A hamisított olasz élelmiszerek értéke világszerte elérheti a 120 milliárd eurót
A Coldiretti és Filiera Italia agrár-élelmiszeripari szervezetek becslése szerint a hamis élelmiszerek egyharmadát az Egyesült Államokban állítják elő.
A Made in Italy feliratú hamisított élelmiszerek értéke a világon elérheti a 120 milliárd eurót, legnagyobb forgalmuk pedig az Egyesült Államokban van. Erre hívták fel a figyelmet a Coldiretti és a Filiera Italia agrár-élelmiszeripari szervezetek a világ elsőszámú élelmiszer-különlegességeknek szentelt szakkiállításán. A New York-i Javits Centerben megrendezett Summer Fancy Food 2023 ad helyet az első Made in Italy kiállításnak, ahol az olasz különlegességek Egyesült Államokban előkerült, a valódi olasz termékeket az üzletek polcairól és a vásárlói költésekből kiszorító leggroteszkebb utánzatai is bemutatásra kerültek.
Az Egyesült Államokban gyártott „Made in Italy” hamisítványok értéke mára már meghaladja a 40 milliárd eurót. Az Egyesült Államokban eladott hét olasznak tűnő agrár-élelmiszeripari termékből mindössze egy származik ténylegesen Olaszországból a Coldiretti és a Filiera Italia szerint 2022-ben 6,6 milliárd euró értékben. Elég, ha csak annyit mondunk, hogy az USA-ban kapható olasz típusú sajtok 90%-a a parmezántól a juhtej nélküli Romanóig, az Asiagótól a Gorgonzoláig, a mozzarellától a Provolone-ig valójában Wisconsinban, Kaliforniában és New Yorkban készül – hangsúlyozza a két szervezet. Az olasz sajtutánzatok gyártása az országban 2022-ben rekordmennyiséget ért el, meghaladta a 2,7 milliárd kilogrammot az elmúlt 30 évben látott exponenciális növekedést követően – állítja a Coldiretti és a Filiera Italia.
A probléma azonban minden termékkategóriát érint: az USA-ban gyártott pompeji olívaolajat, amelynek semmi köze az ókori Campania városához, az Amerika-szerte kapható legnevesebb pácolt húsokat, így a pármai és a San Daniele sonkák utánzatait és a bolognai mortadellát, illetve a milánói szalámit csakúgy, mint az olyan tartósított élelmiszereket, mint a San Marzano paradicsom.
Kapcsolódó cikkeink
Az ár-érték arányra helyezi a hangsúlyt a Target iskolakezdési kampányában az Egyesült Államokban
A diszkontóriás július második hetében indította el iskolakezdési kampányát, amelyben…
Tovább olvasom >Leépít az Upside Foods
A sejttenyésztett húst előállító vállalat a „bizonytalan makrokörnyezetre” hivatkozva tervez…
Tovább olvasom >„Csendes” órákat vezet be üzleteiben a kanadai Walmart
A Walmart Canada új kezdeményezése keretében áruházait „csendes” órákkal kívánja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >