A generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok kedvezőtlenül hathatnak a márkákról alkotott fogyasztói véleményekre.
A cikk a Trade magazin 2025/2-3. lapszámában olvasható.
A tanulmánynak az Egyesült Államokban januárban megrendezésre kerülő Consumer Electronics Show (CES) keretében bemutatott eredményei szerint a fogyasztók ösztönösen felismerik az AI által generált reklámokat, amelyeket kevésbé vonzónak, sőt gyakran „zavarónak”, „unalmasnak” és „zavarosnak” találnak a hagyományos reklámokhoz képest.
Bár az AI által generált reklámok tovább erősítették a már kialakult márkaasszociációkat, gyengébb emlékezeti aktivációt váltottak ki az agyban, mint a hagyományos hirdetések. Mi több, az alacsony minőségű vizuális elemek gyakran elvonták a figyelmet a lényegi üzenettől.
A kutatás során több mint 2000 résztvevő különböző minőségű AI által létrehozott reklámokat tekintett meg. A résztvevők mindegyike kérdőívet kitöltve adott visszajelzést azokról, valamint 150 főnek az agyi aktivitását EEG-vel is mérték.
Az NIQ stratégiai elemzésekért felelős elnöke Ramon Melgarejo rámutatott, hogy bár a márkák és ügynökségek gyors ütemben innoválnak és hívják ehhez segítségül az AI-t a reklámkészítésben, mégis óvatosnak kell lenniük, mivel a kutatás azt mutatja, hogy a fogyasztók nagyon érzékenyek a kreatív anyagok hitelességére. //
Kapcsolódó cikkeink
Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >Kollár Csaba: „Humanista vagyok, de nagyon szeretem az AI-t” – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Kollár Csaba kibernetikus és jövőkutató szerint, akivel Krizsó Szilvia beszélgetett…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >