A friss áru vonzza a vásárlót
A magas minőségű friss áruk kínálata fontos szerepet játszhat abban, hogy egy boltlánc a versenyben különbözzön a konkurenseitől. Amikor ugyanis a magyar fogyasztók boltot választanak, huszonkét szempont közül ötödik legfontosabb a minőségi friss áruk választéka. Többek között ezt tárta fel a Nielsen legutóbbi ShopperTrends kutatása.
A Nielsen 90 élelmiszer-kategória forgalmát méri folyamatosan. Forgalmuk értékben átlag 5 százalékkal nőtt 2011. december–2012. szeptember során, mennyiségben pedig változatlan maradt.Közülük tizennégy friss áru kiskereskedelmi trendjeinél azt látjuk, hogy értékben mindegyiknek nőtt a bolti eladása. Feldolgozott húsnál 7 százalékkal, és a nyolc hónapi piac meghaladja a 190 milliárd forintot. Sajtnál a plusz 3 százalék 60 milliárd forint feletti bevételt jelent. Tejfölnél szintén plusz 3 százaléknak köszönhetően nyolc hónap eladása megközelíti a 30 milliárd forintot.
Mennyiséget tekintve tizenkét kategória forgalma nőtt. Csak feldolgozott húsból és gyümölcsjoghurtból adtak el kevesebbet, 1-1 százalékkal, egyik nyolc hónapos időszakról a másikra. Sajtnál és tejfölnél egyaránt 3 százalék az emelkedés üteme.
Legnagyobb arányban a gabonapehely és -szelet, a müzli, valamint a reggeli müzliszelet eladása bővült; értékben 12-33, mennyiségben 8-32 százalék között.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >