A GVH jóváhagyása után a Mol átvette a Szarvasi Biogázüzemet
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jóváhagyása után a Mol-csoport átvette a Szarvasi Biogázüzemet. A társaság májusban kötött megállapodást a BayWa AG-vel a hulladékfeldolgozó üzem megvásárlásáról, amely újabb fontos lépést jelent hosszútávú stratégiájának megvalósításában – közölte az olajtársaság az MTI-vel szerdán.

Biogáz üzem, trágyaerjesztő állomás (Fotó: Pixabay)
A Szarvasi Biogázüzem szerves hulladékot használ villamos energia és hő előállítására, kapcsolt energiatermeléssel, körülbelül 4 megawatt elektromos csúcskapacitással. A vállalat tájékoztatása szerint az üzem évente több mint 40 ezer tonna, a régió hústermeléséből származó hulladékot dolgoz fel, és további 53 ezer tonna maradék hulladékot (például hígtrágyát és trágyát) a szomszédos állattartó és húsfeldolgozó gazdaságokból. Ezen kívül mintegy 18 ezer tonna mezőgazdasági szubsztrátot használnak alapanyagként a több mint 12,5 millió köbméter biogázt előállító üzem számára.
Felgyorsul a zöld energiaátmenet
A Mol-csoport folyamatosan bővíti bio- és megújuló energiatermelési portfólióját, hogy felgyorsítsa a zöld energiaátmenetet és erősítse a régió ellátásbiztonságát – idézi a közlemény Horváth Ádámot, a társaság Downstream Új és fenntartható üzletágak igazgatóját. A Mol a Szarvasi Biogázüzem megvásárlásával értékes szinergiákat érhet el és hozzájárul az EU-s energiafüggetlenségi törekvésekhez, az REPowerEU akcióterv megvalósításához – tette hozzá. A közleményben rámutattak: az akvizíció összhangban van a Mol-csoport hosszú távú, Shape Tomorrow 2030+ fenntarthatósági stratégiájával, amelynek célja a zöld energiaátmenet felgyorsítása és kelet-közép-európai régió körforgásos gazdaságának beindítása. A Mol stratégiai partnerségekkel, beruházásokkal és kutatás-fejlesztési tevékenységekkel teszi fenntarthatóbbá vegyipari, petrolkémiai és finomítói tevékenységét – írták.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Lehet fenntartható a reklámdekoráció?
Évente mintegy 450 tonnányi olyan reklámdekorációt használunk fel Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Megújuló energiával készített alkoholmentes sört a Carlsberg Svédországban
Carlsberg Sweden legújabb terméke az „Electric Beer”, egy limitált szériás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >