A Hell energiaital-gyártó 67 milliárd forint értékű zöldkötvényt bocsátott ki
A Hell Energy Magyarország Kft. a Magyar Nemzeti Bank Növekedési kötvényprogramjában 67 milliárd forint névértékű zöldkötvényt bocsátott ki – tájékoztatta az energiaital-gyártó az MTI-t hétfőn.
Kiemelték: a rekordösszegben meghirdetett zöldkötvények átlaghozama – számottevő túljegyzés mellett – 2,8 százalék lett.
A bevont forrásokat a vállalat a közel 80 milliárd forint összegben meghirdetett beruházási programja finanszírozására tervezi fordítani, amelynek során zöld céloknak megfelelő kapacitásbővítéseket hajtanak végre Szikszón – jelezték.
A társaság egyebek között töltőkapacitásait és alumíniumdobozgyárát bővíti; a beruházás keretében egy 700 méter hosszú, 78 ezer négyzetméteres új épületegyüttest tervez létrehozni. Az új kapacitások átadása 2023-ra várható, ekkortól a Hell Energy évente közel 3 milliárd darab alkoholmentes aludobozos termék előállítására lesz képes szikszói komplexumában.
A cég termékeinek ma már több mint 95 százalékát végtelenszer újrahasznosítható alumíniumdobozban forgalmazzák, ami fenntarthatósági szempontból a PET palacknál kedvezőbb csomagolási forma – ismertették. A gyártó hulladékmentes technológiával, megújuló energiával működteti gyártóüzemeit – fűzték hozzá.
Csereklye Barnabás, a Hell Energy ügyvezetője a közlemény szerint elmondta: forrásbevonásuk volumene a tőzsdén jegyzett nemzetközi nagyvállalatok kibocsátásaihoz mérhető, így új szintre léptek. Zöldkötvény keretrendszerüket a Sustainalytics független ESG (environmental, social and governance) minősítő cége hitelesítette – tájékoztatott.
A cég árbevétele a konszolidált éves beszámolója alapján tavaly meghaladta a 72 milliárd forintot, adózott eredménye pedig 7,7 milliárd forint volt. Az előző évben, 2019-ben a vállalkozás közel 56 milliárd forint árbevétel mellett több mint 5,34 milliárd forint adózott eredményt ért el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar szakember az idei ICCO Global Awards zsűrijében
Szabó Judit, a hazai McDonald’s vállalati kommunikációs és fenntarthatósági vezetője…
Tovább olvasom >Jól hangzik a 11 százalékos vagyonbővülés, de a Blochamps szerint ez csupán a szűk elit boldogsága
A Blochamps Capital szerint a felületes szemlélőnek megtévesztő a jegybank…
Tovább olvasom >Új „Live Well” címkét vezet be a Lidl Nagy-Britanniában
A Lidl GB lesz az első brit diszkontlánc, amely saját…
Tovább olvasom >További cikkeink
Augusztusban jelentősen javult a lakosság gazdasági közérzete a Századvég szerint
A Századvég Konjunktúrakutató Zrt. 2025. augusztusi felmérése alapján a lakosság…
Tovább olvasom >Magyar szakember az idei ICCO Global Awards zsűrijében
Szabó Judit, a hazai McDonald’s vállalati kommunikációs és fenntarthatósági vezetője…
Tovább olvasom >Szelektíven gyűjteni felelősség – Ne hagyjuk ki az italos kartont sem!
A környezet védelme közös ügyünk. Ennek egyik legegyszerűbb, mégis rendkívül…
Tovább olvasom >