A házi sütés reneszánsza
A megszorítások nyomán több olyan élelmiszer-kategória is „helyzetbe került”, amelyek az otthoni sütés-főzéshez kapcsolódnak. Sok háztartás ugyanis kénytelen lemondani a drágább, házon kívüli étkezésről, az otthoni ételkészítést választva. Egyik ilyen nyertes kategória a portermékeké. Az év végi reklámkampányok további eladási csúcsokat hozhatnak.A családok nem csupán a főétkezésen takarékoskodnak: szabadidejüket sem cukrászdákban, kávézókban töltik, illetőleg nem vásárolnak olyan sok kész tortákat, süteményeket, mint korábban. A Nielsen piackutató első féléves adatai alapján rekord mennyiségű vanillincukor, sütőpor, élesztő, zselatin és egyéb sütési adalék került a bevásárlókosarakba.
– Ugyanez mondható el a főzőpudingokról is, amelyből a rendelkezésünkre álló közel 15 éves adatok alapján idén fogy majd a legnagyobb mennyiség – teszi hozzá Kiss Dénes, a Dr. Oetker Magyarország Kft. marketingmenedzsere. – Házon belül úgy szoktuk mondani: reneszánszát éli a házi sütés!
Az év végére további keresletnövekedéssel lehet számolni, hiszen karácsony környékén a háziasszonyok jelentős száma süt-főz otthon.
– Továbbra is a desszertporok kategóriája a motorja ezen szegmensnek. A desszertporok közül továbbra is a pudingporok (azok közül is a csokoládéízű és vaníliaízű változatok) a legmeghatározóbbak, a sütési adalékanyagok közül pedig a sütőpor és a vanillincukor a legkedveltebb – foglalja össze piaci tapasztalatait Kamocsai Renáta termékmenedzser az Ed.Haas Hungaria Kft. részéről. – A legmeghatározóbb trendnek a saját márkák tovább növekvő népszerűségét mondhatjuk. Ebben a szegmensben a növekedés egyrészről volumen tekintetében, másrészről a termékválaszték bővülésében és új csatornák bekapcsolódásában is megfigyelhető.
Tévéreklámokkal népszerűsítik a kulcstermékeiket
A kedvező piaci fejlemények jó helyzetben találták a Dr. Oetkert, hiszen a márkavonalhoz tartozó termékek – sütőpor, vanillincukor, szárított élesztő, zselatin, tortazselé, sütési aromák, pudingok és desszertkrémek – a legnépszerűbbek a saját kategóriájukban.
– A Dr. Oetker számára nagyszerű lehetőség a házi sütés-főzés újrafelfedezése – jelzi Kiss Dénes. – Tévéreklámokkal népszerűsítjük mind a kulcstermékeinket (Dr. Oetker Puding, Dr. Oetker Sütési kellékek), mind az újdonságokat. Szeptember elseje óta fut a Dr. Oetker Muffinokat bemutató reklámfilm. A közelmúltban pedig egy igazi újdonság, az első kétrétegű főzőpuding, a Duo Puding tévékampánya indult. A termékcsalád 3 változatban (vaníliás-csokis, epres-csokis és karamellás-csokis) kapható.
A karácsonyi sütési időszakra szintén „gőzerővel” készül a cég. Ekkor fog először adásba kerülni a Dr. Oetker Sütési aromákat bemutató tévéreklám, receptes füzetek jelennek meg a legnépszerűbb női magazinokban, valamint a Dr. Oetker internetes receptes oldala is sok-sok ínycsiklandozó ötletet kínál a háziasszonyoknak. A boltokban a jól bevált sütési szigetekkel jelennek meg.
Természetesség, mint innovációs irány
Az Ed.Haas Hungaria Kft. fontosnak tartja a minőségi, egészségtudatos táplálkozásnak megfelelő termékek előállítását, továbbá a fogyasztó megfelelő tájékoztatását a termékekről, tudjuk meg Kamocsai Renátától. A cég épp ezért a természetes összetevők felhasználását tartja a legígéretesebb innovációnak.
– Vállalatunk ezért hozta létre Haas Natural termékcsaládját, amely természetes aromát és természetes színezéket tartalmaz, továbbá gluténmentes, így lisztérzékenyek is fogyaszthatják – mondja a termékmenedzser. – A Haas Natural termékcsalád tagjai: pudingporok, sodó, habpor, vanillincukor, sütőpor, tortazselé, étkezési keményítő, szőlőcukor, glukonon.
A cég több nyereményjátékot is szervezett 2008-ban és 2009-ben. A különböző konyhai magazinokban, internetes oldalakon való megjelenést elengedhetetlennek tartják a márkaépítés szem-
pontjából, így idén is hasonló médiameg-jelenésekkel kívánják támogatni ezt a termékcsoportot.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >