A Gebrüder Weiss sikeresen teszteli hidrogén-meghajtású kamionját Magyarországon
A Gebrüder Weiss Kft. Magyarországon elsőként tesztel hidrogén-meghajtású teherautót fuvarfeladatok végrehajtására. Varga Bálint, a Gebrüder Weiss Kft. ügyvezetője bejelentette, hogy a Hyundai XCIENT típusú kamion ezekben a napokban a Linde Gáz Magyarország Zrt. közreműködésével CO2 kibocsátás-mentesen továbbítja GW ügyfeleinek küldeményeit.
A 17 tonna hasznos teherbírású, 400 kilométer hatósugarú járművet sajtótájékoztatón mutatta be Varga Bálint. Mint mondta, a Gebrüder Weiss a világon az elsők között alkalmaz zöld hidrogén üzemű teherautót logisztikai feladatokra, a jármű két éve sikeresen működik Svájcban. A tapasztalatok kiválóak: a 36 tonna össztömegű kamion áruterítési feladatok teljesítése során évente 70 ezer kilométert tesz meg, és már ezzel az egy járművel is évente 80 tonna széndioxidtól mentesíti a környezetet.
Hegedüs Ákos, a LINDE GÁZ Magyarország Zrt. vezérigazgatója a vállalat budapesti telephelyén tartott sajtótájékoztatón ismertette a hidrogén-üzemanyag magyarországi tankolásának jelenlegi lehetőségeit és a zöld hidrogén hazai gyártásával összefüggő terveket. „Büszkék vagyunk arra, hogy a LINDE Magyarországon elsőként és egyedüliként teszi lehetővé karbonsemleges hidrogénnel működő személy- és haszongépjárművek tankolását, továbbá bízik benne, hogy hamarosan több helyszínen indul meg a buszok és vonatok hidrogénnel való ellátása, hasonló módon, mint több európai országban.”
A hidrogéntöltő infrastruktúra fontosságát jól szemlélteti az a bonyolult útvonaltervezés – Innsbruck (AT), Erlangen (DE), Prága (CZ) és Bécs (AT) érintésével Budapestre -, amelyet a hidrogénüzemű teherautónak Svájcból Magyarországra kellett bejárnia a rendelkezésre álló töltőállomások hiánya miatt.
Varga Bálint végezetül kijelentette, hogy a GW a technológia legkorábbi szakaszaiban alkalmazza a már elérhető zöld technológiákat, köztük az elektromos, a LNG és a CNG meghajtást. A társaság zöld logisztika iránti elkötelezettségét mutatja, hogy a napokban megkezdte a házhozszállítási üzletág küldeményeinek továbbítását saját emissziómentes járműveivel Budapest, Győr, Zalaegerszeg, Pécs és Szeged belvárosi területein, és szolgálatba állította az ehhez szükséges elektromos járműflotta első tíz járművét, amelyet az év második felében további tíz furgon egészít ki. A fejlesztés következő lépcsőfoka a min. 250-300 km hatótávú elektromos járművek beszerzése lesz, amivel Miskolc, Debrecen, Nyíregyháza kiszolgálhatóvá válna.
Kapcsolódó cikkeink
CÖF-CÖKA: a multinacionális cégek a kis falvakat is vegyék fel a kiszállítási portfóliójukba
A Civil Összefogás Fórum (CÖF) – Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány…
Tovább olvasom >Magyarországon elsőként szerzett uniós fenntarthatósági hitelesítést a HelloParks Fót csarnoka
A Futureal-csoporthoz tartozó ipari ingatlanfejlesztő HelloParks FT1-es raktárcsarnoka megfelel az…
Tovább olvasom >Környezettudatos technológiai megoldásokkal működő okoscsarnokot adott át a Weerts Logistics Vecsésen
Csaknem 40 ezer négyzetméteres, környezettudatos technológiai megoldásokat alkalmazó fenntartható gyártócsarnokot…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >