A fogyókúrás gyógyszerek újraírják a vásárlási szokásokat az USA-ban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 10. 14. 09:18
🎧 Hallgasd a cikket:

Az Egyesült Államokban egyre többen alkalmazzák a GLP-1 típusú fogyókúrás gyógyszereket – például az Ozempicet –, ami máris érezhető hatással van a kiskereskedelmi szektorban.

Egy a Levity által készített friss kutatás szerint a GLP-1 használatával súlyt vesztett fogyasztók 20%-a kevesebbet vásárol a Target üzleteiben, míg az Amazon (18%), az Old Navy (17%), a használtruha-kereskedések (15%) és az American Eagle (9%) szintén forgalomcsökkenést tapasztalhatnak e vásárlók körében – számolt be a Chain Store Age.

A 959 fő bevonásával készült felmérésből kiderült, hogy bár sokan már több ruhaméretet is váltottak – 37% két méretet, 25% három méretet, 8% pedig négyet vagy többet –, a válaszadók 69%-a még mindig korábbi méretét vásárolja, mert bizonytalan az új méret illeszkedésében. Ennek ellenére a többség már költött új ruhákra: 32% 100–249 dollárt, 24% 250–499 dollárt, míg 19% 500 dollárnál is többet fordított gardróbfrissítésre.

A legnépszerűbb új ruhakategóriák a sportos viseletek (57%) és a farmernadrágok (55%). A válaszadók 66%-a régi ruháit eladományozta, és 52% úgy véli, hogy a kereskedők nem kínálnak elég inkluzív méretválasztékot azoknak a vásárlóknak, akiknek a teste jelentősen átalakult. Emellett 23% követ már olyan influenszereket, akik az új testalkatához hasonló stílust képviselnek, és ugyanennyien nyitottak lennének egy olyan ruhabérlési modellre, amely kifejezetten a súlyváltozás alatt álló fogyasztókra szabott.

A kutatás szerint a GLP-1 gyógyszerek használata előtt a válaszadók átlagos testsúlya 109 kg volt, míg utána 90 kg-ra csökkent. A résztvevők 70%-a nő, 28%-a férfi volt.

Kapcsolódó cikkeink