A fűszerpaprika-termesztés versenyképessége is a technológia megújításától függ
A fűszerpaprika múltjáról, jelenéről, és várható jövőjéről is szót ejtettek az Agrár Hungarikum kerekasztal-beszélgetésen Kalocsán, a XXXI. Paprika és Gasztrofesztivál keretében megrendezett szakmai fórumon – közölte az Agrárminisztérium (AM) az MTI-vel pénteken.
Az eseményen részt vett Feldman Zsolt, a tárca mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára, aki az érdeklődő helyi és környékbeli gazdálkodóknak jelezte: több speciális, fűszerpaprika-termelést segítő támogatás is elindult az utóbbi években. Példának a fűszerpaprikához kapcsolódó vetőmag- és a szárítási költségeket enyhítő támogatást említette, valamint azt, hogy 2015 óta a termeléshez kötött támogatásból is részesedhetnek a fűszerpaprika-termesztők. Ennél nagyobb jelentőségűnek tekinthetőek a kertészeti ágazatok számára kiírt fejlesztési pályázatok lehetőségei – melyekben mintegy 150 milliárd forintnyi támogató döntés született az elmúlt másfél évben -, hiszen ezek révén valósulhat meg a termelés technológiai megújítása. Az államtitkár legfontosabbnak ugyanakkor azt tartotta, hogy a megváltozott értékesítési lehetőségeknek és vásárlói szokásoknak meg tudjanak felelni a fűszerpaprika-ágazat szereplői – írták. Abban egyetértettek a jelenlévők, hogy fajtanemesítésre, kutatásra, technológiaváltásra van szükség a nagyobb termésmennyiség eléréséhez és a gazdaságos termeléshez. Emellett a fűszerpaprika-ágazatnak időről időre meg kell küzdenie a munkaerőhiánnyal és az importtal.
A versenyképesség alapja ebben az ágazatban is a technológiai váltás, a technológiai megújulás, amelyet a Magyar Agrár-és Élettudományi Egyetem rektora, Gyuricza Csaba szerint a generációváltás fog megoldani. Az utánpótlás biztosított, a MATE évről évre kétezer, piacképes tudással rendelkező végzett agrárszakembert bocsát ki – olvasható a közleményben.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Az Élelmiszermentő Központ adventi jótékonysági akciója
Az Élelmiszermentő Központ Nonprofit Kft. (ÉMK) az Agrárminisztérium támogatásával az…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Elindult a mézfogyasztást ösztönző kampány
Elindult a mézfogyasztást népszerűsítő idei kampány, amelynek középpontjában a hársméz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >