A GVH elfogadta a L'Oréal Magyarország Kft vállalásait
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta a L'Oréal Magyarország Kft. vállalásait a cég egyik hajápoló termékcsaládjának kommunikációjára, a hatóság jogsértést nem állapított meg és bírságot sem szabott ki az ügyben – közölte a GVH az MTI-vel csütörtökön.
A GVH azt vizsgálata, hogy a vállalkozás megalapozottan népszerűsítette-e a haj sérüléseire, töredezésére megoldást kínáló, Garnier Fructis Goodbye Damage termékek helyreállító hatásait, illetve a hajápolási cikkek használatával elérhető eredményeket reklámjaiban.
A hatóság a cég vállalásai alapján egyebek között előírta, hogy a L'Oréal ne használja a „helyreállít” szót a termékcsalád népszerűsítésére. Azt is előírták, hogy a fogyasztók részleges kompenzálására kedvezményes áron kínálja a Garnier Fructis Goodbye Damage duopackot – sampon, balzsam – a kiskereskedőknek, a vállalt információt hordozó csomagolással. A cégnek fogyasztói oktatási kampányt is kell indítania a hajkárosodásról, a hajápoló termékek megfelelő használatáról, és várható hatásairól.
A GVH a kötelezettségvállalási nyilatkozat tartalmának mérlegelése után úgy ítélte meg, hogy a közérdek védelme hatékonyan biztosítható a vállalás elfogadásával, és értékelte hogy a L'Oréal már az eljárás vizsgálati szakában benyújtotta vállalását. Azt is értékelték, hogy a vállalkozás önként módosította kommunikációs gyakorlatát, és a kötelezettségvállalása útmutatás lehet a versenytársak számára kommunikációs tevékenységük alakításához – írták. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A GVH segít, hogy a Black Friday időszakában se érjen senkit kellemetlen meglepetés
Már javában dübörög a Black Friday, a boltok és webshopok…
Tovább olvasom >Összehangolt európai fellépés a Temu-val szemben
Az európai uniós fogyasztóvédelmi hatóságokat, köztük a Gazdasági Versenyhivatalt (GVH)…
Tovább olvasom >Kerülje el a csapdákat! – már dübörög a Black Friday
Bár a Black Friday hivatalos időpontja csak november 29., már…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >