az idei Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjért versenyen. A vállalat mindig is fontos szerepet tulajdonított a helyi termékeknek, ami a továbbiakban is így lesz.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01 lapszámában olvasható.
A vállalat stratégiájának központi eleme a helyi termékek, valamint a magyar termelők támogatása, ezért a beszerzési forrásai kiválasztásánál mindig először a helyit, a lokálist keresik, és előnyben részesítik a rövid ellátási lánc nyújtotta előnyöket, a minőséget, a frissességet, a lokalitást és a fenntarthatóságot.
A vállalat létrehozta a Gazdától az asztalig elnevezésű saját programját, amelyet a hazai termelők közül is azok számára tartanak fenn, akik megkülönböztető, tudatos mezőgazdasági módszereket alkalmaznak, ilyen például a biológiai növényvédelem, egy speciális állati takarmányozási módszer vagy akár a zöld energia előállítása, illetve felhasználása. Mindezzel a tudatos magatartással a természet védelmét szolgálják, és olyan minőségi élelmiszereket állítanak elő a vásárlók számára, amelyek a teljes értékláncon át szigorúan nyomon követhetők, ezzel garantálva a megbízható eredetet. Ez a program is évről évre egyre kiterjedtebb, már több mint 90 hazai termékkel rendelkeznek.

A díjat átvette: Balázs Ildikó, az Auchan vállalati kapcsolatok igazgatója
Ezenfelül a vásárlók jelenleg közel 2000 saját márkás termékkel találkozhatnak az üzletekben, amelyet az Auchan magyar termelőkkel közösen állít elő, napjainkban is nagyjából 200 partnerrel dolgoznak együtt. Az Auchan saját márkás termékek közül több mint száz árucikk rendelkezik a Magyar Termék, Hazai termék vagy a Hazai feldolgozású termék védjeggyel. Ezek a tanúsító védjegyek garanciát jelentenek arra, hogy a termék maradéktalanul megfelel a tanúsítási szabályzatban rögzített feltételeknek.
Az áruházlánc beszerzési politikájában is célként tűzte ki a magyar termékek arányának folyamatos növelését a választékban, a helyi beszerzési piacok felkutatását, valamint a helyi termelők, gyártók támogatását és termékeik előtérbe helyezését. Kommunikációban is erősen hangsúlyozzák a magyar termékek előnyeit, fontosságát, valamint felhívják a figyelmet a Gazdától az asztalig programra.
A vállalat évről évre azon dolgozik, hogy minél többet tegyen a hazai termékek népszerűsítése érdekében, mert meggyőződésük, hogy ezzel a termelő és a vásárló is csak jól jár. //
Kapcsolódó cikkeink
Erős márkák tejben fürösztve
A tejszeletek piaca az infláció csillapodtával helyreállt, az eladási volumenek…
Tovább olvasom >A zöld kommunikáció csak megfelelő módon használva előny
Az elmúlt években alapvetően változott meg a fogyasztói magatartás, sokkal…
Tovább olvasom >Megvette a finn Oddlygood a brit Rude Health márkát
A skandináv vegán piacon vezető finn Oddlygood felvásárolta az Egyesült…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >