A GVH elnöke köszöntötte a Magyar Márkaszövetséget jubileumi közgyűlésén
Kettőn áll a vásár: a Gazdasági Versenyhivatal erősíteni kívánja átlátható, kiszámítható, ügyfélbarát működését, de fokozottabban számít a hazai vállalkozások jogkövető és etikus magatartására is – mondta Dr. Juhász Miklós GVH-elnök a Magyar Márkaszövetség szerdai ünnepi közgyűlésén. A hivatal elnökének kinevezése óta ez volt az első ilyen jellegű közszereplése, először jelent meg szakmai-érdekvédelmi szervezet fórumán.
A Magyar Márkaszövetség 1995 óta látja el a hazai napi fogyasztási cikkeket gyártó cégek, az FMCG-iparág képviseletét. A 15 éves évforduló alkalmából rendezett jubileumi közgyűlést a Gazdasági Versenyhivatal nemrégiben kinevezett elnöke nyitotta meg. Dr. Juhász Miklós hangsúlyozta, határozott érdeke a hatóságoknak, de az üzleti életnek is, hogy a piacok hatékonyan működjenek, és a fogyasztók jobb minőségű termékekhez, szélesebb választékhoz és szolgáltatásokhoz jussanak, mindezt a tisztességes verseny keretei között. „A Versenyhivatalnak kényes egyensúlyt kell fenntartania, hogy érvényesüljön a piaci verseny tisztasága és szabadsága, de egyszersmind korlátozza is azt a mások szabadságának határa, így különösen a jelen és a jövő fogyasztóinak védelme – tette hozzá.
A termékeivel naponta több millió hazai fogyasztót elérő márkaszövetség meghatározó piaci szereplőket tömörít, ezért a GVH elnöke kiemelte a folyamatos és konstruktív párbeszéd fontosságát. Dr. Juhász Miklós – példaként említve közös szakmai fórumok, konferenciák megszervezését a jövőben – elmondta, hogy fontos a párbeszéd, a partnerségi viszony megteremtése: egyrészt a hivatal gyorsabban, autoriter forrásból értesül az esetleges piaci anomáliákról, másrészt egy-egy szakmai szervezeten keresztül könnyebben fejthetik ki versenypártoló tevékenységüket, hatékonyabban tájékoztathatják a hazai vállalkozásokat. Az elnök azt is hozzátette, az érdekeltek számára elérhetőbbé kell tenni a hivatalt, kívánatos lenne erősíteni a hivatal ügyfélbarát jellegét. Hosszabb távon célszerű megteremteni a teljes körű elektronikus ügyintézést, emellett egyes ügyekben akár előzetes konzultációs lehetőséget is biztosítani lehetne az ügyfelek számára.
Ács Tamás, a Márkaszövetség elnöke válaszbeszédében hangsúlyozta, szervezetük célja a megalakulás óta változatlan: olyan szabályozási és üzleti környezet kialakítása és fenntartása, melyben a vállalkozások közötti kemény, de tisztességes verseny egyszerre ösztönzi az innovációt és a fenntarthatóságot, ezáltal teremtve maximális értéket a jelen és a jövő fogyasztóinak egyaránt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >