A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa átfogó ágazati stratégiát készített
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) – a Földművelésügyi Minisztériummal (FM) kötött Együttműködési megállapodásnak megfelelően – elkészítette a teljes magyar szőlő-bor ágazatot átfogó stratégiát – közölte a köztestület az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a HNT a stratégia első változatát széleskörű szakmai vitára bocsájtja.
A stratégia megalkotását több egyeztetés sorozat előzte meg a termékpálya szereplőivel – szaporítóanyag termelőktől a borkereskedőkig. A cél ugyanis az volt, hogy minél több, az ágazat működését meghatározó szereplő szempontjai és elképzelései jelenjenek meg a dokumentumban.
A stratégia megalkotásának fő feladata egy jövőkép felmutatása, egy út kijelölése a szőlészet-borászat szereplői számára, amely alapján az ágazat fenntartható, jövedelmező és vonzó a jövő generációi számára is.
A jelenleg véleményezésre megnyitott, a stratégiát ismertető dokumentumban a szakmai szervezet 13 cselekvési területet határozott meg a piacképes, fenntartható magyar szőlő- és bortermelés elérése érdekében. A megjelölt területek között szerepel többek között: a közösségi bormarketing operatív programjának és szervezeti rendszerének kialakítása; a piacilag átgondolt eredetvédelmi rendszer (termékleírások, termékpozícionálás) megalkotása; a vertikális koordináció, integráció és piacépítése; a pénzügyi fenntarthatóság biztosítása; a termőterületek csökkenésének megállítása; a hiteles minőség szavatolása.
A HNT a nyílt párbeszéd jegyében bocsájtja széleskörű vitára az anyagot, mellyel kapcsolatban az ágazatban dolgozó gazdasági szereplők véleményét várja.
A stratégia megtalálható a HNT honlapján, a dokumentummal kapcsolatos észrevételeket és javaslatokat a strategia@hnt.hu e-mail címre várják ez év szeptember 1-ig – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Sokszínű magyar bor
Elindult a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa „Magyar Bor. Sokszínű, mint Te!” borpromóciós…
Tovább olvasom >Tudatosabb borfogyasztók lettek a fiatalok
Az alkalmi, élményalapú borfogyasztás jelentős növekedését mutatta ki a 18–40…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Riasztó jelek a földeken: aszály sújtja a kukoricát, a búzánál még van remény
A szakértők szerint a kukoricaállomány már most tragikus képet mutat,…
Tovább olvasom >