A gatyánk is rámehet a narancslére
A narancslé ára megugrott, mivel az Egyesült Államokban a növényeket a betegségek és az éghajlatváltozás is pusztítja, ez pedig a narancstermés „drámai hanyatlásához” vezet.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/08/orange-1117645_640-1-300x225.jpg)
(Fotó: Pixabay)
A narancslé ára várhatóan tovább emelkedik az Egyesült Államokban, miután egy bakteriális megbetegedés és a globális felmelegedés következtében felerősödött szélsőséges időjárás tönkretette a citrusfélék idei termését. Tavaly Floridát, amelyből az USA narancstermésének több mint 90%-a származik, több hurrikán is sújtotta, komoly pusztítást okozva a narancsvidéken. A termelők emellett küzdene egy gyógyíthatatlan citruszöldítő betegséggel is, amelyet egy invazív rovar terjeszt, így a gyümölcs alkalmatlanná válik a felhasználásra. A fertőzött fák néhány éven belül elpusztulnak, és több termelő azt mondta a Financial Timesnak, hogy felhagynak a gazdálkodással és eladják földjüket.
Iparági adatok szerint az Egyesült Államok narancstermelése az évszázad legalacsonyabbja lesz idén
A fagyasztott sűrített narancslé nemzetközi árát is erőteljesen meghatározza a floridai termés. Matt Joyner, a Florida Citrus Mutual, a termelői kereskedelmi szövetség vezérigazgatója a következőket mondta – Iparunk csúcspontján körülbelül 244 millió láda narancsot forgalmazott. Ebben a szezonban 16 millió alatti ládával zártunk. Látható, hogy drámai visszaesés tapasztalható ennek a betegségnek és az időjárási körülményeknek köszönhetően, amelyek alapjaiban rázták meg iparágunkat.
The Guardian
Kapcsolódó cikkeink
Az ár-érték arányra helyezi a hangsúlyt a Target iskolakezdési kampányában az Egyesült Államokban
A diszkontóriás július második hetében indította el iskolakezdési kampányát, amelyben…
Tovább olvasom >Leépít az Upside Foods
A sejttenyésztett húst előállító vállalat a „bizonytalan makrokörnyezetre” hivatkozva tervez…
Tovább olvasom >„Csendes” órákat vezet be üzleteiben a kanadai Walmart
A Walmart Canada új kezdeményezése keretében áruházait „csendes” órákkal kívánja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >