A forgalomba hozott bor mennyiségéhez igazodik az engedélyezés díja
Jelentősen csökkentette a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) a bor forgalomba hozatali engedélyek kiváltásának és a kapcsolódó analitikai vizsgálatoknak a díját, az augusztus elsejétől életbe lépő intézkedéssel a tárca a kisebb pincészeteket hozza helyzetbe – közölte a minisztérium az MTI-vel.
Így megvalósulhat az arányos teherviselés, mindenki annyit fizet, amennyi bort szeretne forgalmazni.
A forgalmazni kívánt tétel első 50 hektoliteréig 7.500 forintot kell majd fizetni, az 51-500. hektoliterére hektoliterenként további 120 forintot, az 500. hektoliterétől pedig további 26.100 forintot ír elő a tárca. Az érzékszervi vizsgálat – amennyiben azt nem helyi borbíráló bizottság, hanem a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) végzi – 3 ezer forintba kerül, a soron kívüli eljárás pótdíja pedig 25 ezer forint lesz.
Korábban a forgalomba hozott bor mennyiségétől független volt a vizsgálati díj, így 30 ezer forint körüli összeget kellett kifizetni egy 2 ezer palackos és egy 200 ezer palackos tételért is.
A VM elkötelezett az ágazat támogatásában, a parlament előtt lévő bortörvény egyik fontos eleme, hogy az ültetvénytelepítési és a kivágási jogok a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivataltól a hegyközségekhez kerülnek, így tovább csökken az adminisztráció – emeli a ki a közlemény.
A tárca mintegy egymilliárd forintot csoportosított át az idén a szőlőültetvények szerkezetátalakítási és átállítási támogatására. A VM célja, hogy minden, a szőlő- és bortermelőknek felszabadítható forrást, az ültetvények megújítására lehessen fordítani. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >