A GVH több mint 35 millió forintra bírságolta a Foodora ételrendelési portált, mert megtévesztette a fogyasztókat
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora, ezért több mint 35 millió forintos bírságot szabott ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) – jelentette be pénteki közleményében a hatóság.
A Foodora Magyarország jelezte: a GVH határozatában foglaltaknak eleget tesznek, viszont tartalmával nem értenek egyet.
A GVH közleménye szerint a cég egy 2023 őszi akciójában kétezer forint kedvezményt és ingyenes szállítást ígért, azt ugyanakkor nem közölte, hogy ez csak a hatezer forint feletti rendelésekre vonatkozott. A vállalkozás késleltette a GVH eljárását, ezért a versenyfelügyeleti bírságon felül 20 millió forint eljárási bírságot is kiszabott rá a GVH Versenytanácsa, amit a cég már be is fizetett.
A GVH figyelmeztetett: a nemzeti versenyhatóság az ételkiszállító vállalkozások kereskedelmi tevékenységét is kiemelten figyeli.
A hatóság vizsgálata szerint a cég 2024. június 14-20. között nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat a rendszerhasználati díj felszámításáról. Mindezek alapján a GVH Versenytanácsa – figyelembe véve a vizsgált reklámkampány költségét – összesen 35,2 millió forint bírságot szabott ki a cégre.
Mindez arra hívja fel az eljárás alá vont vállalkozások figyelmét, hogy adatszolgáltatási kötelezettségüknek pontosan és határidőben kell eleget tenniük – hangsúlyozta a GVH.
A konkrét ügy kapcsán a GVH arra hívta fel a figyelmet, hogyha egy vállalkozás árkedvezményt ígér és annak érvényesítése valamilyen feltételhez van kötve, akkor azt a kedvezmény hirdetésével egyidejűleg, egyértelműen kommunikálnia kell a fogyasztók felé.
A Foodora Magyarország közleményében kiemelte, azon dolgoznak, hogy a szolgáltatásuk bárki számára elérhető legyen. Népszerű kedvezményes akcióik, vagy előfizetési programjuk megfizethető opciókat kínálnak megrendelőiknek.
A társaság kifejtette: reklámkampányai célja az átlátható és teljes körű tájékoztatás. A hatóság megállapítása szerint egyes hirdetésekben az ajánlat részleteit nem megfelelő betűmérettel tüntették fel, azt azonban cáfolják, hogy szándékosan elhallgatták az ajánlat részleteit. Hirdetési felületeiken, továbbá a webes felületükön és az applikációban is a rendelési folyamat megkezdésétől minden információ elérhető – írja a társaság.
Hozzátették, a Foodora Magyarország, a vizsgálat 2023-as kezdetét követően módosította reklámanyagait, és számos, a vizsgálat során felvetett szempontot időközben beépített gyakorlatába.
A Foodora mindig is a jogalkotó szándéka szerint kíván eljárni, ezért az utólagos adatmódosításra kiszabott bírságot túlzásnak tartják. A 16 hónapig tartó, 13 körös adatszolgáltatás során újabb kérdések merültek fel, amelyekre újabb válaszokat adtak, azokat pontosították – tették hozzá.
A vállalkozás elkötelezett a megrendelők kiváló rendelési élménye és a folyamatos fejlődés mellett, ezért együttműködve fogadja a Gazdasági Versenyhivatal fejlesztő javaslatait – közölték.
Kapcsolódó cikkeink
GVH-intézkedés: Több mint száz kistermelő és új munkahelyek a SPAR-nál
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) fellépése nyomán több mint száz hazai…
Tovább olvasom >A foodora Magyarország közleménye a GVH határozatáról
Felelős vállalatként folyamatosan azon dolgozunk, hogy a szolgáltatásunk bárki számára…
Tovább olvasom >foodora: Valentin-napon már reggel 7-kor óvszert rendelnek
Tarolnak a virágosok, de csokoládét és alkoholt is sokan rendelnek…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fenntartható táplálkozásról szólnak a Mezőgazdasági Múzeum farsangi programjai
A fenntartható életmódot, táplálkozást igyekszik bemutatni a gyerekeknek a Mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Fidelity Elemzői Felmérés: Kína – merre keresgéljenek a befektetők a változások közepette?
Kína egy sor gazdasági kihívással néz szembe − a lakáspiac…
Tovább olvasom >Az Év Leginspirálóbb Vezetője Díjat idén a Richter-vezér kapta
252 hazai vezérigazgató véleménye alapján harmadik alkalommal ítélte oda Az…
Tovább olvasom >