A friss áru vonzza a vásárlót
A magas minőségű friss áruk kínálata fontos szerepet játszhat abban, hogy egy boltlánc a versenyben különbözzön a konkurenseitől. Amikor ugyanis a magyar fogyasztók boltot választanak, huszonkét szempont közül ötödik legfontosabb a minőségi friss áruk választéka. Többek között ezt tárta fel a Nielsen legutóbbi ShopperTrends kutatása.
A Nielsen 90 élelmiszer-kategória forgalmát méri folyamatosan. Forgalmuk értékben átlag 5 százalékkal nőtt 2011. december–2012. szeptember során, mennyiségben pedig változatlan maradt.Közülük tizennégy friss áru kiskereskedelmi trendjeinél azt látjuk, hogy értékben mindegyiknek nőtt a bolti eladása. Feldolgozott húsnál 7 százalékkal, és a nyolc hónapi piac meghaladja a 190 milliárd forintot. Sajtnál a plusz 3 százalék 60 milliárd forint feletti bevételt jelent. Tejfölnél szintén plusz 3 százaléknak köszönhetően nyolc hónap eladása megközelíti a 30 milliárd forintot.
Mennyiséget tekintve tizenkét kategória forgalma nőtt. Csak feldolgozott húsból és gyümölcsjoghurtból adtak el kevesebbet, 1-1 százalékkal, egyik nyolc hónapos időszakról a másikra. Sajtnál és tejfölnél egyaránt 3 százalék az emelkedés üteme.
Legnagyobb arányban a gabonapehely és -szelet, a müzli, valamint a reggeli müzliszelet eladása bővült; értékben 12-33, mennyiségben 8-32 százalék között.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >