A hazai fogyasztók általánosan bíznak a hazai élelmiszeripari termékekben
A hazai fogyasztók általánosan bíznak a hazai élelmiszeripari termékekben, melyeket jó minőségűnek tartanak – jelentett ki dr. Felkai Beáta Olga, az Agrárminisztérium helyettes államtitkára a 10. Agóra konferencián, Tatán, csütörtökön.
A helyettes államtitkár elmondta, a jelenlegi magyarországi élelmiszerpiac helyzete számos tényezőtől függ, amelyek közvetlenül befolyásolják a fogyasztói igényeket és a piaci szereplők működését. Rávilágított, hogy az élelmiszeripar foglalkoztatása és árbevétele is növekedett, ez utóbbi meghaladta a 6500 milliárd forintot.
Dr. Felkai Beáta Olga felhívta a figyelmet arra, hogy az ágazat duális szerkezetű, ahol csaknem 4000 vállalat működik, a foglalkoztatás és az export több mint 90 százalékát csupán 300-400 vállalat adja. A kormányzat különböző támogatási rendszerek és pályázati felhívások révén igyekszik előmozdítani a szektor versenyképességét és fenntarthatóságát.
A helyettes államtitkár kitért arra is, hogy az élelmiszerláncok szerepe felértékelődött, különösen a Covid-19 járvány okozta változások tükrében, ahol a kiskereskedelmi szektor alkalmazkodása, a termékválaszték és az árérzékenység változása határozta meg a piac dinamikáját. A hazai és nemzetközi piaci viszonyok változásait továbbra is szoros figyelemmel kell kísérni, hogy az iparág a jövőben is fenntartható módon tudjon működni.
Dr. Felkai Beáta Olga kiemelte, az ipar digitalizációja és fenntarthatósági törekvései fontos szerepet játszanak a jövőbeni fejlődésben, és a támogatási rendszerek is ebbe az irányba mutatnak. Az élelmiszerpiac fejlődésének elősegítése érdekében folyamatosan monitorozni kell a piaci trendeket és fogyasztói igényeket, hogy a megfelelő támogatások és fejlesztések megvalósulhassanak.
Kapcsolódó cikkeink
DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >Csomagolás újragondolva
A gyűjtőcsomagolás az FMCG szektor egyik legfontosabb eleme, amely jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára
Egy év alatt 7 százalékkal drágultak a gyermekek által gyakran…
Tovább olvasom >30 százalékos kedvezmény kell a sikerhez a Black Friday-on
Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak…
Tovább olvasom >Burgonyahelyzet Magyarországon: olcsóbb, de nem problémamentes
A burgonya, mint alapvető élelmiszer, minden évben reflektorfénybe kerül, különösen…
Tovább olvasom >