A Foxpost a csomagautomatáinak számát 850-re növeli az év végére
A Foxpost országosan 560 csomagautomatát üzemeltet, ezek számát az év végére 850-re akarja növelni – mondta a 100 százalékban magyar tulajdonú cég vezérigazgatója Budapesten sajtótájékoztatón.
Magyarországon jelenleg 1500-1600 csomagautomata működik, az év végére a számuk várhatóan megközelíti a 2300-at – hangzott el a sajtótájékoztatón a GKID e-kereskedelmi kutatócég (korábbi nevén GKI Digital) adataira hivatkozva.
Bengyel Ádám, a Foxpost vezérigazgatója elmondta, a társaság csomagautomatáin tavaly 3,2 millió darab csomag haladt keresztül, idén a cél, hogy ezt megduplázzák.
Közölte, a TOP 10 Magyarországon működő e-kereskedelmi cégből hétnél csomagátvételi lehetőségként választhatók a Foxpost csomagautomaták. Ezen felül a regisztrált ügyfélkörüket 15 ezer vállalkozás és több mint 510 ezer magánszemély alkotja. A Foxpost csomagautomatáit mérettől függően havonta 3000-6000 ember látogatja meg.
Magyarországon a csomagátvétel döntő részét a házhoz szállítás teszi ki, a csomagautomaták a piac mintegy 20 százalékát fedik le – mondta Bengyel Ádám, aki egyúttal jelezte, várakozásai szerint utóbbi aránya 4 év múlva 50 százalékra nőhet. A változás hátterében egyebek mellett a munkaerőhiány és az üzemanyagárak emelkedése áll, ami előbb vagy utóbb, de be fog gyűrűzni a házhoz szállítási árakba – jelezte.
Arra is kitért, hogy terveik között szerepel a külföldi terjeszkedés, ezért nemsokára elindítanak egy olyan megoldást, amellyel a cseh, a lengyel és a román piacra is lehet majd csomagot küldeni a Foxposttal.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Foxpost Zrt. nettó árbevétele 2021-ben 2,39 milliárd forint volt, a 2020-ban elért 1,71 milliárd forint után. A cég tavaly 509 millió forint veszteséggel zárt, míg egy évvel korábban 1,4 millió forint volt a nyeresége. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Készülődés az ünnepi csúcsra: így működnek a futárszolgálatok a karácsonyi időszakban
Az ünnepi szezon közeledtével a webáruházak és futárszolgálatok felkészülnek az…
Tovább olvasom >Innováció, fenntarthatóság és magyar identitás a logisztikai piacon
A FOXPOST 2014-ben indult útjára magyar start-up vállalkozásként azzal a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >