A friss áru vonzza a vásárlót
A magas minőségű friss áruk kínálata fontos szerepet játszhat abban, hogy egy boltlánc a versenyben különbözzön a konkurenseitől. Amikor ugyanis a magyar fogyasztók boltot választanak, huszonkét szempont közül ötödik legfontosabb a minőségi friss áruk választéka. Többek között ezt tárta fel a Nielsen legutóbbi ShopperTrends kutatása.
A Nielsen 90 élelmiszer-kategória forgalmát méri folyamatosan. Forgalmuk értékben átlag 5 százalékkal nőtt 2011. december–2012. szeptember során, mennyiségben pedig változatlan maradt.Közülük tizennégy friss áru kiskereskedelmi trendjeinél azt látjuk, hogy értékben mindegyiknek nőtt a bolti eladása. Feldolgozott húsnál 7 százalékkal, és a nyolc hónapi piac meghaladja a 190 milliárd forintot. Sajtnál a plusz 3 százalék 60 milliárd forint feletti bevételt jelent. Tejfölnél szintén plusz 3 százaléknak köszönhetően nyolc hónap eladása megközelíti a 30 milliárd forintot.
Mennyiséget tekintve tizenkét kategória forgalma nőtt. Csak feldolgozott húsból és gyümölcsjoghurtból adtak el kevesebbet, 1-1 százalékkal, egyik nyolc hónapos időszakról a másikra. Sajtnál és tejfölnél egyaránt 3 százalék az emelkedés üteme.
Legnagyobb arányban a gabonapehely és -szelet, a müzli, valamint a reggeli müzliszelet eladása bővült; értékben 12-33, mennyiségben 8-32 százalék között.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >