A Globus hipermarketek a helyben készült termékekkel különbözteti meg magát

Szerző: Rennack Sebastian Dátum: 2025. 01. 29. 09:13

Jól boldogulnak a német Globus hipermarketek a diszkontok és a nagy szupermarketek között dúló árverseny uralta élelmiszerpiacon. A fogyasztók hipermarketektől való elfordulása és az alacsony egyszámjegyű piaci részesedés ellenére a Globus Market Hall koncepció sikeresen megkülönbözteti magát az olyan agresszív, olcsó árakat kínáló versenytársaktól, mint az Aldi és a Lidl, valamint a teljes körű választékot kínáló Edekától és Rewétől.

A Globus a hazai piacon 65 üzletet működtet, amelyek átlagos eladótere több mint 10.000 négyzetméter – kétszer akkora, mint a csatorna-versenytársa, a Kaufland által üzemeltetett 770 szupermarket átlagosan körülbelül 4500 négyzetméteres eladótere. A Globus üzletek választéka az év során eléri a 70.000 SKU-t, ami szintén lényegesen több, mint a Kaufland által tartott 30.000 cikkelem.

Az EHI Retail Institute adatai szerint a német Globus hipermarketek a 2023/2024-es pénzügyi évben 3,4 milliárd euró nettó árbevételt értek el, ami üzletenként mintegy 50 millió eurós nettó árbevételt jelent. A júniusban zárult 2023/2024-es üzleti évben a Globus Csoport az alapítása óta “legjobb eredményeket” jelentette a több mint három éve működő, úgynevezett core group hipermarketek esetében.

A Globus versenyképességének kulcstényezője a friss termékek előállításához szükséges páratlan saját gyártási szakértelem. A Globus in-store hentesüzleteket, pékségeket és csemegekonyhákat üzemeltet, amelyek az üzleten belüli étkezőket és bisztrókat is kiszolgálják. Minden egyes hipermarket szakácsa saját, helyi-regionális ihletésű menüt állít össze annak érdekében, hogy a kulináris kínálat révén növelje a forgalmat.

A hangsúly a frissességen, a szolgáltatás minőségén és az üzlet hangulatán van. A kereskedő az árakról alig kommunikál. Mivel Németországban a hagyományos éttermek az ebéd helyett egyre inkább a vacsoraélményre összpontosítanak, a Globus kényelmes reggeli és ebédajánlatainak kiemelésével igyekszik a vásárlási gyakoriságot növelni.

Az üzlet előtt a Globus naponta változó ebédajánlatokat hirdet, amelyek házon belül készülnek és az üzletben található étteremben kerülnek felszolgálásra. Az ajánlatok között mindig van heti egy 5 eurós.

Az épületen belül, még mindig az üzlet bejáratánál található a „Snackinsel” (uzsonnasziget), amelyhez egy bisztró is tartozik, ahol házon belül készített szendvicseket, péksüteményeket és kávét kínálnak. A kávét az üzletben található pörkölőben pörkölik.

Közvetlenül az akadálymentesített bejárat után a zöldség- és gyümölcsrészleg következik, amely a német élelmiszerüzetek közül az egyik legnagyobb választékot tartja.

Ezen a ponton a Globus bioválasztékát emeli ki, amely a teljes áruválasztékon belül akár 4000 SKU-t számlál.

A betakarítási szezonban a regionális gazdák külön erre a célra kijelölt promóciós helyeken mutatják be termékeiket.

A teljes gyártási ciklussal működő in-store pékségben multipack kiszerelésű zsemle, snackek és péksütemények készülnek. Az egyre fontosabb kényelmi trendhez igazodva a vásárlók frissen, az üzletben frissen készült, sütésre kész zsemlét vásárolhatnak.

A házon belül készített sütemények, desszertek és torták választéka felülmúlja a környék összes cukrászdájának kínálatát, így ez az üzlet egyik legfontosabb vásárlómágnese.

A frissáru részlegen a Globus a hagyományos receptek alapján készült, tartósan alacsony árú egyedi termékeknek – például ennek a német sajttortának – a bemutatásával hívja fel a figyelmet a kiváló ár-érték arányra.

Az üzleten belüli előállítási képességek a piaci trendekre való gyors reagálást is lehetővé teszik, ahogy ezt a legújabb Dubajra jellemző ízvilágú sütemények reklámja is mutatja.

Az önkiszolgáló húsrészlegen is a házon belüli előállítást hangsúlyozza a Globus, ezzel megkülönböztetve magát a sokkal nagyobb diszkont versenytársaktól és a csatornabeli versenytárs Kauflandtól, amelynél házon belüli gyártás általában nincs.

A Globus termékinnovációja az országszerte híres, ikonikus Leberkäse (húskenyér), melyet otthoni elkészítésre kínál.

A húspultokban Németország legnagyobb hús- és baromfiválasztéka elérhető, beleértve az egész évben kapható grilltermékeket és húskülönlegességeket.

A virslizpultnál a gyerekek saját gyártású bécsi virslit kóstolhatnak.

Az áruház közepén található a 100 férőhelyes étkezde, ahol a kisgyermekes anyukák ingyen bébiételt kaphatnak.

Az üzlet közepén elhelyezkedő nyitott konyhaszigeten kőből épített autentikus pizzakemencében készül a pizza. A Globus nemrégiben létesített egy egész Németországban népszerűségnek örvendő Döner Kebab pultot is, ahol helyben fogyasztásra vagy elvitelre is lehet vásárolni.

A boros részlegen két plakát hirdeti a hónap borait. Az egyik ajánlás a Globus munkatársaitól származik, míg a másik – kissé drágább alternatíva – a Globus tulajdonos családjától.

„Az élet túl rövid ahhoz, hogy rossz bort igyunk” – ez a mottó a szomszédos borkóstoló pultnál.

A bejárható borhűtőben a régió kiváló minőségű borainak egyik legnagyobb választéka található.

A „Gutes von hier” (jó innen) regionális címkét a kereskedő az üzlet 40 km-es körzetében előállított valamennyi terméken elhelyezi.

A hűtést nem igénylő szortiment a német piac legnagyobbja. A Globus áruházak összességében átlagosan közel 80.000 terméket tartanak a mintegy 10.000 négyzetméteres eladótérben.

A Globus a világszerte 200 kiskereskedőt tömörítő Markant kereskedelmi csoport tagja. Annak érdekében, hogy viszonylag kis piaci részesedése ellenére is versenyképes maradjon az árak terén, a Globus Markant néven „Jeden Tag” (Minden nap) címkével ellátott belépő árú termékeket kínál.

A Globus a prospektusban szereplő promóciós cikkekre alacsonyár-garanciát vállal. Ha egy versenytárs a régióban ugyanazt az árucikket az akciós időszak során alacsonyabb áron kínálja, a Globus vásárlói csak az alacsonyabb árat fizetik.

Az üzlet területének több mint egyharmadát a non-food részleg foglalja el. A kategóriák közül a legfontosabbak a lakástextíliák, a konyhai kiegészítők, valamint az egészség és szépségápolás.

Az áruházban a vásárlók kedvenc helye az elvitelre kínált ikonikus „forró Leberkäse-szendvics” pult.

 

Kapcsolódó cikkeink