A hamisított olasz élelmiszerek értéke világszerte elérheti a 120 milliárd eurót
A Coldiretti és Filiera Italia agrár-élelmiszeripari szervezetek becslése szerint a hamis élelmiszerek egyharmadát az Egyesült Államokban állítják elő.
A Made in Italy feliratú hamisított élelmiszerek értéke a világon elérheti a 120 milliárd eurót, legnagyobb forgalmuk pedig az Egyesült Államokban van. Erre hívták fel a figyelmet a Coldiretti és a Filiera Italia agrár-élelmiszeripari szervezetek a világ elsőszámú élelmiszer-különlegességeknek szentelt szakkiállításán. A New York-i Javits Centerben megrendezett Summer Fancy Food 2023 ad helyet az első Made in Italy kiállításnak, ahol az olasz különlegességek Egyesült Államokban előkerült, a valódi olasz termékeket az üzletek polcairól és a vásárlói költésekből kiszorító leggroteszkebb utánzatai is bemutatásra kerültek.
Az Egyesült Államokban gyártott „Made in Italy” hamisítványok értéke mára már meghaladja a 40 milliárd eurót. Az Egyesült Államokban eladott hét olasznak tűnő agrár-élelmiszeripari termékből mindössze egy származik ténylegesen Olaszországból a Coldiretti és a Filiera Italia szerint 2022-ben 6,6 milliárd euró értékben. Elég, ha csak annyit mondunk, hogy az USA-ban kapható olasz típusú sajtok 90%-a a parmezántól a juhtej nélküli Romanóig, az Asiagótól a Gorgonzoláig, a mozzarellától a Provolone-ig valójában Wisconsinban, Kaliforniában és New Yorkban készül – hangsúlyozza a két szervezet. Az olasz sajtutánzatok gyártása az országban 2022-ben rekordmennyiséget ért el, meghaladta a 2,7 milliárd kilogrammot az elmúlt 30 évben látott exponenciális növekedést követően – állítja a Coldiretti és a Filiera Italia.
A probléma azonban minden termékkategóriát érint: az USA-ban gyártott pompeji olívaolajat, amelynek semmi köze az ókori Campania városához, az Amerika-szerte kapható legnevesebb pácolt húsokat, így a pármai és a San Daniele sonkák utánzatait és a bolognai mortadellát, illetve a milánói szalámit csakúgy, mint az olyan tartósított élelmiszereket, mint a San Marzano paradicsom.
Kapcsolódó cikkeink
Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >1,2 milliárd dollárból épít új tejipari üzemet New York-ban a Chobani
Az amerikai görögjoghurt-óriás, a Chobani bejelentette, hogy 1,2 milliárd dollárt…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >