A fogyasztóvédelmi hatóság 711 millió forint bírságot szabott ki tavaly
Mintegy 711 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki tavaly a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) csaknem 43 ezer eljárás során, a legtöbb probléma továbbra is az árubemutatókkal és a gyermekruhákkal van – hangzott el az NFH tavalyi éves eredményeket bemutató sajtótájékoztatóján Budapesten.
Szente István, az NFH megbízott főigazgatója a fogyasztóvédelmi világnap alkalmából rendezett eseményen elmondta: tavaly az egy évvel korábbinál mintegy 40 ezerrel több, 104 ezer panasz, bejelentés és tájékoztatáskérés érkezett a hatósághoz. Egyre tudatosabbak a fogyasztók és a vállalkozások is – jegyezte meg.
Kiemelte: az NFH a veszélyes termékek felkutatásában évek óta élen jár az európai társszervezetek rangsorában, Magyarország 2014-ben összesen 291 riasztást küldött a rendszerbe, amiből 264 volt súlyosan veszélyes. Ezen riasztások több mint felét a ruházati termékek, 16-16 százalékát villamossági termékek valamint játékok, gyermekeknek szánt termékek tették ki – ismertette Szente István. Az árubemutatók területén szigorodtak a törvényi előírások, de így is sok a visszaélés, ezért további szigorítások várhatók – jelezte Kiss Anita, a hatóság szóvivője. Hozzátette: újdonság, hogy tavaly 19 kuponos oldalt is ellenőriztek, amelyekből 18 oldal „megbukott a vizsgálaton”, főleg a vásárlástól való elállási joggal kapcsolatos hiányos tájékoztatás miatt.
Sok a visszaélés a szavatossági és jótállási jogok területén is, itt 10 vizsgált üzletből minden harmadik esetben találtak hiányosságokat az ellenőrök. A szóvivő megemlítette az „akciós terméket nem cserélünk” jellegű tájékoztatást, és hangsúlyozta, hogy valójában csak akkor nem lehet kicserélni az akciós árut, ha azért volt leértékelve, ami miatt visszavitték.
Kriesch Attila, az Európai Fogyasztói Központ (EFK) igazgatója elmondta: az EFK egy uniós fogyasztóvédelmi hálózat részeként a magyar fogyasztók külföldi vállalkozásokat érintő problémáinak megoldásában tud érdemi jogi segítséget nyújtani az unió 28 tagállamában, valamint Izlandon és Norvégiában.
Az igazgató a tavalyi eredményekről szólva ismertette: 661 panasz érkezett a központhoz, a rendezés során több mint 16 millió forintot kaptak vissza a magyar, valamint a külföldi fogyasztók a segítségükkel. Általában elmondható, hogy ha jogilag is megalapozott a fogyasztó panasza, 60-70 százalékban meg tudják oldani az ügyeket – mondta.
A leggyakoribb panaszok az online szolgáltatásokkal – vásárlás, játékok -, légiközlekedéssel, autóbérléssel, valamint garanciális, szavatossági problémákkal és a szállodák minőségével kapcsolatos – jegyezte meg. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NKFH: fémdarabokkal szennyezett folyami rákfarkat hívtak vissza a forgalomból
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >NKFH: csaknem 1400 fogyasztói beadvány érkezett fél év alatt a fogyasztóvédelmi hatósághoz
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Taxikat, szórakozóhelyeket és vendéglátóhelyeket ellenőrzött a fogyasztóvédelmi hatóság
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: szeptemberben a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,3 százalékkal haladták meg
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az Európai Parlament új, szigorúbb meghatározást fogadott el a hús definíciójára
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Mézpróba 2025 – Rekorddíjak és küzdelmes év a hazai méhészeknél
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >