A Grüne Woche után a világ legnagyobb zöldség-gyümölcs szakvásárán veszünk részt
Magyarország hagyományosan legjelentősebb agrárkereskedelmi partnere Németország, ide irányul a zöldség- és gyümölcskivitel 20 százaléka, ezért fontos a magyar jelenlét a világ legnagyobb zöldség-gyümölcs szakvásárán, a berlini Fruit Logisticán.
A Fruit Logisticát ebben az évben február 3-5. között tartják, a szakvásáron 71 ország 2302 kiállítója mutatja be zöldség-gyümölcs kínálatát. Magyarországról mintegy 17 cég – több mint 30 vállalkozást képviselve – 250 négyzetméteren vonultatja fel a magyar kínálatot. Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) ügyvezető igazgatója aláhúzta: Magyarország a kezdetektől részt vesz a – mintegy két évtizedes múltra visszatekintő – kiállításon, amely a világ legnagyobb zöldség-gyümölcs kereskedelmi bemutatója.
A Németországba irányuló összes magyar agrárexporton belül a zöldség-gyümölcs kivitel képviseli az export mintegy harmadát. Így Magyarország számára a jövőben is a legjelentősebb külföldi zöldség-gyümölcs piac lesz Németország. A német fogyasztók szeretik é s jó minőségűnek tartják a magyar zöldséget, gyümölcsöt és az ezekből készült termékeket.
A magyar cégek különleges minőséget kínálnak a német piacon, nem úgynevezett tömegárut – mondta Mártonffy Béla. Magyarországról elsősorban fehérpaprikát, dinnyét, kajszibarackot, meggyet, diót, valamint gombát szállítanak Németországba, emellett kínai kelt, spárgát, továbbá paradicsomot és káposztaféléket is. Ezekből a termékekből szintén fejleszthető a piac, mivel jelentős a német kereslet. Több is eladható lenne még sárgadinnyéből, csemegekukoricából és szilvából. Magyarország ez utóbbi termék esetében igyekszik azt a piaci rést kitölteni, amely a távol-keleti és a mediterrán kínálat közötti időszakban adódik.
Magyarország a Fruit Logisticát megelőzően a Grüne Woche kiemelt vendége volt, az ott megfogalmazott országimázs-építő szlogent, miszerint a magyar agrártermékek hagyományosan ízletesek, továbbvitték a a Fruit Logisticán is. A magyar bemutatót három nap alatt várhatóan mintegy 50 ezer szakember (80 százalékuk külföldi) látogatja meg – mondta az MTI tudósítása szerint a FruitVeB ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >