A gyümölcsszörpök számára is megnyílt az út a KMÉ-védjegy felé
Mostantól a kiváló minőségű gyümölcsszörpök is esélyessé váltak a KMÉ-védjegy elnyerésére. A pályázóknak az alapanyagra és egyéb felhasználható összetevőkre, valamint a késztermékre nézve egyaránt szigorú követelményeknek kell megfelelniük, hogy termékük megérdemelten viselhesse a KMÉ tanúsítványt.
A KMÉ-védjegyre és a KMÉ arany fokozatára olyan szűrt, vagy rostos gyümölcsszörp elnevezésű termékkel lehet pályázni, amelynek előállítási körülményei megfelelnek a hatályos magyarországi és uniós jogszabályi előírásoknak, továbbá a Magyar Élelmiszerkönyv követelményeinek. A gyümölcsszörp jellemzően direkt préseléssel előállított gyümölcsléből készíthető, azonban a sűrített gyümölcslé/gyümölcsvelő felhasználása sem kizárt.
Előállításához csak természetes aromákat és aromakivonatokat, valamint természetes színezőanyagokat lehet felhasználni
Tartósítása pedig kizárólag hőkezeléssel történhet. Fontos elvárás, hogy a késztermék gyümölcstartalma szűrt gyümölcsszörp esetében legalább 50 %, citrus gyümölcsszörp és rostos termék esetében legalább 35% legyen. A termék csakis üveg csomagolóanyagba tölthető. A címkén feltüntetett megnevezésében a szűrt vagy rostos kifejezésen kívül az alapanyagra utaló kijelentéseknek (direkt préselésű, sűrítményből készült) is szerepelniük kell.
KMÉ
Kapcsolódó cikkeink
Gluténmentes kedvencünk is versenybe száll a KMÉ-védjegyért
A gluténmentes életet is átitatja a kiválóság, hiszen rizzsel és…
Tovább olvasom >Irány a KMÉ-védjegyes gyorsfagyasztott zöldbab!
Ha már elég a húsos fogásokból, néha jó dolog előkapni…
Tovább olvasom >Szívügyünk a rövid ellátási lánc
2023 novemberében Békéscsabán a helyi termékek értékesítéséről tudhattak meg hasznos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Pick x Pick Szeged kampánybejelentő a Kézilabda világbajnokság kapcsán
2025-ben a januári férfi kézilabda világesemény időszakában ismét közös szurkolásra…
Tovább olvasom >Az NKFIH projektet indít a kkv-k ösztönzésére
Szakmai fejlesztésre, újításra, a gazdasági kapcsolatok és a kutatási területek…
Tovább olvasom >Több ezer magyar webáruház válhat potenciális hirdetési felületté
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >