A hazai fogyasztók általánosan bíznak a hazai élelmiszeripari termékekben
A hazai fogyasztók általánosan bíznak a hazai élelmiszeripari termékekben, melyeket jó minőségűnek tartanak – jelentett ki dr. Felkai Beáta Olga, az Agrárminisztérium helyettes államtitkára a 10. Agóra konferencián, Tatán, csütörtökön.

Az élelmiszerláncok szerepe felértékelődött
A helyettes államtitkár elmondta, a jelenlegi magyarországi élelmiszerpiac helyzete számos tényezőtől függ, amelyek közvetlenül befolyásolják a fogyasztói igényeket és a piaci szereplők működését. Rávilágított, hogy az élelmiszeripar foglalkoztatása és árbevétele is növekedett, ez utóbbi meghaladta a 6500 milliárd forintot.
Dr. Felkai Beáta Olga felhívta a figyelmet arra, hogy az ágazat duális szerkezetű, ahol csaknem 4000 vállalat működik, a foglalkoztatás és az export több mint 90 százalékát csupán 300-400 vállalat adja. A kormányzat különböző támogatási rendszerek és pályázati felhívások révén igyekszik előmozdítani a szektor versenyképességét és fenntarthatóságát.
A helyettes államtitkár kitért arra is, hogy az élelmiszerláncok szerepe felértékelődött, különösen a Covid-19 járvány okozta változások tükrében, ahol a kiskereskedelmi szektor alkalmazkodása, a termékválaszték és az árérzékenység változása határozta meg a piac dinamikáját. A hazai és nemzetközi piaci viszonyok változásait továbbra is szoros figyelemmel kell kísérni, hogy az iparág a jövőben is fenntartható módon tudjon működni.
Dr. Felkai Beáta Olga kiemelte, az ipar digitalizációja és fenntarthatósági törekvései fontos szerepet játszanak a jövőbeni fejlődésben, és a támogatási rendszerek is ebbe az irányba mutatnak. Az élelmiszerpiac fejlődésének elősegítése érdekében folyamatosan monitorozni kell a piaci trendeket és fogyasztói igényeket, hogy a megfelelő támogatások és fejlesztések megvalósulhassanak.
Kapcsolódó cikkeink
A fenntarthatóságot nem halasztják a magyar vállalatok – jelentős előrelépést mutat az ESG-felkészültség
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Fenntartható, emberközpontú, élményalapú
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Profit hőmérsékleten – 3 klímatrend, amely átrajzolja a gazdaságot
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
20 éves a Magyar Termék – stabil iránytű a hazai FMCG-ben – Benedek Eszter: hogyan épít közösséget és üzleti értéket a védjegyrendszer?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >KPMG CEO Outlook 2025: Újratervezett bizalom
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Visszatérhet a vasárnapi zárvatartás Európában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

