A gyenge dollár és a magas szállítási költségek csökkentették a Delhaize profitját
A belga szupermarket-hálózat első negyedéves üzemi eredménye a tavalyi 229,6 millió euróval szemben idén csak 205,7 millió euró volt, ami messze alulmúlta szakértők 218 millió eurós várakozásait is.
Az itthon a Cora, Match, Smatch, Alfa
és Profi üzlethálózatot működtető
Delhaize forgalmának 70 százalékát az
Egyesült Államokban realizálja, ahol ugyan az
előző évhez képest 0,2 százalékékkal
nőtt az üzemi eredmény, de így is több mint
12 százalékkal maradt el a várttól. A
2008-as amerikai eredményeket erősen befolyásolja majd
az is, hogy a cég idén megújítja tengeren
túli zászlóshajóját, a Food
Lionst, új saját márkás termékeket
vezet be és költségcsökkentő,
hatékonyságnövelő programokat is indít.
Eközben öldöklő verseny zajlik az amerikai
kiskereskedelmi piacon, a Tesco új üzleteket nyitott, a
Wal-Mart átalakítja bolthálózatát
és ott is terjednek a diszkont üzletek.
Belgiumban sincs könnyű
helyzetben a Delhaize, itt 8,3 százalékkal csökkent
az üzemi eredmény, többek között azért
is, mert a cég olyan erős versenytársakkal küzd
mint a Carrefour, a Colruyt, az Aldi és a Lidl.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
További 4 éven át Hinora Ferenc a Magyar Marketing Szövetség elnöke
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május…
Tovább olvasom >Nagy Márton: hosszú távon vissza kell térni a beruházás vezérelte gazdasági növekedéshez
Hosszú távon vissza kell térni a beruházás vezérelte gazdasági növekedéshez…
Tovább olvasom >250 forintos kuponok közel 200 Tescóban = több millió forintnyi kapaszkodó 3600 gyermeknek
Egy bántalmazó kapcsolatban nevelkedett háromgyermekes család életének újrakezdését is támogathatják…
Tovább olvasom >