A Gen Z vásárlási szokásai
A Chicory, az amerikai digitálisrecept-alapú vásárlási platform 1000 fős felmérése szerint a Z-generáció egyre tudatosabban közelíti meg az élelmiszer-vásárlást.
A cikk a Trade magazin 2025/10. lapszámában olvasható.
A gazdasági bizonytalanság miatt több mint harmaduk csökkentette az erre fordított költségvetését. Az étterembe járás visszaszorulóban van körükben: 71%-uk inkább otthon főz, gyakran kedvenc elviteles ételeiket készíti el újra. 72% rendszeresen használ online recepteket a spórolás érdekében – ezek gyakran ösztönöznek új, olcsóbb vagy saját márkás termékek kipróbálására is.
A drágább fehérjéket, mint a marhahúst, sokan cserélik olcsóbb, fenntarthatóbb alternatívákra, például babra; a döntések mögött nemcsak pénzügyi, de etikai szempontok is állnak.
Kapcsolódó cikkeink
500 dolgozót bocsát el a PepsiCo: két Frito-Lay üzem zár be Floridában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Váltás a cégtulajdonosok között: az Y generáció lett a magyar vállalkozások új motorja
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A fiatalok főként az élelmiszer-vásárlásokkal kerülnek be a digitális pénzügyek világába
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Turisztikai kisvállalkozásokat támogató digitális kompetenciaközpontot hoznak létre
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Visit Hungary: több százezer utazó töltötte itthon az őszi szünetet
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >MNB: módosultak az utasbiztosítások feltételei
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
