A fogyasztóvédelmi hatóság 711 millió forint bírságot szabott ki tavaly
Mintegy 711 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki tavaly a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) csaknem 43 ezer eljárás során, a legtöbb probléma továbbra is az árubemutatókkal és a gyermekruhákkal van – hangzott el az NFH tavalyi éves eredményeket bemutató sajtótájékoztatóján Budapesten.
Szente István, az NFH megbízott főigazgatója a fogyasztóvédelmi világnap alkalmából rendezett eseményen elmondta: tavaly az egy évvel korábbinál mintegy 40 ezerrel több, 104 ezer panasz, bejelentés és tájékoztatáskérés érkezett a hatósághoz. Egyre tudatosabbak a fogyasztók és a vállalkozások is – jegyezte meg.
Kiemelte: az NFH a veszélyes termékek felkutatásában évek óta élen jár az európai társszervezetek rangsorában, Magyarország 2014-ben összesen 291 riasztást küldött a rendszerbe, amiből 264 volt súlyosan veszélyes. Ezen riasztások több mint felét a ruházati termékek, 16-16 százalékát villamossági termékek valamint játékok, gyermekeknek szánt termékek tették ki – ismertette Szente István. Az árubemutatók területén szigorodtak a törvényi előírások, de így is sok a visszaélés, ezért további szigorítások várhatók – jelezte Kiss Anita, a hatóság szóvivője. Hozzátette: újdonság, hogy tavaly 19 kuponos oldalt is ellenőriztek, amelyekből 18 oldal „megbukott a vizsgálaton”, főleg a vásárlástól való elállási joggal kapcsolatos hiányos tájékoztatás miatt.
Sok a visszaélés a szavatossági és jótállási jogok területén is, itt 10 vizsgált üzletből minden harmadik esetben találtak hiányosságokat az ellenőrök. A szóvivő megemlítette az „akciós terméket nem cserélünk” jellegű tájékoztatást, és hangsúlyozta, hogy valójában csak akkor nem lehet kicserélni az akciós árut, ha azért volt leértékelve, ami miatt visszavitték.
Kriesch Attila, az Európai Fogyasztói Központ (EFK) igazgatója elmondta: az EFK egy uniós fogyasztóvédelmi hálózat részeként a magyar fogyasztók külföldi vállalkozásokat érintő problémáinak megoldásában tud érdemi jogi segítséget nyújtani az unió 28 tagállamában, valamint Izlandon és Norvégiában.
Az igazgató a tavalyi eredményekről szólva ismertette: 661 panasz érkezett a központhoz, a rendezés során több mint 16 millió forintot kaptak vissza a magyar, valamint a külföldi fogyasztók a segítségükkel. Általában elmondható, hogy ha jogilag is megalapozott a fogyasztó panasza, 60-70 százalékban meg tudják oldani az ügyeket – mondta.
A leggyakoribb panaszok az online szolgáltatásokkal – vásárlás, játékok -, légiközlekedéssel, autóbérléssel, valamint garanciális, szavatossági problémákkal és a szállodák minőségével kapcsolatos – jegyezte meg. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az egészségre veszélyes potencianövelőket talált a fogyasztóvédelem a piacon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) az elmúlt hónap…
Tovább olvasom >Agrárkamara: nem kérünk az ukrán importból
Az Európai Bizottság határozatlan idejű kedvezményeket javasol Ukrajnának a lejárt…
Tovább olvasom >NKFH: élelmiszer-biztonsági razzia a nyári szezonban, elsősorban a fagylaltozókban és strandbüfékben
A fogyasztók biztonságának védelme érdekében országos ellenőrzést végez a Nemzeti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >