A gyümölcsszörpök számára is megnyílt az út a KMÉ-védjegy felé
Mostantól a kiváló minőségű gyümölcsszörpök is esélyessé váltak a KMÉ-védjegy elnyerésére. A pályázóknak az alapanyagra és egyéb felhasználható összetevőkre, valamint a késztermékre nézve egyaránt szigorú követelményeknek kell megfelelniük, hogy termékük megérdemelten viselhesse a KMÉ tanúsítványt.

(Fotó: PIxabay)
A KMÉ-védjegyre és a KMÉ arany fokozatára olyan szűrt, vagy rostos gyümölcsszörp elnevezésű termékkel lehet pályázni, amelynek előállítási körülményei megfelelnek a hatályos magyarországi és uniós jogszabályi előírásoknak, továbbá a Magyar Élelmiszerkönyv követelményeinek. A gyümölcsszörp jellemzően direkt préseléssel előállított gyümölcsléből készíthető, azonban a sűrített gyümölcslé/gyümölcsvelő felhasználása sem kizárt.
Előállításához csak természetes aromákat és aromakivonatokat, valamint természetes színezőanyagokat lehet felhasználni
Tartósítása pedig kizárólag hőkezeléssel történhet. Fontos elvárás, hogy a késztermék gyümölcstartalma szűrt gyümölcsszörp esetében legalább 50 %, citrus gyümölcsszörp és rostos termék esetében legalább 35% legyen. A termék csakis üveg csomagolóanyagba tölthető. A címkén feltüntetett megnevezésében a szűrt vagy rostos kifejezésen kívül az alapanyagra utaló kijelentéseknek (direkt préselésű, sűrítményből készült) is szerepelniük kell.
KMÉ
Kapcsolódó cikkeink
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra
A Sole-Mizo Zrt. neve egyet jelent a minőséggel és tradícióval.…
Tovább olvasom >A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje
A SPAR 1990-ben jelent meg a magyar piacon, és első…
Tovább olvasom >A fenntartható közétkeztetés áll a Közétkeztetési Szakácsverseny fókuszában
Idén tizedik alkalommal rendezik meg a Közétkeztetési Szakácsversenyt (KÖSZ), ahol…
Tovább olvasom >További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >