A hamisított olasz élelmiszerek értéke világszerte elérheti a 120 milliárd eurót
A Coldiretti és Filiera Italia agrár-élelmiszeripari szervezetek becslése szerint a hamis élelmiszerek egyharmadát az Egyesült Államokban állítják elő.
A Made in Italy feliratú hamisított élelmiszerek értéke a világon elérheti a 120 milliárd eurót, legnagyobb forgalmuk pedig az Egyesült Államokban van. Erre hívták fel a figyelmet a Coldiretti és a Filiera Italia agrár-élelmiszeripari szervezetek a világ elsőszámú élelmiszer-különlegességeknek szentelt szakkiállításán. A New York-i Javits Centerben megrendezett Summer Fancy Food 2023 ad helyet az első Made in Italy kiállításnak, ahol az olasz különlegességek Egyesült Államokban előkerült, a valódi olasz termékeket az üzletek polcairól és a vásárlói költésekből kiszorító leggroteszkebb utánzatai is bemutatásra kerültek.
Az Egyesült Államokban gyártott „Made in Italy” hamisítványok értéke mára már meghaladja a 40 milliárd eurót. Az Egyesült Államokban eladott hét olasznak tűnő agrár-élelmiszeripari termékből mindössze egy származik ténylegesen Olaszországból a Coldiretti és a Filiera Italia szerint 2022-ben 6,6 milliárd euró értékben. Elég, ha csak annyit mondunk, hogy az USA-ban kapható olasz típusú sajtok 90%-a a parmezántól a juhtej nélküli Romanóig, az Asiagótól a Gorgonzoláig, a mozzarellától a Provolone-ig valójában Wisconsinban, Kaliforniában és New Yorkban készül – hangsúlyozza a két szervezet. Az olasz sajtutánzatok gyártása az országban 2022-ben rekordmennyiséget ért el, meghaladta a 2,7 milliárd kilogrammot az elmúlt 30 évben látott exponenciális növekedést követően – állítja a Coldiretti és a Filiera Italia.
A probléma azonban minden termékkategóriát érint: az USA-ban gyártott pompeji olívaolajat, amelynek semmi köze az ókori Campania városához, az Amerika-szerte kapható legnevesebb pácolt húsokat, így a pármai és a San Daniele sonkák utánzatait és a bolognai mortadellát, illetve a milánói szalámit csakúgy, mint az olyan tartósított élelmiszereket, mint a San Marzano paradicsom.
Kapcsolódó cikkeink
AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával segíti a karácsonyi ajándékvásárlást a Target
A Target bemutatta generatív AI-alapú Bullseye Gift Finder eszközét, amely…
Tovább olvasom >Közel 120 új üzletet nyitott az Aldi 2024-ben az USA-ban
Az Aldi, az egyik leggyorsabban növekvő diszkont élelmiszerlánc, 2024-ben közel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >