A háború kockázatai a turizmus fellendülésére
A fogyasztói bizalom csökkenése, az infláció növekedése, az orosz és az ukrán piac kiadásainak csökkenése, a hagyományos és a feltörekvő úti célokra gyakorolt hatás – olvastuk a VIMOSZ hírlevelében. – Többek között ezekkel a következményekkel járhat az ukrajnai háború a nemzetközi turizmus idei fellendülésére a Turisztikai Világszervezet (UNWTO) jelentése szerint.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/07/Vimosz-300x202.jpg)
A külföldi turistaérkezések 50-63%-os visszaesést produkáltak 2019-hez képest (fotó: Vimosz.org)
„Még túl korai lenne felmérni az ukrajnai háború hatásait, de a nemzetközi turizmus számára komoly kockázatot jelent, amely késleltetheti az ágazat amúgy is gyenge és egyenetlen fellendülését” – figyelmeztet az UNWTO, amely két, egyáltalán nem biztató forgatókönyvet mutat be: a külföldi turistaérkezések 50-63%-os visszaesése 2019-hez képest. E tekintetben a konfliktus lassíthatja a kezdődő újraindulást, annak ellenére, hogy számos ország feloldotta vagy enyhítette a COVID utazási korlátozásokat.
A szervezet hat olyan hatást azonosít, amelyet a háború az ágazatra gyakorolhat:
1. A turizmus gyenge és egyenetlen fellendülésének további kockázata.
2. Utazási zavarok az orosz és ukrán piacokon, amelyek a globális turisztikai kiadások 3%-át, mintegy 14 milliárd dollárt tettek ki 2020-ban. Emlékezni kell arra, hogy 2019-ben a nemzetközi utazásokra fordított orosz kiadások 36 milliárd dollárt, az ukrán kiadások pedig 8,5 milliárd dollárt tettek ki.
3. A fogyasztói bizalom csökkenése, különösen a kockázatra érzékenyebb piacokon és szegmensekben. Az Egyesült Államok és az ázsiai országok kiutazó piacai érintettek lehetnek, különösen az Európába irányuló utazások esetében, mivel ezek a piacok hagyományosan aggályosabbak vagy kockázatra érzékenyebbek.
4. Hatás a hagyományos úti célokra, de a feltörekvő úti célokra is, különösen a szigetekre és a tengerparti úti célokra.
5. A gyengébb gazdasági növekedés és a magasabb olajárak miatti növekvő infláció, a közelmúltbeli kamatemeléssel párosulva, ami magasabb fogyasztói utazási költségekhez és a vállalkozásokra, különösen a kkv-kra nehezedő nyomás növekedéséhez vezet.
6. A fentiek együttesen veszélyt jelentenek a foglalkoztatásra és a turisztikai vállalkozásokra
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
9 milliárd forint a K&H SZÉP kártyákon
Hónapról hónapra növekszik a K&H SZÉP kártya forgalom, de még…
Tovább olvasom >Fenntartható vendéglátás Magyarországon: a 2024-es év úttörői
Magyarországon a fenntarthatóság napjaink egyik legfontosabb kihívása, különösen az éttermi…
Tovább olvasom >