A GVH elfogadta a L'Oréal Magyarország Kft vállalásait
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta a L'Oréal Magyarország Kft. vállalásait a cég egyik hajápoló termékcsaládjának kommunikációjára, a hatóság jogsértést nem állapított meg és bírságot sem szabott ki az ügyben – közölte a GVH az MTI-vel csütörtökön.
A GVH azt vizsgálata, hogy a vállalkozás megalapozottan népszerűsítette-e a haj sérüléseire, töredezésére megoldást kínáló, Garnier Fructis Goodbye Damage termékek helyreállító hatásait, illetve a hajápolási cikkek használatával elérhető eredményeket reklámjaiban.
A hatóság a cég vállalásai alapján egyebek között előírta, hogy a L'Oréal ne használja a „helyreállít” szót a termékcsalád népszerűsítésére. Azt is előírták, hogy a fogyasztók részleges kompenzálására kedvezményes áron kínálja a Garnier Fructis Goodbye Damage duopackot – sampon, balzsam – a kiskereskedőknek, a vállalt információt hordozó csomagolással. A cégnek fogyasztói oktatási kampányt is kell indítania a hajkárosodásról, a hajápoló termékek megfelelő használatáról, és várható hatásairól.
A GVH a kötelezettségvállalási nyilatkozat tartalmának mérlegelése után úgy ítélte meg, hogy a közérdek védelme hatékonyan biztosítható a vállalás elfogadásával, és értékelte hogy a L'Oréal már az eljárás vizsgálati szakában benyújtotta vállalását. Azt is értékelték, hogy a vállalkozás önként módosította kommunikációs gyakorlatát, és a kötelezettségvállalása útmutatás lehet a versenytársak számára kommunikációs tevékenységük alakításához – írták. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
GVH-elnök: A magyar nyelvi modellek fejlesztése nemzeti szuverenitási kérdés
Szakmai egyeztetésen fogadta Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)…
Tovább olvasom >A zöld állításokról szólt a GVH legújabb tudásmegosztó rendezvénye
Immáron hetedik alkalommal rendezett konferenciát a Magyar Compliance Akadémia (MCA)…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >A Bacardi új fejezetet nyit a MARTINI® történetében
A családi tulajdonban lévő szeszesitalgyártó vállalat, a Bacardi, saját portfóliója…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >