A GVH elfogadta a L'Oréal Magyarország Kft vállalásait
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta a L'Oréal Magyarország Kft. vállalásait a cég egyik hajápoló termékcsaládjának kommunikációjára, a hatóság jogsértést nem állapított meg és bírságot sem szabott ki az ügyben – közölte a GVH az MTI-vel csütörtökön.
A GVH azt vizsgálata, hogy a vállalkozás megalapozottan népszerűsítette-e a haj sérüléseire, töredezésére megoldást kínáló, Garnier Fructis Goodbye Damage termékek helyreállító hatásait, illetve a hajápolási cikkek használatával elérhető eredményeket reklámjaiban.
A hatóság a cég vállalásai alapján egyebek között előírta, hogy a L'Oréal ne használja a „helyreállít” szót a termékcsalád népszerűsítésére. Azt is előírták, hogy a fogyasztók részleges kompenzálására kedvezményes áron kínálja a Garnier Fructis Goodbye Damage duopackot – sampon, balzsam – a kiskereskedőknek, a vállalt információt hordozó csomagolással. A cégnek fogyasztói oktatási kampányt is kell indítania a hajkárosodásról, a hajápoló termékek megfelelő használatáról, és várható hatásairól.
A GVH a kötelezettségvállalási nyilatkozat tartalmának mérlegelése után úgy ítélte meg, hogy a közérdek védelme hatékonyan biztosítható a vállalás elfogadásával, és értékelte hogy a L'Oréal már az eljárás vizsgálati szakában benyújtotta vállalását. Azt is értékelték, hogy a vállalkozás önként módosította kommunikációs gyakorlatát, és a kötelezettségvállalása útmutatás lehet a versenytársak számára kommunikációs tevékenységük alakításához – írták. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
GVH: az árréscsökkentés mérsékelte az árakat, az OKSZ bírálatát vitatják
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közlése szerint az árréscsökkentés eredményes volt,…
Tovább olvasom >Eltérően értelmezi a versenyhivatal vizsgálatainak eredményeit a kereskedelmi szövetség és a versenyhatóság
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)…
Tovább olvasom >A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Végleg bezárta magyarországi üzleteit az eMag – az online piactérre összpontosít a cég
Augusztus 22-én lehúzta a rolót az eMag utolsó magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Több mint 80 ezer gyermek jut ingyenes tanszercsomaghoz a kormány támogatásával
A 2025/2026-os tanév kezdetére a kormány támogatásával 81 ezer diák…
Tovább olvasom >Több mint 330 millió forint uniós forrásból fejleszt környezetbarát hűtőrendszert az Autent Solutions
A magyar tulajdonú Autent Solutions Kft. 330,31 millió forint vissza…
Tovább olvasom >