A gyenge dollár és a magas szállítási költségek csökkentették a Delhaize profitját
A belga szupermarket-hálózat első negyedéves üzemi eredménye a tavalyi 229,6 millió euróval szemben idén csak 205,7 millió euró volt, ami messze alulmúlta szakértők 218 millió eurós várakozásait is.
Az itthon a Cora, Match, Smatch, Alfa
és Profi üzlethálózatot működtető
Delhaize forgalmának 70 százalékát az
Egyesült Államokban realizálja, ahol ugyan az
előző évhez képest 0,2 százalékékkal
nőtt az üzemi eredmény, de így is több mint
12 százalékkal maradt el a várttól. A
2008-as amerikai eredményeket erősen befolyásolja majd
az is, hogy a cég idén megújítja tengeren
túli zászlóshajóját, a Food
Lionst, új saját márkás termékeket
vezet be és költségcsökkentő,
hatékonyságnövelő programokat is indít.
Eközben öldöklő verseny zajlik az amerikai
kiskereskedelmi piacon, a Tesco új üzleteket nyitott, a
Wal-Mart átalakítja bolthálózatát
és ott is terjednek a diszkont üzletek.
Belgiumban sincs könnyű
helyzetben a Delhaize, itt 8,3 százalékkal csökkent
az üzemi eredmény, többek között azért
is, mert a cég olyan erős versenytársakkal küzd
mint a Carrefour, a Colruyt, az Aldi és a Lidl.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Rangos díjakkal ismerték el a SPAR kevesebb műanyagot igénylő, innovatív csomagolási megoldását
Két rangos díjjal tüntették ki a SPAR Magyarország innovatív csomagolástechnológiáját.…
Tovább olvasom >Távozik a Szerencsejáték Zrt. elnök-vezérigazgatója
Távozik a posztjáról a Szerencsejáték Zrt. elnök-vezérigazgatója március 5-ével –…
Tovább olvasom >Hungexpo: több mint 23 ezer látogató kereste fel a Utazás+ Kiállítást és a Budapest Boat Show-t
Több mint 23 ezer látogató kereste fel a 47. Utazás+…
Tovább olvasom >