A G’Roby legalább 10 százalékos forgalomnövekedésre számít az idén
A G’Roby szupermarket-hálózat legalább 10 százalékos forgalomnövekedésre számít idén, miután 2012-ben 7 százalékkal, 1,4 milliárd forintra növelte online forgalmát – mondta Nagy Sándor, a G’Roby ügyvezető igazgatója az MTI-nek.
Nagy Sándor kiemelte: a G'Roby szupermarket hálózat 1992-ben kezdte meg működését Budapesten a II. kerületben, online áruházuk pedig 2000 márciusában indult.
A G’Roby pontos piaci részesedéséről az online élelmiszer kereskedelemben nincsenek konkrét adatok, de a piackutatók adatait elemezve – a teljes FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) szortimentet kínáló online áruházakat tekintve – 70 százalék vagy a feletti a részesedésük – jelezte az ügyvezető igazgató.
Nagy Sándor szólt arról is, hogy 2012-ben emelkedett a regisztrált vásárlóik, és a rendelést leadó vásárlóik száma is. Tavaly összesen 55 ezer rendelést teljesítettek, 10 ezer egyedi vásárlót kiszolgálva. Tavaly 7 százalékkal 1,4 milliárd forintra nőtt a G’Roby forgalma; ez 7 százalékos növekedés 2011-hez képest. Idén további, legalább 10 százalékos forgalomnövekedésre számítanak, és a vásárlók száma is jelentősen emelkedhet – mondta Nagy Sándor.
Hozzátette, hogy 2013 első másfél hónapjának adatai már előre is vetítik a vásárlók számának bővülését.
Az eNET piackutató előzetes adatai szerint 2012-ben a webshopok forgalma 177 milliárd forint volt, ami a teljes kiskereskedelmi forgalom 3 százaléka. Egy év alatt mintegy 1,6 millió ember vásárolt az interneten, azaz nagyjából minden ötödik 14 év feletti magyarországi lakos.
Ezt a tendenciát más kiskereskedelmi láncok is igyekeznek kihasználni: a CBA kedden indította megújult webshop áruházát, a Tesco pedig jövő hónap végéig elindítja online bevásárlás szolgáltatását. Az Auchan és a Spar bár már foglalkozott a kérdéssel, azonban egyelőre nem tervezi hasonló szolgáltatás bevezetését, ahogy a Lidl sem. A G’Roby online szupermarketében több mint 6000 terméket kínálnak, a CBA webshopjában pedig több mint 3000 termékből válogathatnak a vásárlók online. A Tesco-nál 2013 márciusának végéig beindul az online bevásárlás szolgáltatás, amelynek keretében mintegy 20 000 termék lesz kapható. Házhoz szállítás a G’Robynál országszerte elérhető, a Tesco egyelőre Budapesten és környékén tervez házhoz szállítást, és egyelőre a CBA is a fővárosba és környékére szállít. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >