A forgalmat is energizálják a sajátmárkás élelmiszerek
A városi, rohanó életmód kellékei, az egészséges, energiát adó ételek és italok egyre keresettebbek, így az FMCG piacon is növekedési generátorok. A PLMA séfje, Berry Pronk az európai boltok private label választékából válogatott videós kóstolójára. Ez a termékcsoport leginkább a fiatal, Y és Z generációs vásárlókat szólítja meg.
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége PLMALive.eu című havi videó hírműsorának séfje, Berry Pronk nem egy fitness ikon, sokkal inkább a konyhában jeleskedik és rendszeresen összehasonlító kóstolón keresztül mutat be egy-egy innovatív sajátmárkás kategóriát. Az energiát adó termékek már nem csak a vizsgákra rohanó egyetemisták és a sportolók szűk célcsoportját szólítják meg, hanem az elfoglalt, mindig úton levő, „on-the-go” életformát űző fiatalabb generációknak is egy-egy étkezést vagy snacket kiváltó alternatívája. A termékfejlesztések az egészség és a fenntarthatóság szempontjait kiemelten tükrözik.
Protein golyók
A Rossmann enerbio márkájú, organikus fehérje golyókat kínál kesudió és kakaó ízben, ami akár edzés előtt vagy napközben nassolásként is ízletes, tápláló választás lehet. 60 grammos, 3 darabos kiszerelésben kapható. Ízét a séf a csokoládé trüffeléhez hasonlítja, csak rostdús változatban és igazán finomnak értékeli.
Szárított gyümölcs
A következő termék a francia Intermarché sajátmárkája, a szárított alma és eper szeleteket tartalmazó tetszetős csomagocska. Az üzletlánc „Paquito l’essentiel” (Esszenciális csomagocska) termékcsaládjába tartozik, amelyben a tiszta, hozzáadott anyagoktól mentes finomságokat kínálják az egészséges életmód követőinek. Ebbe a csomagban kizárólag francia termelőtől származó egy egész alma és két eper kerül szárított eljárással, cukor hozzáadása nélkül. Tipikus „healthy on-the-go snack”, de a vendégvárás, gyerekzsúrok kedvence is lehet. Berry Pronk szerint igazi, gyümölcsös ízélmény az elropogtatásuk.
Energia szeletek
A német Müller drogéria lánc terméke a három gyümölcsös –áfonya, málna és sárgabarack – ízben kínált, fehérjében és rostokban gazdag Skyn szelet, a Müller Fit+Vital egészségtámogató termékcsaládjából. Az izlandi Skyn márka probiotikumokkal dúsított tejtermékeket is forgalmaz és gyorsan kedvelt lett a német vásárlók körében. Az energiaszeleteket „snack megbánás nélkül” mottóval kínálja a kereskedő. Az áfonyás változatot kóstolva a séf gazdag ízvilágról számol be, amit könnyű zsebre vágni és magunkkal vinni.
Bio-energia italok
Ausztriából, a Spar enjoy sorozatból két organikus energiaitalt választott a séf, klasszikus és mango&maracuja ízesítésben. Cukor- és kalóriacsökkentett, mesterséges édesítőszerektől mentes, bió összetevőkből készült italok. A klasszikus változat a hagyományos energiaitalokhoz képest 59%-kal kevesebb cukrot tartalmaz. Megkóstolva is sokkal kevésbé édes, mint a megszokott termékek és a csömagolása is nagyon megkapó, elnyerte Berry séf elismerését.
Smoothie golyók
A kóstoló végére egy igazi különlegességet hagyott a séf. A Rossmann enerbio sorozatból a cseresznye-eper ízesítésű smoothie golyót oldotta fel zabtejben, hogy sűrű, energizáló, vegán, glutén- és laktózmentes italt elkészítsen. A Rossmann innovációja formátumában is különleges, nagyon könnyű és egyszerű elkészítést tesz lehetővé, igazi kényelmi termék. Vízzel, gyümölcslével, tejjel vagy bármilyen növényi tejjel is finom és tápláló ital keverhető belőle pillanatok alatt. A séf szerint az íze tökéletesen visszaadja a csereszny és az eper eredeti zamatát, mégis egy, a megszokottnál könnyedebb smoothiet eredményez.
Ezek a termékek is ékesen bizonyítják, hogy az energia ételek és italok kategóriája forradalmi megújuláson megy keresztül, amiben az európai kereskedők is jelentős szerepet vállalnak sajátmárkáikkal. Az innovációk jól megjelenítik a mai uralkodó élelmiszer világtrendeket, így a kategória és a private label növekedését egyaránt biztosítják.
Kapcsolódó cikkeink
Kiosztotta a PLMA nemzetközi csomagolási díjait
Első alkalommal rendezte meg a PLMA az International Private Label…
Tovább olvasom >Sajátmárkás termékek: minőség és kedvező ár egyensúlyban
A boltválasztás során a vásárlók közel 60%-ának döntését befolyásolják a…
Tovább olvasom >Népszerűek a szupermarket-tartalmak a TikTokon
A TikTok rövid, szórakoztató videói egyre népszerűbb marketingeszközzé válnak az…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >