A GVH üdvözli az árak önkéntes csökkentését
Az árak önkéntes csökkentése jó a családoknak és élénkíti a versenyt – hívta fel a figyelmet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerdai közleményében.
A tájékoztatás szerint a GVH figyeli, hogy ne alakulhasson ki versenykorlátozó együttműködés a piaci szereplők között. A nemzeti versenyhatóság jelenleg is több eljárást folytat élelmiszer-kiskereskedelmi cégekkel szemben, tiltott árrögzítés, illetve megtévesztő reklámozás gyanújával – ismertették.
Az NGM elvárja a kiskereskedelmi láncok önkéntes árcsökkentését
Hangsúlyozták, a GVH alapvető feladatai között szerepel a versenypártolás, amelynek keretében a nemzeti versenyhatóság a rendelkezésére álló eszközökkel a verseny érdekében igyekszik befolyásolni az állami döntéseket.
Emlékeztettek:
Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke 2023 márciusában az élelmiszerágazatban elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatok tapasztalatai, illetve nemzetközi példák alapján kezdeményezte a kormánynál az online árfigyelő rendszer létrehozását, amely hamarosan újabb termékkategóriákkal bővül.
A közleményben kitértek arra, hogy a nemzeti versenyhatóság a magyar fogyasztók védelme érdekében – a hazai vállalkozások érdekeit is szem előtt tartva – folyamatosan nyomon követi az egyes termékláncokban jelentkező, például a tojás vagy tejtermékek esetében tapasztalható piaci folyamatokat.
A GVH jelenleg is több versenyfelügyeleti eljárást folytat élelmiszer kiskereskedelmi vállalkozásokkal szemben tiltott árrögzítés, illetve a fogyasztókat megtévesztő reklámozás gyanújával.
A fogyasztók jelzései alapján több, kiskereskedelmi láncokat érintő panaszeljárás is folyamatban van – tájékoztatott a GVH.
Kapcsolódó cikkeink
Az OECD és a GVH közös Versenyügyi Oktatóközpontja kiemelt szerepet tölt be a régió versenyhatóságainak fejlesztésében
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) és a Gazdasági…
Tovább olvasom >Határozott fellépést ígér a GVH az élelmiszer-kiskereskedelemben
Minden rendelkezésre álló eszközével támogatja a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az…
Tovább olvasom >A zöld kommunikáció csak megfelelő módon használva előny
Az elmúlt években alapvetően változott meg a fogyasztói magatartás, sokkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új vásárlói trendek: influenszerekre és a közösségi médiára támaszkodunk
Nemcsak a közösségi platformoknak jut minden eddiginél nagyobb szerep a…
Tovább olvasom >Az NGM elvárja a kiskereskedelmi láncok önkéntes árcsökkentését
Ami manapság a boltokban zajlik az elfogadhatatlan, az árak emelésének…
Tovább olvasom >Beérkeztek az első pályázatok a kistelepülések italüzleteinek 3 milliós támogatására
Beérkeztek az első pályázatok a kistelepülések italüzleteinek 3 milliós támogatására,…
Tovább olvasom >