A franciák a fejükre estek?
A McDonald’s „nemzeti” törekvései részeként helyi termékként egy tavalyi kísérletben jellegzetes helyi sajtokat tett a hamburgerbe Franciaországban, így született meg a McCamembert Burger is. Persze a helyiek tudják leginkább, milyen az igazi camembert, és milyen a McDonald”s-é, de minthogy 2011-ben a francia a Meki második legnagyobb piaca volt az amerikai után, aligha valószínű, hogy a cég nem végzett piackutatást a McCamembert bevezetése előtt.
A „helyi illetékesek” szerint a sajt – pontosan a biztosabb siker érdekében – valahol a camembert és a kissé lágyabb brie közé lett „belőve”, de a fogyasztók egy részének így sem ízlett a termék. A népszerű camembert neve nem védett, tehát a sajtgyártók csak lekicsinylő megjegyzéseket fűzhettek az akcióhoz; többek között annak származását támadták. Az izgága gallok nemzeti érzelmeire hivatkozva a normadiai camembert-gyártók a McDonald’s által használt sajtot a piac Nagy-Britanniából származó legaljának titulálták.
Mi meg már azért is irigyeljük őket, hogy a burgerjüket egy gusztusos, kenyérszerű péksüteményben kapták, nem a szokásos félédes buciban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >A magyar street food új generációja a Dob utcába költözött – Bemutatkozik a Budapest Bites
A városi street food palettát gazdagító hely prémium grab’n’go élményt…
Tovább olvasom >Ízlelgessük 2025-öt!
Nagyot változott a hazai bárok világa és a koktélfogyasztás kultúrája…
Tovább olvasom >