A GVH is vizsgálja az élelmiszerek áremelkedésének jogszerűségét
Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke tudatta: a GVH vizsgálatot tervez az élelmiszer-kereskedelem területén, de előtte piaci konzultációba kezdett. Korábban a Pékszövetséggel, idén pedig egy élelmiszeripari érdekképviselettel és további ágazatok képviselőivel egyeztetnek.

Szakmai konzultáció is indult
„Elemezzük, hogy a kereskedelmi ágazat egy-egy részében miért ugranak meg az árak: a nemzetközi folyamatok, az importkitettség, az árfolyamok alakulása, esetleg a nyersanyag-kínálat miatt tapasztalható-e a drágulás, vagy a részt vevő vállalatok jogellenes magatartása, összebeszélése, kartellje miatt”
– közölte a VG.hu-val.
Rigó Csaba Balázs akkor azt is kifejtette, hogy versenyjogi szempontból egyes élelmiszerek árának állami korlátozása, vagyis az ársapka elfogadható, különleges helyzetekben ugyanis a döntéshozók beavatkozhatnak a kereskedelem, a verseny egyes folyamataiba. Ha az intézkedés átmeneti jellegű, fontos társadalmi célt szolgál, és érzékelhető, hogy a versenykorlátozás milyen feltételek teljesülése esetén szűnik meg, a kormányok, de akár az Európai Unió is beavatkozhat.
Kapcsolódó cikkeink
A zöld állításokról szólt a GVH legújabb tudásmegosztó rendezvénye
Immáron hetedik alkalommal rendezett konferenciát a Magyar Compliance Akadémia (MCA)…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >Csak két uniós országban magasabb az infláció, mint Magyarországon
A Privátbankár Európai Inflációs Körképe hasonlította össze a márciusi és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >