A hazai fogyasztók általánosan bíznak a hazai élelmiszeripari termékekben
A hazai fogyasztók általánosan bíznak a hazai élelmiszeripari termékekben, melyeket jó minőségűnek tartanak – jelentett ki dr. Felkai Beáta Olga, az Agrárminisztérium helyettes államtitkára a 10. Agóra konferencián, Tatán, csütörtökön.
A helyettes államtitkár elmondta, a jelenlegi magyarországi élelmiszerpiac helyzete számos tényezőtől függ, amelyek közvetlenül befolyásolják a fogyasztói igényeket és a piaci szereplők működését. Rávilágított, hogy az élelmiszeripar foglalkoztatása és árbevétele is növekedett, ez utóbbi meghaladta a 6500 milliárd forintot.
Dr. Felkai Beáta Olga felhívta a figyelmet arra, hogy az ágazat duális szerkezetű, ahol csaknem 4000 vállalat működik, a foglalkoztatás és az export több mint 90 százalékát csupán 300-400 vállalat adja. A kormányzat különböző támogatási rendszerek és pályázati felhívások révén igyekszik előmozdítani a szektor versenyképességét és fenntarthatóságát.
A helyettes államtitkár kitért arra is, hogy az élelmiszerláncok szerepe felértékelődött, különösen a Covid-19 járvány okozta változások tükrében, ahol a kiskereskedelmi szektor alkalmazkodása, a termékválaszték és az árérzékenység változása határozta meg a piac dinamikáját. A hazai és nemzetközi piaci viszonyok változásait továbbra is szoros figyelemmel kell kísérni, hogy az iparág a jövőben is fenntartható módon tudjon működni.
Dr. Felkai Beáta Olga kiemelte, az ipar digitalizációja és fenntarthatósági törekvései fontos szerepet játszanak a jövőbeni fejlődésben, és a támogatási rendszerek is ebbe az irányba mutatnak. Az élelmiszerpiac fejlődésének elősegítése érdekében folyamatosan monitorozni kell a piaci trendeket és fogyasztói igényeket, hogy a megfelelő támogatások és fejlesztések megvalósulhassanak.
Kapcsolódó cikkeink
Már idén több tízezernyi hazai cégnek kell megfelelnie az ESG-szabályoknak
Az ESG-törvény értelmében idén csupán a tőzsdén jegyzett, jövőre pedig…
Tovább olvasom >Megnyitotta a Lidl Európa legnagyobb logisztikai központját
A Lidl megnyitotta új zászlóshajó logisztikai központját a Párizstól délnyugatra…
Tovább olvasom >Még egy lépéssel előrébb – A nap képe
A finn K Group (Kesko üzletlánc) a hulladékcsökkentés jegyében nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bemutatkozik a vásárlás jövője
Új üzletágat épít a Coca-Cola HBC Magyarország. A vezető hazai…
Tovább olvasom >1700 tonna élelmiszert mentett meg a Munch 2024-ben
Közel öt éve kulcsfontosságú szereplője a magyar és kelet-közép európai…
Tovább olvasom >Virág Barnabás: továbbra is fegyelmezett inflációellenes politika indokolt
A globális befektetői hangulatot a decemberi kamatdöntés óta nagyfokú bizonytalanság…
Tovább olvasom >