A hamisított olasz élelmiszerek értéke világszerte elérheti a 120 milliárd eurót
A Coldiretti és Filiera Italia agrár-élelmiszeripari szervezetek becslése szerint a hamis élelmiszerek egyharmadát az Egyesült Államokban állítják elő.
A Made in Italy feliratú hamisított élelmiszerek értéke a világon elérheti a 120 milliárd eurót, legnagyobb forgalmuk pedig az Egyesült Államokban van. Erre hívták fel a figyelmet a Coldiretti és a Filiera Italia agrár-élelmiszeripari szervezetek a világ elsőszámú élelmiszer-különlegességeknek szentelt szakkiállításán. A New York-i Javits Centerben megrendezett Summer Fancy Food 2023 ad helyet az első Made in Italy kiállításnak, ahol az olasz különlegességek Egyesült Államokban előkerült, a valódi olasz termékeket az üzletek polcairól és a vásárlói költésekből kiszorító leggroteszkebb utánzatai is bemutatásra kerültek.
Az Egyesült Államokban gyártott „Made in Italy” hamisítványok értéke mára már meghaladja a 40 milliárd eurót. Az Egyesült Államokban eladott hét olasznak tűnő agrár-élelmiszeripari termékből mindössze egy származik ténylegesen Olaszországból a Coldiretti és a Filiera Italia szerint 2022-ben 6,6 milliárd euró értékben. Elég, ha csak annyit mondunk, hogy az USA-ban kapható olasz típusú sajtok 90%-a a parmezántól a juhtej nélküli Romanóig, az Asiagótól a Gorgonzoláig, a mozzarellától a Provolone-ig valójában Wisconsinban, Kaliforniában és New Yorkban készül – hangsúlyozza a két szervezet. Az olasz sajtutánzatok gyártása az országban 2022-ben rekordmennyiséget ért el, meghaladta a 2,7 milliárd kilogrammot az elmúlt 30 évben látott exponenciális növekedést követően – állítja a Coldiretti és a Filiera Italia.
A probléma azonban minden termékkategóriát érint: az USA-ban gyártott pompeji olívaolajat, amelynek semmi köze az ókori Campania városához, az Amerika-szerte kapható legnevesebb pácolt húsokat, így a pármai és a San Daniele sonkák utánzatait és a bolognai mortadellát, illetve a milánói szalámit csakúgy, mint az olyan tartósított élelmiszereket, mint a San Marzano paradicsom.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbevételt hozhat a Valentin-nap a kiskereskedelemben
A Valentin-napi költések világszerte rekordot dönthetnek idén, mind az Egyesült…
Tovább olvasom >Résztulajdont vásárol a Molson Coors a Fever-Tree-ben
A Molson Coors 8,5%-os részesedést szerez a brit Fever-Tree-ben egy…
Tovább olvasom >Várakozások az USA-ban
Az amerikai Nation’s Restaurant News november eleji cikkében azt taglalta,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az ESG fenntarthatóság egyre fontosabb a hazai kkv-k számára
A fenntarthatóság és a vállalatirányítási szempontok (ESG: Environmental, Social, Governance)…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >Stratégiai együttműködést kötött a MATE és a Béres
Dr. Gyuricza Csaba, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem rektora,…
Tovább olvasom >