A gazdasági helyzet javulását jelzi Németországban a ZEW konjunktúra indikátora
Májusban az előző havihoz képest a vártnál nagyobb mértékben, több mint húsz éve a legmagasabb értékre emelkedett a ZEW gazdaságkutató intézet németországi gazdasági hangulatindexe, ami arra utal, hogy az év hátra lévő részében erőteljes fellendülésre számítanak a gazdasági szereplők.
A ZEW (Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) felmérésének kedden publikált eredménye szerint májusban a koronavírus-válság kitörése óta a legmagasabbra, az előző havihoz képest 13,7 ponttal 84,4 pontra emelkedett a németországi gazdasági kilátások megítélését jelző hangulatindex, a „ZEW indikátor”.
Az idén májusban elértnél magasabb pontértéket legutóbb 2000 februárjában ért el a mutató.
Gazdasági szakértők 72 pontot vártak májusra az áprilisi 70,7 pont után.
„A harmadik fertőzési hullám lefolyásában tapasztalt lassulás jelentősen javította a pénzügyi szakértőknek a kilátásokról alkotott véleményét” – kommentálta a felmérést Achim Wambach professzor, a ZEW elnöke. Az index ennek köszönhetően több mint húsz éve a legmagasabb értékét érte el. A szakértők jelentős fellendülés megindulására számítanak az elkövetkező hat hónapban. A kilátások lényegesen javultak az euróövezetben és az Egyesült Államokban is – tette hozzá, megjegyezve, hogy az aktuális helyzet megítélése is érezhetően javult.
Az aktuális gazdasági helyzet megítélése Németországban az előző havihoz képest 8,7 ponttal emelkedett mínusz 40,1 pontra.
Az euróövezet „ZEW indikátor” gazdasági hangulatindexe májusban 17,7 ponttal emelkedett 84,0 pontra. Az aktuális helyzet megítélése 14,1 ponttal emelkedett az előző havihoz képest mínusz 51,4 pontra.
A ZEW 1991 óta havi rendszerességgel végzi el hangulati felmérését több mint háromszáz banki, biztosítási és pénzügyi szakértő körében a hat havi gazdasági kilátások és az aktuális kondíciók megítéléséről mind a németországi, mind a nemzetközi helyzetre vonatkozóan. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Németországban digitális együttműködésbe kezdett a Lidl és a Disney+
A Lidl Németországban digitális partnerségre lépett a Disney+-szal, amely november…
Tovább olvasom >Soha nem volt ennyire lendületes a növényi alapú élelmiszerek forgalma Németországban
Új rekordot döntött a növényi alapú hús- és tejhelyettesítők piaca…
Tovább olvasom >Ásványvízüzemmel bővült a németországi Refresco portfóliója
Megállapodott a Refresco Németországban a Berentzen-Gruppe leányvállalatával, a Vivarisszal a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >