A Heineken digitális kampánya eredményes volt
Eredményesnek bizonyul a Heineken felelősségteljes alkoholfogyasztásra ösztönző digitális kampánya, amely az „Ismerd fel a jeleket!” („Know the signs”) címet viseli.
A Magyarországon 2008 novemberében indult kampány célja az, hogy felhívja a figyelmet a túlzott és meggondolatlan alkoholfogyasztás során előforduló, másokat zavaró viselkedési formákra, s egyúttal segítsen elkerülni ezeket. A kampány központi weboldalán öt archetípust ismerhetnek meg a fogyasztók, akik a leginkább jellemző viselkedési formákat testesítik meg túlzott alkoholfogyasztás esetén: a Sírót, a Harcost, a Tapogatót, az Exhibicionistát és az Alvót. A magyarországi banner kampányban két archetípussal: a Síró és a Harcos karakterekkel találkozhatunk. Magyar portálokon összesen 7 millió alkalommal jelent meg a kampány eddig, 53 000 felhasználó pedig a banneren keresztül jutott el a Heineken www.knowthesigns.hu weboldalára. Az összes megjelenés és a tényleges átkattintások aránya (CRT) 0,8%, ami négyszerese az átlagos bannerkampányok 0,2%-os mutatójának. A legtöbb megjelenés a Honfoglaló, a SportGéza és az IndaVideo oldalain történt.
A kampány további résztvevő országaiban – Argentínában, Chilében, Dubaiban, az Egyesült Államokban, Hollandiában és Olaszországban – mobiltelefonos illetve az MSN csatornáira épülő kampányt is bevetetnek. A 2008. november közepétől 2009. február közepéig terjedő időszakban összesen 3 millió alkalommal nézték meg a videó portálon elérhető előzetes kis filmet és 805 041-en látogatták meg a kampány központi weboldalát. Az egyre népszerűbb közösségi portálokon – köztük a magyar fejlesztésű iwiw.hu-n is – összesen 1,1 millióan nézték meg az ott látható widget-eket (netről letölthető interaktív asztali alkalmazás). Az MSN oldalairól 23 millió felhasználó klikkelt át a Heinekenes kisfilm megtekintéséhez.
A kampány sikeressége azonban nemcsak számokban mérhető, hanem abban az egyedi kölcsönhatásban, amely a fogyasztó és a márka között alakulhatott ki, így a Heineken a jövőben is szeretné folytatni a felelősségteljes alkoholfogyasztással kapcsolatos kampányát, valamint frissítésre kerül a weboldal is. A Heineken a már meglévő online felületek mellé új és hatékony digitális reklámozási lehetőségeket szeretne beépíteni a kampányba, hogy még szélesebb körben érhesse el fogyasztóit.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ünnepi vacsora négy személyre egy csomagban
November 15. és 17. között 150 Tesco áruházban gyűjtik a…
Tovább olvasom >Az Auchan áruházak december 24-én is nyitva lesznek
Az Auchan a vásárlói igényeket tartja szem előtt, amikor december…
Tovább olvasom >Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra…
Tovább olvasom >