A Hell energiaital-gyártó 67 milliárd forint értékű zöldkötvényt bocsátott ki
A Hell Energy Magyarország Kft. a Magyar Nemzeti Bank Növekedési kötvényprogramjában 67 milliárd forint névértékű zöldkötvényt bocsátott ki – tájékoztatta az energiaital-gyártó az MTI-t hétfőn.
Kiemelték: a rekordösszegben meghirdetett zöldkötvények átlaghozama – számottevő túljegyzés mellett – 2,8 százalék lett.
A bevont forrásokat a vállalat a közel 80 milliárd forint összegben meghirdetett beruházási programja finanszírozására tervezi fordítani, amelynek során zöld céloknak megfelelő kapacitásbővítéseket hajtanak végre Szikszón – jelezték.
A társaság egyebek között töltőkapacitásait és alumíniumdobozgyárát bővíti; a beruházás keretében egy 700 méter hosszú, 78 ezer négyzetméteres új épületegyüttest tervez létrehozni. Az új kapacitások átadása 2023-ra várható, ekkortól a Hell Energy évente közel 3 milliárd darab alkoholmentes aludobozos termék előállítására lesz képes szikszói komplexumában.
A cég termékeinek ma már több mint 95 százalékát végtelenszer újrahasznosítható alumíniumdobozban forgalmazzák, ami fenntarthatósági szempontból a PET palacknál kedvezőbb csomagolási forma – ismertették. A gyártó hulladékmentes technológiával, megújuló energiával működteti gyártóüzemeit – fűzték hozzá.
Csereklye Barnabás, a Hell Energy ügyvezetője a közlemény szerint elmondta: forrásbevonásuk volumene a tőzsdén jegyzett nemzetközi nagyvállalatok kibocsátásaihoz mérhető, így új szintre léptek. Zöldkötvény keretrendszerüket a Sustainalytics független ESG (environmental, social and governance) minősítő cége hitelesítette – tájékoztatott.
A cég árbevétele a konszolidált éves beszámolója alapján tavaly meghaladta a 72 milliárd forintot, adózott eredménye pedig 7,7 milliárd forint volt. Az előző évben, 2019-ben a vállalkozás közel 56 milliárd forint árbevétel mellett több mint 5,34 milliárd forint adózott eredményt ért el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >Meglepő eredmény született a VI. Tisza-tavi PET Kupán
A versenyt szervező PET Kupa Egyesület sokat látott szervezőit is…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >Megőrizte első helyét az online élelmiszerpiacon a Kifli.hu
A Kifli.hu került a dobogó legfelső fokára az idéntől már…
Tovább olvasom >SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >