A hazai cégek hitelesebbek külföldi hátterű versenytársaiknál
Egyre kevésbé bíznak az érintettek a vállalatokban, így megnőtt a hiteles vállalati működés mint versenytényező szerepe. A B&P Braun & Partners Reputation Rating idei felmérésének eredményei is igazolják a hitelesség jelentőségének felértékelődését.
A gazdasági válság, valamint a különböző vállalati botrányok hatására még inkább megrendült az érintettek bizalma a vállalatok iránt, ezért világszerte egyre inkább előtérbe kerül a hiteles vállalati működés jelentősége. Egy vállalatot akkor tartanak hitelesnek érintettjei, ha megtartja ígéreteit, átlátható módon működik, valamint, ha a vállalat vezetése hitelesen képviseli a vállalat stratégiáját és alapelveit.
2010-ben, 2009 után második alkalommal végezte el a B&P Braun & Partners Magyarország a Reputation Rating felmérést, amelynek eredményeképpen összeállt a legnagyobb magyarországi vállalatok reputációs rangsora. Az elemzett öt dimenzió súlyáról egy deliberatív vita (társadalmi párbeszéd modell) segítségével döntöttek az érintettek, így biztosítva a felmérés dinamikusságát. Az eredmények alapján elmondható, hogy az érintetti értékvilág jelentősen változott az előző évhez képest. Tovább nőtt a hitelesség eddig is kiemelt szerepe, így a reputáció közel harmadát ez a tényező határozza meg.
A második legfontosabb dimenzió a leadership lett, amely idén nagyobb hangsúlyt kapott, mint a vállalati polgárság. Fontosabbá vált tehát, hogy az érintettek benyomása szerint a cég rendelkezik-e hosszú távú vízióval és jövőképpel, biztos pénzügyi háttérrel, valamint szektorában vezető szerepet tölt-e be. Némileg visszaesett a vállalati polgárság fontosságának megítélése, a válság hatására kismértékben háttérbe szorult.
„Amellett, hogy 2010-ben tavalyhoz képest jelentősen javult a magyar cégek reputációja, a hazai cégek hitelesebbnek is bizonyultak külföldi hátterű versenytársaikhoz képest. Tavaly még nem volt magyar cég az első három helyezett között, idén viszont kettő is felkerült a dobogóra – a Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt., valamint a MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. Ez a tendencia megegyezik a nemzetközi trendekkel, amelyek szintén a hazai vállalatok erőteljesebb reputációját igazolják” – mondta el Iglódi Csaba, a B&P Braun&Partners Reputation üzletágának vezetője.
Emellett a Reputation Rating hitelesség dimenziójában különösen jól szerepeltek a magyarországi cégek. A legjobb tíz között négy tradicionálisan magyar vállalat szerepel: a Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt., a MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., az OTP Bank Nyrt., valamint a Pick Szeged Zrt. A hazai cégek működésének, valamint vezetésének hitelessége tehát kiemelkedő, amely már jelenleg is, a jövőben pedig még inkább fontos tényező lehet az érintettek bizalmának megőrzésében, valamint újbóli megszerzésében.
Reputation Rating A B&P Braun & Partners Magyarország 2010-ben második alkalommal összegezte a Reputation Rating listában a legnagyobb hazai vállalatok reputációját.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >