A hazai baromfiágazat most van a gödör mélyén
A koronavírus-járvány, a forint-euró árfolyam és a madárinfluenza mellett lassan a csökkenő termelés is kezdi kifejteni hatását a baromfipiacon. Az ágazatnak mintegy négymilliárd forint lehet a részesedése a koronavírus-járvány gazdasági hatásainak kezelésére a Gazdaságvédelmi Alap által biztosított 25 milliárd forintnyi többletforrásból.
A baromfiágazatnak mintegy négymilliárd forint lehet a részesedése a koronavírus-járvány gazdasági hatásainak kezelésére a Gazdaságvédelmi Alap által biztosított 25 milliárd forintnyi többletforrásból – írja a Világgazdaság. Ez a készülő jogszabálytervezetek szerint úgy valósulhat meg, hogy a termelők – ahogyan azt már az Agrárminisztérium is közölte – 3 milliárd forint értékben kaphatnak támogatást, a baromfiiparban tevékenykedő élelmiszeripari vállalkozások számára pedig egymilliárd forint juthat a 25 milliárdos forrásból az élelmiszeriparnak fenntartott 8 milliárdból. A termelők számára biztosított 3 milliárd forint pluszforrás a megemelt, úgynevezett de minimis keretet terheli, a támogatás alapja pedig a tervek szerint a tavalyi első negyedév teljesítménye lesz. A baromfiiparban tevékenykedő élelmiszeripari vállalkozások a foglalkoztatottak után igényelhetnének összesen körülbelül egymilliárd forintnyi támogatást. Ez arányos az ágazat súlyával – mondta Csorbai Attila, a Baromfi Termék Tanács (BTT) elnök-igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Madárinfluenza: megszűnt a baromfik kötelező zártan tartása
A madárinfluenza járványügyi helyzet kedvező alakulásának köszönhetően, dr. Pásztor Szabolcs…
Tovább olvasom >A csirkemell feldolgozói értékesítési ára 15 százalékkal csökkent
A KSH adatai alapján Magyarország baromfihúsexportja 3 százalékkal 53 ezer…
Tovább olvasom >Az EU önellátó baromfitermékekből, nincs szükség a kétes eredetű importra
Az elmúlt években számos kihívás nehezítette a baromfiágazat helyzetét, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >