A Hell energiaital-gyártó 67 milliárd forint értékű zöldkötvényt bocsátott ki
A Hell Energy Magyarország Kft. a Magyar Nemzeti Bank Növekedési kötvényprogramjában 67 milliárd forint névértékű zöldkötvényt bocsátott ki – tájékoztatta az energiaital-gyártó az MTI-t hétfőn.
Kiemelték: a rekordösszegben meghirdetett zöldkötvények átlaghozama – számottevő túljegyzés mellett – 2,8 százalék lett.
A bevont forrásokat a vállalat a közel 80 milliárd forint összegben meghirdetett beruházási programja finanszírozására tervezi fordítani, amelynek során zöld céloknak megfelelő kapacitásbővítéseket hajtanak végre Szikszón – jelezték.
A társaság egyebek között töltőkapacitásait és alumíniumdobozgyárát bővíti; a beruházás keretében egy 700 méter hosszú, 78 ezer négyzetméteres új épületegyüttest tervez létrehozni. Az új kapacitások átadása 2023-ra várható, ekkortól a Hell Energy évente közel 3 milliárd darab alkoholmentes aludobozos termék előállítására lesz képes szikszói komplexumában.
A cég termékeinek ma már több mint 95 százalékát végtelenszer újrahasznosítható alumíniumdobozban forgalmazzák, ami fenntarthatósági szempontból a PET palacknál kedvezőbb csomagolási forma – ismertették. A gyártó hulladékmentes technológiával, megújuló energiával működteti gyártóüzemeit – fűzték hozzá.
Csereklye Barnabás, a Hell Energy ügyvezetője a közlemény szerint elmondta: forrásbevonásuk volumene a tőzsdén jegyzett nemzetközi nagyvállalatok kibocsátásaihoz mérhető, így új szintre léptek. Zöldkötvény keretrendszerüket a Sustainalytics független ESG (environmental, social and governance) minősítő cége hitelesítette – tájékoztatott.
A cég árbevétele a konszolidált éves beszámolója alapján tavaly meghaladta a 72 milliárd forintot, adózott eredménye pedig 7,7 milliárd forint volt. Az előző évben, 2019-ben a vállalkozás közel 56 milliárd forint árbevétel mellett több mint 5,34 milliárd forint adózott eredményt ért el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Túlturizmus Európában: vízágyús tüntetések Barcelonában, tiltások Budapesten
A rövid távú lakáskiadás, a turistahordák és az infrastruktúra túlterheltsége…
Tovább olvasom >Szennyeződés ellen, fenntarthatóság mellett
A tisztítószerek és takarítóeszközök piacán a fenntarthatóság, a technológiai fejlesztések…
Tovább olvasom >Minőség, fenntarthatóság, innováció: saját márkás papírtermékcsaládot mutatott be a B+N Referencia Zrt.
Saját márkás papírtermékcsaládot hozott létre HYGON márkanév alatt a B+N…
Tovább olvasom >További cikkeink
Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >