A Heineken bezárja 2023-ban az egyik romániai gyárát
A Heineken bezárja a jövő évben a konstancai sörgyárát, így háromra csökken romániai üzemeinek száma – közölte kedden a gyártó.

A Fekete-tenger parti üzem egy év múlva bezár
A közlés szerint várhatóan 2023. szeptemberéig működtetik csak a Fekete-tenger parti üzemet, amely már évek óta jóval kapacitása alatt működik. A gyártó indoklása szerint a lépéssel hatékonyabbá akarja tenni működését növekedése hosszú távú fenntarthatósága és újabb fejlesztések érdekében. A konstancai üzem kapacitásának egy részét átirányítják a három másik gyárba, amely Csíkszeredában, a Marosvásárhely melletti Nyárádtőn (Ungheni) és a dél-romániai Craiován működik. A Heineken portfóliójában van egyebek mellett a Csíki (Ciuc), a Harghita, a Neumarkt, a Golden Brau, a Silva és a Bucegi helyi márkájú sör.
A cég négy romániai üzemében több mint 1100 dolgozót foglalkoztat. Tavaly a Heineken Románia árbevétele 1,3 milliárd lej (1 román lej 80,89 forint) volt, adózás utáni nyeresége elérte a 118,8 millió lejt. A Heineken több mint 300 márkájú sört gyárt a világon, több mint 70 országban van jelen és 80 ezer dolgozója van.
Romániában évente 16,6 millió hektoliter sört fogyaszt a lakosság, amelynek 97 százalékát belföldön állítják elő.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >Belép a román piacra a REWE drogériahálózata, a BIPA
Belép a román piacra a REWE drogériahálózata, a BIPA –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >