A gyönge rubel okoz fejfájást az oroszországi McDonald's-nak
Idén kevesebb új üzletet nyit Oroszországban a McDonald's, mint 2014-ben, elsősorban a gyönge rubel miatt, mely megnöveli a terjeszkedés költségeit és visszafogja a lakosság vásárlóerejét – nyilatkozta a cég orosz operációjának vezetője a Reutersnek.
A rubel látványosan összeomlott a közelmúltban, amit elsősorban az olajár mélyrepülése és a nyugati országok Oroszországra kivetett szankciói okoztak. Az orosz fizetőeszköz 2014 eleje óta több mint 50 százalékkal értékelődött le a dollárral szemben, és 2009 után ismét recesszióba kerülhet az ország.
A McDonald's még így is legalább 50 új üzletet megnyitását tervezi idén Oroszországban, tavaly viszont 73 új boltot nyitottak. A beruházásokra idén is ugyanakkora nominális összeget különítettek el rubelben, mint 2014-ben, a rubel összeomlása azonban a költségeket jelentősen megdrágítja.
Az amerikai gyorsétterem lánc 25 éve van jelen Oroszországban, tavaly pedig szabályozói oldalról igen komoly nyomás alá került, amit többen is úgy értelmeztek, mint a nyugati országok által kivetett szankciókkal szembeni orosz válaszlépést. Emiatt átmenetileg 12 bolt zárt be, ezek között volt a Puskin téren található étterem is, mely világviszonylatban a legnagyobb forgalmat bonyolította.
A vállalat előrejelzései szerint a legalább egy éve nyitva tartó üzletek forgalma stagnálhat az idei évben, főként a magas infláció és a vásárlóerő várható csökkenése miatt. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Valentin-nap hétvégéjének estéin a szerelmeseké lesz a McDonald’s megújult Nyugati téri étterme
A szerelmeseket várja február 14-én és 15-én péntek és szombat…
Tovább olvasom >Visszatér a libamájas burger a McDonald’s-ba
Február 5-től a hazai McDonald’s éttermekben ismét kapható a lánc…
Tovább olvasom >McDonald’s visszahódítási stratégia: megérkezett a McValue
A McDonald’s, az Egyesült Államok legnagyobb gyorsétteremlánca, új menükoncepcióval próbálja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >