A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa átfogó ágazati stratégiát készített
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) – a Földművelésügyi Minisztériummal (FM) kötött Együttműködési megállapodásnak megfelelően – elkészítette a teljes magyar szőlő-bor ágazatot átfogó stratégiát – közölte a köztestület az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a HNT a stratégia első változatát széleskörű szakmai vitára bocsájtja.
A stratégia megalkotását több egyeztetés sorozat előzte meg a termékpálya szereplőivel – szaporítóanyag termelőktől a borkereskedőkig. A cél ugyanis az volt, hogy minél több, az ágazat működését meghatározó szereplő szempontjai és elképzelései jelenjenek meg a dokumentumban.
A stratégia megalkotásának fő feladata egy jövőkép felmutatása, egy út kijelölése a szőlészet-borászat szereplői számára, amely alapján az ágazat fenntartható, jövedelmező és vonzó a jövő generációi számára is.
A jelenleg véleményezésre megnyitott, a stratégiát ismertető dokumentumban a szakmai szervezet 13 cselekvési területet határozott meg a piacképes, fenntartható magyar szőlő- és bortermelés elérése érdekében. A megjelölt területek között szerepel többek között: a közösségi bormarketing operatív programjának és szervezeti rendszerének kialakítása; a piacilag átgondolt eredetvédelmi rendszer (termékleírások, termékpozícionálás) megalkotása; a vertikális koordináció, integráció és piacépítése; a pénzügyi fenntarthatóság biztosítása; a termőterületek csökkenésének megállítása; a hiteles minőség szavatolása.
A HNT a nyílt párbeszéd jegyében bocsájtja széleskörű vitára az anyagot, mellyel kapcsolatban az ágazatban dolgozó gazdasági szereplők véleményét várja.
A stratégia megtalálható a HNT honlapján, a dokumentummal kapcsolatos észrevételeket és javaslatokat a strategia@hnt.hu e-mail címre várják ez év szeptember 1-ig – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Keverd és kóstold!
Az elmúlt évek során számos olyan kampányt indított a Hegyközségek…
Tovább olvasom >Jó borok, nyomasztó mellékízek!
Nehéz gazdasági helyzet, az értékesítésben nem érvényesíthető költségnövekedés, csökkenő fogyasztás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: jövőre kilenc százalékkal nő a minimálbér
Jövőre kilenc, két év múlva tizenhárom, három év múlva pedig…
Tovább olvasom >