A GVH jóváhagyása után a Mol átvette a Szarvasi Biogázüzemet
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jóváhagyása után a Mol-csoport átvette a Szarvasi Biogázüzemet. A társaság májusban kötött megállapodást a BayWa AG-vel a hulladékfeldolgozó üzem megvásárlásáról, amely újabb fontos lépést jelent hosszútávú stratégiájának megvalósításában – közölte az olajtársaság az MTI-vel szerdán.

Biogáz üzem, trágyaerjesztő állomás (Fotó: Pixabay)
A Szarvasi Biogázüzem szerves hulladékot használ villamos energia és hő előállítására, kapcsolt energiatermeléssel, körülbelül 4 megawatt elektromos csúcskapacitással. A vállalat tájékoztatása szerint az üzem évente több mint 40 ezer tonna, a régió hústermeléséből származó hulladékot dolgoz fel, és további 53 ezer tonna maradék hulladékot (például hígtrágyát és trágyát) a szomszédos állattartó és húsfeldolgozó gazdaságokból. Ezen kívül mintegy 18 ezer tonna mezőgazdasági szubsztrátot használnak alapanyagként a több mint 12,5 millió köbméter biogázt előállító üzem számára.
Felgyorsul a zöld energiaátmenet
A Mol-csoport folyamatosan bővíti bio- és megújuló energiatermelési portfólióját, hogy felgyorsítsa a zöld energiaátmenetet és erősítse a régió ellátásbiztonságát – idézi a közlemény Horváth Ádámot, a társaság Downstream Új és fenntartható üzletágak igazgatóját. A Mol a Szarvasi Biogázüzem megvásárlásával értékes szinergiákat érhet el és hozzájárul az EU-s energiafüggetlenségi törekvésekhez, az REPowerEU akcióterv megvalósításához – tette hozzá. A közleményben rámutattak: az akvizíció összhangban van a Mol-csoport hosszú távú, Shape Tomorrow 2030+ fenntarthatósági stratégiájával, amelynek célja a zöld energiaátmenet felgyorsítása és kelet-közép-európai régió körforgásos gazdaságának beindítása. A Mol stratégiai partnerségekkel, beruházásokkal és kutatás-fejlesztési tevékenységekkel teszi fenntarthatóbbá vegyipari, petrolkémiai és finomítói tevékenységét – írták.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >Meglepő eredmény született a VI. Tisza-tavi PET Kupán
A versenyt szervező PET Kupa Egyesület sokat látott szervezőit is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >