A háztartási vegyiáruk és kozmetikumok 155 milliárdos forgalmát mérte a Nielsen
Háztartási vegyiáruból és kozmetikumból a kiskereskedelem mintegy 155 milliárd forint forgalmat bonyolított le idén az első félévben; 2 százalékkal többet, mint a tavalyi hasonló időszakban. Mennyiséget tekintve 3 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat, hathónapos összehasonlításban.
– A vásárlási szokások változását jelzi, hogy a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb általános élelmiszerüzletek forgalma az átlagot jelentősen meghaladó mértékben, 8 százalékkal emelkedett a Nielsen által mért 70 háztartási vegyiáruból és kozmetikumból, egyik félévről a másikra – állapítja meg Melisek Eszter, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – A legnagyobb forgalmú kategóriák közül például öblitőből és tusfürdőből 12-12, mosószerből 10, dezodorból pedig 8 százalékkal nagyobb bevételt értek el a hagyományos élelmiszerboltok az idei első félévben.
Ha a teljes hazai élelmiszer-kiskereskedelmet nézzük, értékben átlag felett, 3-7 százalékkal többet adtak el például mosogatószerből, öblítőből, fogkrémből és szappanból.
A nagy, 400 négyzetmétert meghaladó általános élelmiszer-üzletek forgalma háztartási vegyiáruból és kozmetikumból 1 százalékkal csökkent, idén január-júniusban, a tavalyi hasonló periódushoz viszonyítva, értéket tekintve. Ennél nagyobb mértékben, 7 százalékkal lett kisebb a 201-400 négyzetméteres csatorna bevétele a szóban forgó termékcsoportból.
– A bolttípusokhoz képest kiengyensúlyozottabban alakultak a régiók bolti eladásának trendjei. Egyik Nielsen-régió piaci részesedése sem változott értékben – tájékozat Melisek Eszter. – Piacvezető a Budapestet és Pest megyét magában foglaló Centrum, ahol az ország lakosságának 28 százaléka él, viszont háztartási vegyiáruból és kozmetikumból az értékben mért forgalom 36 százaléka jutott rá idén az első félév során, ahogyan tavaly is. Az északnyugati megyék piacrésze stabilan 18 százalék, ugyanannyi, mint a lakosság számaránya. A másik három régió, Délnyugat, Délkelet és Északkelet piaci részesedése alacsonyabb, mint az ottani lakosság számaránya.
Budapesten és Pest megyében a magas átlagot is meghaladó, 37-39 százalékos piaci részesedést ért el az idei első hat hónapban többek között a pelenka, dezodor, fogkrém és papírzsebkendő.
Táblázat. A Nielsen által mért 70 háztartási vegyiáru és kozmetikuk kategória értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a régiók piaci részesedése. Százalékban.
Régió | 2012. január-június | 2013. január- június | Részarány az ország lakosságából |
Centrum (Bp. és Pest megye) |
36 |
36 |
28 |
Északkelet | 19 | 19 | 24 |
Északnyugat | 18 | 18 | 18 |
Délkelet | 15 | 15 | 17 |
Délnyugat | 12 | 12 | 13 |
Forrás: Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >