A hamisításokkal kapcsolatban kér információt az Európai Bizottság a Temutól
Az Európai Bizottság további információkat követel a Temu kínai platformtól, mivel felmerült a gyanú, hogy nem teszi meg a kellő lépéseket a hamisított és veszélyes termékek árusításának megakadályozására.
A Temunak egy hete van arra, hogy részletesen tájékoztassa a Bizottságot arról, milyen intézkedéseket hozott az illegális termékek értékesítésének megakadályozására – számolt be a RetailDetail. A Bizottság aggályosnak találja továbbá a fogyasztói jogok és a személyes adatok védelmével kapcsolatos intézkedéseket is.
2024 májusában több európai fogyasztóvédelmi szervezet nyújtott be panaszt a piactér ellen, azzal vádolva a Temut, hogy illegális és manipulatív technikákat alkalmaz. Több tagállam is kérte az Európai Bizottságot, hogy a Digitális Szolgáltatások Törvénye alapján szigorúan figyelje a platform működését. A Temunak október 21-ig kell választ adnia a feltett kérdésekre.
Amennyiben a Bizottság nem tartja kielégítőnek a Temu válaszait, vagy szabálysértéseket tár fel, hivatalos vizsgálatot indíthat, amely szankciókkal járhat. A Temu a RetailDetail szerkesztőinek adott válaszában megerősítette, hogy együttműködik az Európai Bizottsággal, és már tett lépéseket a korábbi fogyasztóvédelmi panaszok kezelésére.
A cég szóvivője kijelentette:
– A fogyasztók biztonsága elsődleges fontossággal bír számunkra, és örömmel fogadjuk a visszajelzéseket annak érdekében, hogy minőségi termékeket biztosíthassunk megfizethető áron.
Kapcsolódó cikkeink
A Shein európai egységének árbevétele elérte a mintegy 7,7 milliárd eurót
A Shein divatplatform tavaly 7,68 milliárd eurós bevételt generált Európában,…
Tovább olvasom >Összehangolt európai fellépés a Temu-val szemben
Az európai uniós fogyasztóvédelmi hatóságokat, köztük a Gazdasági Versenyhivatalt (GVH)…
Tovább olvasom >Bajban van a Temu és a Shein
A vietnami kormány határidőt szabott a Shein és Temu online…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fenntarthatóbb marhahús-előállítás érdekében együttműködik a Syngenta, a McDonald’s s a Lopez Foods
A McDonald’s, a Syngenta North America és a Lopez Foods…
Tovább olvasom >A Schwarz Csoport és a Google együttműködése új szintre emeli a kiberbiztonságot Európában
A Lidl és Kaufland márkákat birtokló Schwarz Csoport hosszú távú…
Tovább olvasom >Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >