A fűszerpaprika-termesztés versenyképessége is a technológia megújításától függ
A fűszerpaprika múltjáról, jelenéről, és várható jövőjéről is szót ejtettek az Agrár Hungarikum kerekasztal-beszélgetésen Kalocsán, a XXXI. Paprika és Gasztrofesztivál keretében megrendezett szakmai fórumon – közölte az Agrárminisztérium (AM) az MTI-vel pénteken.

A hungarikumnak számító fűszerpaprika az egész világon ismert és elismert fűszer (Fotó: Pixabay)
Az eseményen részt vett Feldman Zsolt, a tárca mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára, aki az érdeklődő helyi és környékbeli gazdálkodóknak jelezte: több speciális, fűszerpaprika-termelést segítő támogatás is elindult az utóbbi években. Példának a fűszerpaprikához kapcsolódó vetőmag- és a szárítási költségeket enyhítő támogatást említette, valamint azt, hogy 2015 óta a termeléshez kötött támogatásból is részesedhetnek a fűszerpaprika-termesztők. Ennél nagyobb jelentőségűnek tekinthetőek a kertészeti ágazatok számára kiírt fejlesztési pályázatok lehetőségei – melyekben mintegy 150 milliárd forintnyi támogató döntés született az elmúlt másfél évben -, hiszen ezek révén valósulhat meg a termelés technológiai megújítása. Az államtitkár legfontosabbnak ugyanakkor azt tartotta, hogy a megváltozott értékesítési lehetőségeknek és vásárlói szokásoknak meg tudjanak felelni a fűszerpaprika-ágazat szereplői – írták. Abban egyetértettek a jelenlévők, hogy fajtanemesítésre, kutatásra, technológiaváltásra van szükség a nagyobb termésmennyiség eléréséhez és a gazdaságos termeléshez. Emellett a fűszerpaprika-ágazatnak időről időre meg kell küzdenie a munkaerőhiánnyal és az importtal.
A versenyképesség alapja ebben az ágazatban is a technológiai váltás, a technológiai megújulás, amelyet a Magyar Agrár-és Élettudományi Egyetem rektora, Gyuricza Csaba szerint a generációváltás fog megoldani. Az utánpótlás biztosított, a MATE évről évre kétezer, piacképes tudással rendelkező végzett agrárszakembert bocsát ki – olvasható a közleményben.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
AM: tovább fejlődnek a hazai élelmiszeripari vállalkozások
Az Agrárminisztérium (AM) kiemelten fontosnak tartja a hazai, minőségi élelmiszert…
Tovább olvasom >AM: stratégiai együttműködési megállapodást kötött az Agrárminisztérium és a Debreceni Egyetem
Stratégiai együttműködési megállapodást kötött az Agrárminisztérium (AM) és a Debreceni…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >