A frisshúsok közül a csirkemell, a sertéscomb és a különböző darálthúsok a legnépszerűbbek a Lidlben
A Lidl Magyarország előtérbe helyezi a magyar húsbeszállítóktól származó termékeket, amit alátámaszt az a tény is, hogy éves szinten közel 70 ezer tonna magyar frisshúst értékesít az áruházakban. A frisshúsok közül a csirkemell, a sertéscomb és a különböző darálthúsok a legnépszerűbbek a vásárlók körében.
Átlagosan fejenként heti 1,3 kg baromfi-, sertés- és marhahúst fogyasztunk Magyarországon a KSH 2023-as adatai alapján, ami éves szinten fejenként 36,3 kg baromfihúst, 29,3 kg sertéshúst és 3,1 kg marha- és borjúhúst jelent. A Lidl ehhez rendkívül széles frisshús kínálatot nyújt: a diszkontlánc közreműködésével mintegy 100-féle magyar frisshús kerül a Lidl-áruházakba, a legnépszerűbb baromfi termékektől a vadhúsokig. A baromfitermékek, vagyis a csirke-, kacsa- és pulyka frisshúsok esetén 41-féle minőségi termékből választhatnak a magyar vásárlók, míg a többi húsféle – sertés, marha és minden egyéb frisshús – kínálatban 56-féle termék szerepel.
A csirkemell a magyarok kedvenc húsa
A magyar beszállítóktól származó frisshúsok között a baromfi frisshús értékesítés 2024-ben meghaladta a 45.000 tonnát, ezen belül is a csirkemell a vásárlók legnagyobb kedvence. Jól mutatja a hazai húsfogyasztási szokásokat, hogy ehhez képest az összes többi friss húsból együttvéve is kevesebb fogy éves szinten a Lidl áruházakban. A legkeresettebbek ezen belül is a sertéscomb és a darálthúsok, melyekből éves szinten összesen 13.000 tonna kerül értékesítésre.
„Kínálatunkban nemcsak előnyben részesítjük a magyar húsbeszállítóktól származó termékeket, de a vásárlóinkat is arra ösztönözzük, hogy a hazai húsokat fogyasszák. A saját márkás Húsfarm termékcsaládunk megújult csomagolásával ezért még könnyebben felismerhetik ezeket a termékeket”
– hangsúlyozta Nepp Zoltán, a Lidl Magyarország beszerzési ügyvezető igazgatója.
Új csomagolás a kiváló magyar húsoknak
A következő hetekben a Lidl 75 termékből álló, saját márkás Húsfarm termékcsaládja megújulva kerül a polcokra. Az új csomagolású Húsfarm termékek 100 százaléka magyar beszállítóktól érkezik, ami amellett, hogy magas minőséget és biztonságot jelent a vásárlók számára, a magyar termelők és a hazai gazdaság támogatása szempontjából is fontos tényező. A hazai, minőségi húsáru frissességét egyrészt az is biztosítja, hogy a darabolástól számítva akár 24 órán belül bekerül a központi raktárba. Emellett a speciális, védőgázas és vákuumos csomagolás is nagyban hozzájárul a frissesség és higiénia megőrzéséhez, a hosszabb eltarthatósághoz.
A Lidl a magyar beszállítókért program részeként a hazai húsbeszállítóknak exporttámogatást is nyújt a diszkontlánc, hogy a nemzetközi piacokon is lehetőséget kapjanak az értékesítésre és a kivitel bővítésére. Ennek eredményeként elmondható, hogy az áruházlánc közreműködésével a magyar hústermelők termékei Európa-szerte 22 országba jutnak el. Az exportpiacokon az egész kacsa és a pulyka frisshús termékek a legnépszerűbbek – éves szinten 5.000 tonna kerül ki a külföldi Lidl-áruházak polcaira.
Kapcsolódó cikkeink
Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >Frissesség, kényelem, érték – újradefiniálja a hipermarket formátumot Svédországban az ICA Maxi
Szembemegy a svédországi ICA Maxi a hipermarketek Európa-szerte tapasztalható hanyatlásával.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >