Magazin: A háztartások jelentős hányada csupán egyfajta fogkrémet vásárol
Ugyan a fogkrém a személyi higiénia egyik alapvető eszköze, ezt a terméket mégsem használja mindenki. Éves szinten tíz háztartásból nyolc vásárol fogkrémet – derül ki a GfK Hungária háztartások napi fogyasztási cikkeinek vásárlását monitorozó ConsumerScan felmérés adataiból.
2011-ben a fogkrémpiac mennyiségben változatlan maradt az előző évhez viszonyítva, a stabilitás mögött változatlan vásárlói attitűd mutatkozik. A kategória vásárlóinak száma nem nőtt, a háztartási szintű penetráció továbbra is 78 százalék maradt. Egy átlagos vásárló háztartás éves szinten 5,9 alkalommal vásárol fogkrémet (közel kéthavonta), egy vásárláskor jellemzően 1-2 tubust tesz a kosarába (átlagosan 1,4-et). Ezáltal egy fogkrémvásárló háztartás egy év alatt 8 tubus fogkrémet fogyaszt.Mennyire tudatos, szofisztikált a fogkrémhasználatunk? Nos, a vásárlási adatok szerint a válasz „nem eléggé”, mivel elsősorban a vásárlók jelentős hányada még mindig csak egyféle terméket használ, másrészt a legtöbben még mindig a legegyszerűbb „normál/anticavity” termékeket veszik.
A kategória vásárlóinak közel kétharmada vesz normál terméket, és hasonló a fehérítő fogkrém vásárlóinak aránya. Ezzel szemben csak 10-ből 4 vásárló vesz multifunkcionális, és még ennél is kevesebb herba variánst.
Mivel a fogkrémvásárló háztartások több mint egyharmada csak egy szegmenst vásárol, ezért esetükben biztosan nem beszélhetünk tudatos fogkrémhasználatról (mint például „reggel multifunkcionális fogmosás, délben herba, este fehérítő”).
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Jövőre végre beindulhat a magyar gazdaság növekedése
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Nem változott az infláció augusztusban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Fitch javította idei globális GDP-növekedési előrejelzését
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >