A Hell energiaital-gyártó 67 milliárd forint értékű zöldkötvényt bocsátott ki
A Hell Energy Magyarország Kft. a Magyar Nemzeti Bank Növekedési kötvényprogramjában 67 milliárd forint névértékű zöldkötvényt bocsátott ki – tájékoztatta az energiaital-gyártó az MTI-t hétfőn.
Kiemelték: a rekordösszegben meghirdetett zöldkötvények átlaghozama – számottevő túljegyzés mellett – 2,8 százalék lett.
A bevont forrásokat a vállalat a közel 80 milliárd forint összegben meghirdetett beruházási programja finanszírozására tervezi fordítani, amelynek során zöld céloknak megfelelő kapacitásbővítéseket hajtanak végre Szikszón – jelezték.
A társaság egyebek között töltőkapacitásait és alumíniumdobozgyárát bővíti; a beruházás keretében egy 700 méter hosszú, 78 ezer négyzetméteres új épületegyüttest tervez létrehozni. Az új kapacitások átadása 2023-ra várható, ekkortól a Hell Energy évente közel 3 milliárd darab alkoholmentes aludobozos termék előállítására lesz képes szikszói komplexumában.
A cég termékeinek ma már több mint 95 százalékát végtelenszer újrahasznosítható alumíniumdobozban forgalmazzák, ami fenntarthatósági szempontból a PET palacknál kedvezőbb csomagolási forma – ismertették. A gyártó hulladékmentes technológiával, megújuló energiával működteti gyártóüzemeit – fűzték hozzá.
Csereklye Barnabás, a Hell Energy ügyvezetője a közlemény szerint elmondta: forrásbevonásuk volumene a tőzsdén jegyzett nemzetközi nagyvállalatok kibocsátásaihoz mérhető, így új szintre léptek. Zöldkötvény keretrendszerüket a Sustainalytics független ESG (environmental, social and governance) minősítő cége hitelesítette – tájékoztatott.
A cég árbevétele a konszolidált éves beszámolója alapján tavaly meghaladta a 72 milliárd forintot, adózott eredménye pedig 7,7 milliárd forint volt. Az előző évben, 2019-ben a vállalkozás közel 56 milliárd forint árbevétel mellett több mint 5,34 milliárd forint adózott eredményt ért el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági kérdésekre kell válaszolnia a magyar cégeknek
Már csak pár hónapja van a magyar cégeknek arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >